AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Har to barn under to år og vurderer å gå ned fra 100% stilling til 80% når permisjonen min er over. For å få mer tid sammen og mindre stress i hverdagen. Noen som har gjort dette og anbefaler/anbefaler ikke dette? Forsøkt og lest meg opp på pensjon og forstår det som at jeg kan få omsorgsopptjening til pensjon som om jeg ville tjent 421 000. Det er omtrent det jeg tjener til vanlig så vil ikke bli store forskjellen. Jeg skjønner jo jeg vil tjene mindre, men utenom det.. er det noe negativt da? Jeg jobber forresten i kommunen så lønnen blir bestemt av tariff så går ikke glipp av de store lønnsøkningene akkurat. Anonymkode: 2881c...58c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Be heller din mann om å gå ned i stilling Anonymkode: 5dddc...58b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Be heller din mann om å gå ned i stilling Anonymkode: 5dddc...58b Så fordi TS har lyst til å gå ned i stilling så burde mannen hennes gå ned i stilling i stedenfor? Feminister er ikke så lett å skjønne seg på gitt Anonymkode: 8b403...a2a 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Be heller din mann om å gå ned i stilling Anonymkode: 5dddc...58b Hvorfor det? Det passer ikke best for oss. Anonymkode: 2881c...58c
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Hva med å skaffe hushjelp i stedet, så dere slipper en del husarbeid. Da kan fritiden på ettermiddagen og i helgene bli bedre utnyttet.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Geit nok, men da regner jeg med at mannen din betaler inn ekstra pensjon til deg. Dere kan eventuelt skaffe vaskehjelp eller au-pair i stedet? Anonymkode: 51952...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, Herr Heftig skrev: Hva med å skaffe hushjelp i stedet, så dere slipper en del husarbeid. Da kan fritiden på ettermiddagen og i helgene bli bedre utnyttet. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Geit nok, men da regner jeg med at mannen din betaler inn ekstra pensjon til deg. Dere kan eventuelt skaffe vaskehjelp eller au-pair i stedet? Anonymkode: 51952...9ea Husarbeid pleier vi å få til på kveldene etter barna er lagt så ikke så mye og spare der. Samtidig som jeg blir veldig sliten av jobben min så er redd jeg ikke har så mye overskudd igjen etter jobb. Har lyst til å bruke tiden på barna mine. Anonymkode: 2881c...58c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Geit nok, men da regner jeg med at mannen din betaler inn ekstra pensjon til deg. Dere kan eventuelt skaffe vaskehjelp eller au-pair i stedet? Anonymkode: 51952...9ea Mannen har sagt han vil betale meg så jeg tjener likt som jeg hadde gjort om jeg hadde jobbet. Anonymkode: 2881c...58c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to barn under to år og vurderer å gå ned fra 100% stilling til 80% når permisjonen min er over. For å få mer tid sammen og mindre stress i hverdagen. Noen som har gjort dette og anbefaler/anbefaler ikke dette? Forsøkt og lest meg opp på pensjon og forstår det som at jeg kan få omsorgsopptjening til pensjon som om jeg ville tjent 421 000. Det er omtrent det jeg tjener til vanlig så vil ikke bli store forskjellen. Jeg skjønner jo jeg vil tjene mindre, men utenom det.. er det noe negativt da? Jeg jobber forresten i kommunen så lønnen blir bestemt av tariff så går ikke glipp av de store lønnsøkningene akkurat. Anonymkode: 2881c...58c Jeg gikk ned til 50% stilling frem til barna var 4 og 5 år. Nettopp for som du sier, å få mer tid/ mindre stress. Jeg tenkte ikke over dette med lønnsomhet, hvis mest mulig penger til meg var målet hadde jeg droppet barn. Barn er et økonomisk taps-prosjekt uansett Anonymkode: 4c4cc...c06
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk ned til 50% stilling frem til barna var 4 og 5 år. Nettopp for som du sier, å få mer tid/ mindre stress. Jeg tenkte ikke over dette med lønnsomhet, hvis mest mulig penger til meg var målet hadde jeg droppet barn. Barn er et økonomisk taps-prosjekt uansett Anonymkode: 4c4cc...c06 Ts Det er forsåvidt sant. Jeg har veldig lyst jeg også og redd jeg angrer om jeg ikke gjør det. Vi kommer til å klare å få det til å gå rundt uansett. Barna mine er viktigere enn jobben min så dumt å bruke tiden på feil sted.. Anonymkode: 2881c...58c 1
Gjest Nina1975 Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 (endret) Jeg gjorde det, ble ufør noen år etter, tapte endel penger på det. Kjipt. Bare så du er litt obs på risikoen med redusert stilling Endret 14. mars 2018 av Nina1975
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen har sagt han vil betale meg så jeg tjener likt som jeg hadde gjort om jeg hadde jobbet. Anonymkode: 2881c...58c Feil, han skal ikke betale deg, han må spare pensjon for deg. Eventuelt må du gjøre det selv. Anonymkode: 51952...9ea
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #13 Skrevet 14. mars 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil, han skal ikke betale deg, han må spare pensjon for deg. Eventuelt må du gjøre det selv. Anonymkode: 51952...9ea Men jeg får pensjon tilsvarende 420 000kroner. Jeg tjener til vanlig bare 30 000 mer enn det. Så om han betaler meg pensjonen jeg skulle hatt er vel ikke det stort? Eller er det noe jeg misforstår? Anonymkode: 2881c...58c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #14 Skrevet 14. mars 2018 Jeg gikk ned til 50-60% helt til barnet mitt var 10. Aldri angret på det. Var fantastisk å være hjemme med henne 2 fulle dager i uka i tillegg til helga. Vi hadde masse tid sammen, og fant på mye gøy. De er år en aldri får tilbake, plutselig er barna store. Det var også utrolig godt for oss begge og slippe unna mye stress, kav og mas. Neida jeg har ikke rik mann, bare prioriterte veldig hardt. Anonymkode: 147f1...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #15 Skrevet 14. mars 2018 Jeg synes du skal gjøre det. Man lever bare en gang, hvorfor jobbe seg ihjel om man ikke må? Jobber selv bare 80% fast, fikk tilbud om 100% men vil heller ha mer fritid. Anonymkode: 3d2c1...4c1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #16 Skrevet 15. mars 2018 Du har bare barna små en gang, gjør det som er mulig og rett for deg/dere Anonymkode: 92d1b...e7a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #17 Skrevet 15. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Husarbeid pleier vi å få til på kveldene etter barna er lagt så ikke så mye og spare der. Samtidig som jeg blir veldig sliten av jobben min så er redd jeg ikke har så mye overskudd igjen etter jobb. Har lyst til å bruke tiden på barna mine. Anonymkode: 2881c...58c Det er en tabbe. Ha heller lav terskel på sykebarn dager, lønner seg bedre for deg. Evt at både du og mannen din jobber 90 prosent hver slik at barna får en hjernedag hver uke. Anonymkode: ab63a...4de
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #18 Skrevet 15. mars 2018 Det er ditt valg, gjør som du vil Prøve det i en periode kanskje? Å leve livet med tanke på at man kaaanskje blir ufør er litt spesielt. Å gå ned i stilling gjør ofte at man går glipp av karrieremuligheter, derfor er det dumt at begge jobber redusert. Anonymkode: df82f...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå