AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Er riktignok gravid nå i uke 15, har et barn fra før som også var planlagt, men det er det ingen som vet og vil helst at det forblir sånn, så spør her. Jeg har aldri hatt mensen til en fast tid hver måned. Jeg har derimot fått det til samme dato (om ikke, så veldig nære samme dato i alle fall) hver fjerde måned. Begge gangene vi nå prøvde å få barn fikk vi det til på første forsøk og begynte prøvingen med en gang jeg var ferdig med mensen. En måned senere har vi fått positiv test. Er det ikke sånn at man får eggløsning før cirka to uker før man får mensen? Eller har jeg misforstått? Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan vi har fått det til.. Anonymkode: 84369...6d0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Skjuler du et barn? Hvorfor? Har du adoptert det bort eller hva? Og hvorfor trenger du å forstå hvordan du har blitt gravid. Holder det ikke med at du er det? Anonymkode: 7402a...096
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjuler du et barn? Hvorfor? Har du adoptert det bort eller hva? Og hvorfor trenger du å forstå hvordan du har blitt gravid. Holder det ikke med at du er det? Anonymkode: 7402a...096 Hah, hvor inni all verden har du dette fra? Skjuler da ikke barnet mitt, har heller ikke adoptert det bort, men om barnet var planlagt eller ikke synes jeg ikke andre har noe med. Anonymkode: 84369...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...har et barn fra før som også var planlagt, men det er det ingen som vet og vil helst at det forblir sånn... Var nok denne setningen som var forvirrende. Hen mente det nok ikke frekt, men setningen gir litt lite mening Anonymkode: 987ea...15e 1
Druid Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hah, hvor inni all verden har du dette fra? Skjuler da ikke barnet mitt, har heller ikke adoptert det bort, men om barnet var planlagt eller ikke synes jeg ikke andre har noe med. Anonymkode: 84369...6d0 Litt OT: Interesant ståsted, det er altså totalt uinteresant for deg om folk oppfatter deg som tanketom fjols som ikke vet hvor barn kommer fra, istedet for ett rasjonelt tenkende vesen som tar kontroll over ditt liv ? (Hvilket er forskjellen mellom de to scenarioene). Eller er det litt dårlig samvittighet fordi barnet var mer planlagt fra din side enn hans? (Og jeg skal ikke putte i ord hva jeg mener om deg i det tilfellet) Det var en såpass spesiell ekstraopplysning å komme med, så du må forvente at det skaper diskusjon. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Istedenfor å anta at dette er er barn jeg skjuler, har adoptert bort, var planlagt fra min side og ikke hans, og at jeg ikke forstår hvordan et barn blir til, kan noen svare på spørsmålene jeg faktisk har stilt i hovedinnlegg? Begge barna var like planlagt og ønsket fra oss begge to, vi har første barnet vårt og venter nå vårt andre barn sammen (som vi heller ikke skal adoptere vekk, nei) og ingen av dem holdes noe skjult. Det er bare det at de faktisk var planlagt vi ikke ønsker å fortelle til alle fordi det ikke er noe vi synes de har noe med. Jeg er ikke dum, jeg vet hva som skal til og hvordan et barn blir til. Spørsmålet er fremdeles hvordan vi klarte å bli gravide etter én måned når jeg ikke forventet mensen før tre måneder senere, når man skal ha eggløsning noen uker før mensen. Får vel legge til at man nesten er nødt til å ha eggløsning for å bli gravid - bare for å understreke igjen at jeg ikke er idiot og tror barna kommer levert på døren av storken. Anonymkode: 84369...6d0 2
Nicathv Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Unødvendig hissige svar her. Hvorfor så provosert, folkens? Angående spørsmålet så høres det ikke så rart ut at du ble gravid innen en måned etter forrige mens. Høres tvert imot helt normalt ut. Kanskje du bare ikke har merket at du fikk eggløsning? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Istedenfor å anta at dette er er barn jeg skjuler, har adoptert bort, var planlagt fra min side og ikke hans, og at jeg ikke forstår hvordan et barn blir til, kan noen svare på spørsmålene jeg faktisk har stilt i hovedinnlegg? Begge barna var like planlagt og ønsket fra oss begge to, vi har første barnet vårt og venter nå vårt andre barn sammen (som vi heller ikke skal adoptere vekk, nei) og ingen av dem holdes noe skjult. Det er bare det at de faktisk var planlagt vi ikke ønsker å fortelle til alle fordi det ikke er noe vi synes de har noe med. Jeg er ikke dum, jeg vet hva som skal til og hvordan et barn blir til. Spørsmålet er fremdeles hvordan vi klarte å bli gravide etter én måned når jeg ikke forventet mensen før tre måneder senere, når man skal ha eggløsning noen uker før mensen. Får vel legge til at man nesten er nødt til å ha eggløsning for å bli gravid - bare for å understreke igjen at jeg ikke er idiot og tror barna kommer levert på døren av storken. Anonymkode: 84369...6d0 Vi antok ikke, vi spurte fordi den ene setningen i HI var litt utydelig. Jeg føler at de aller fleste (med unntak!!) Ikke har svart på en frekk måte, men heller på en spørrende. Mennesker på internett på lære seg å ikke ta alt etter verste mening. Mest sannsynlig har du hatt eggløsning uten å merke det selv, eller så slippes det ofte mer enn et egg per eggløsning så det kan ha skjedd at et egg "blir igjen". Jeg er ingen lege , prøver bare å hjelpe deg. Anonymkode: 987ea...15e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er riktignok gravid nå i uke 15, har et barn fra før som også var planlagt, men det er det ingen som vet og vil helst at det forblir sånn, så spør her. Jeg har aldri hatt mensen til en fast tid hver måned. Jeg har derimot fått det til samme dato (om ikke, så veldig nære samme dato i alle fall) hver fjerde måned. Begge gangene vi nå prøvde å få barn fikk vi det til på første forsøk og begynte prøvingen med en gang jeg var ferdig med mensen. En måned senere har vi fått positiv test. Er det ikke sånn at man får eggløsning før cirka to uker før man får mensen? Eller har jeg misforstått? Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan vi har fått det til.. Anonymkode: 84369...6d0 Mener du at du bare har menstruasjon hver 4.måned? Og at du akkurat hadde hatt menstruasjon før dere begynte prøvingen, dvs du trodde egentlig ikke du skulle få neste menstruasjon/mulighet for graviditet før fire måneder etter det igjen? Eggløsning er ca 14 dager før neste menstruasjon ja. Med så uregelmessig menstruasjon (hvis jeg skjønner deg rett), så har dere jo vært veldig heldige. Anonymkode: ef093...10c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig har du hatt eggløsning uten å merke det selv, eller så slippes det ofte mer enn et egg per eggløsning så det kan ha skjedd at et egg "blir igjen". Jeg er ingen lege , prøver bare å hjelpe deg. Anonymkode: 987ea...15e Du har rett i at det kan slippes to egg ved eggløsning, men dersom egget (/eggene) ikke befruktes dør det og skylles ut med menstruasjonen. Det er komplett umulig at et egg kan overleve i mer enn et døgns tid. Ett egg kan altså ikke bli igjen slik du skriver. Anonymkode: ef093...10c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett i at det kan slippes to egg ved eggløsning, men dersom egget (/eggene) ikke befruktes dør det og skylles ut med menstruasjonen. Det er komplett umulig at et egg kan overleve i mer enn et døgns tid. Ett egg kan altså ikke bli igjen slik du skriver. Anonymkode: ef093...10c Ok, takk for opplysningen! Anonymkode: 987ea...15e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at du bare har menstruasjon hver 4.måned? Og at du akkurat hadde hatt menstruasjon før dere begynte prøvingen, dvs du trodde egentlig ikke du skulle få neste menstruasjon/mulighet for graviditet før fire måneder etter det igjen? Eggløsning er ca 14 dager før neste menstruasjon ja. Med så uregelmessig menstruasjon (hvis jeg skjønner deg rett), så har dere jo vært veldig heldige. Anonymkode: ef093...10c Takk! Er akkurat det jeg mener! Og har alltid hatt det sånn, mensen hver fjerde måned altså. Og begge gangene vi har prøvd på barn startet vi rett etter jeg var ferdig med uka, og en måned senere har vi da hatt positiv test, enda det har vært hele tre måneder igjen til jeg forventet å få mensen igjen. Er med tanke på dét at jeg har lurt veldig på hvordan vi har klart det. Er vel kanskje som du sier bare at vi har vært heldige akkurat de to gangene. Anonymkode: 84369...6d0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #13 Skrevet 14. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Er akkurat det jeg mener! Og har alltid hatt det sånn, mensen hver fjerde måned altså. Og begge gangene vi har prøvd på barn startet vi rett etter jeg var ferdig med uka, og en måned senere har vi da hatt positiv test, enda det har vært hele tre måneder igjen til jeg forventet å få mensen igjen. Er med tanke på dét at jeg har lurt veldig på hvordan vi har klart det. Er vel kanskje som du sier bare at vi har vært heldige akkurat de to gangene. Anonymkode: 84369...6d0 Jeg har lest at seksuell opphisselse kan gjøre at det slippes egg. Men om det stemmer vet jeg ikke 😀 gøy iallfall at dere fikk det til 👌 Anonymkode: ef093...10c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #14 Skrevet 14. mars 2018 https://www.nrk.no/livsstil/slik-oker-du-sjansen-for-graviditet-1.7093561 her var det jeg fant det, er jo faktisk en gynekolog som har uttalt det 😊 Anonymkode: ef093...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå