AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Vi har 4 barn (1 hver, 2 felles). De er 10, 12, 14 og 17 år gamle. Hver eeeeneste dag når vi kommer fra jobb så ligger det ryggsekker og treningsbager i gangen som vi snubler i på vei inn døra! Vi har en regel om at sekker og bager skal inn på kottet når de kommer hjem. Skal ikke ligge i gangen å slenge. Burde ikke være så veldig vanskelig. Og hver ENESTE dag må vi rope dem ut fra rommene sine, alle 4 (ja vi er konsekvente) og de må ta sekkene. Så sier vi for hundrede gang: "Sekkene skal ikke ligge i gangen". Dagen etter ligger de der i gangen igjen. De hører jo ikke etter! Guuud så lei jeg blir av og til. Det var dagens utblåsning Anonymkode: 8b6b6...3cd
Gjest GoldenLioness Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Gir dere dem noe konsekvens da? Det svir mer om de ikke får bruke iPad/mobil etc om de ikke rydder...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Jeg heiv de ut på trappa en periode og da begynte de å rydde bagene bort. Tenåringer må ha konsekvenser ellers forstår de ingenting. Anonymkode: b9ca3...a71 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, GoldenLioness skrev: Gir dere dem noe konsekvens da? Det svir mer om de ikke får bruke iPad/mobil etc om de ikke rydder... Har en mann som tar litt mer lett på det enn jeg gjør, dessverre, så da hjelper konsekvenser så lite når bare en følger opp... Anonymkode: 8b6b6...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg heiv de ut på trappa en periode og da begynte de å rydde bagene bort. Tenåringer må ha konsekvenser ellers forstår de ingenting. Anonymkode: b9ca3...a71 For vår del var det nok å true med å slenge dem ut om de ikke ble tatt med på rommet med det samme du kom hjem. Anonymkode: b430c...136 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har 4 barn (1 hver, 2 felles). De er 10, 12, 14 og 17 år gamle. Hver eeeeneste dag når vi kommer fra jobb så ligger det ryggsekker og treningsbager i gangen som vi snubler i på vei inn døra! Vi har en regel om at sekker og bager skal inn på kottet når de kommer hjem. Skal ikke ligge i gangen å slenge. Burde ikke være så veldig vanskelig. Og hver ENESTE dag må vi rope dem ut fra rommene sine, alle 4 (ja vi er konsekvente) og de må ta sekkene. Så sier vi for hundrede gang: "Sekkene skal ikke ligge i gangen". Dagen etter ligger de der i gangen igjen. De hører jo ikke etter! Guuud så lei jeg blir av og til. Det var dagens utblåsning Anonymkode: 8b6b6...3cd Du må begynne å formulere deg annerledes. Ungene hører bare; ligge i gangen, og da er det der de havner. Begynn å si at de skal ligge i kottet, ligge på rommet osv så kanskje det hjelper. Hvis ikke så må det innføres konsekvenser. Anonymkode: b742c...7de 3
Gjest N-Nøff Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Sånn er jo barn og ungdommer, da.. Faktisk! Du må bare fortsette å terpe.
Hedda-78 Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 Trekk i ukelønn. X antall kroner i minus for hver gang sekken ikke ligger i kottet når du kommer hjem. 3
EvaLena Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 Slå av wifi når dere kommer hjem og det ligger slengt i gangen. Da kommer de tytende ut av rommene dine og klager sin nød. Gjør dette hver gabg det ligger slengt ting rundt, da tenker jeg de skjerper seg fort 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For vår del var det nok å true med å slenge dem ut om de ikke ble tatt med på rommet med det samme du kom hjem. Anonymkode: b430c...136 Haha det tenkte jeg ikke på en gang 🤣 bare kastet de ut i snøen når jeg kom hjem fra jobb. Skjedde ikke mange ganger før de tok tegningen. Anonymkode: b9ca3...a71 1
Anciol Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 Endte opp med gipset håndledd etter at jeg snublet i ungenes skolesekker som stod rett ved inngangsdøren, da jeg kom inn med vareposer, mat og drikke og meg lå i en haug i gangen med knekt håndledd ! Etter det har ungene tatt sekkene inn på rommene sine.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #12 Skrevet 15. mars 2018 Skift wifi-passord hver morgen. Passord utdeles når mms med bilde av sekk på riktig sted mottas fra alle. Anonymkode: 51a05...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #13 Skrevet 15. mars 2018 11 timer siden, Anciol skrev: Endte opp med gipset håndledd etter at jeg snublet i ungenes skolesekker som stod rett ved inngangsdøren, da jeg kom inn med vareposer, mat og drikke og meg lå i en haug i gangen med knekt håndledd ! Etter det har ungene tatt sekkene inn på rommene sine. Jeg synes du skal prøve andre løsninger først, ts. Anonymkode: 2db03...b32 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #14 Skrevet 15. mars 2018 På tide med familiemøte der de får komme med forslag til hvordan dette skal løses... problem: vil ikke snuble i sekker på vei inn døra. Løsning: ? La de bidra, så kanskje de føler eierskap til det hele. Anonymkode: 060ef...085
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #15 Skrevet 15. mars 2018 Eventuelt kan du lage en enklere ordning, med en ikea-hylle eller liknende med plass til hver sekk. Sjekk Pinterest. Anonymkode: d9350...e58 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #16 Skrevet 15. mars 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har 4 barn (1 hver, 2 felles). De er 10, 12, 14 og 17 år gamle. Hver eeeeneste dag når vi kommer fra jobb så ligger det ryggsekker og treningsbager i gangen som vi snubler i på vei inn døra! Vi har en regel om at sekker og bager skal inn på kottet når de kommer hjem. Skal ikke ligge i gangen å slenge. Burde ikke være så veldig vanskelig. Og hver ENESTE dag må vi rope dem ut fra rommene sine, alle 4 (ja vi er konsekvente) og de må ta sekkene. Så sier vi for hundrede gang: "Sekkene skal ikke ligge i gangen". Dagen etter ligger de der i gangen igjen. De hører jo ikke etter! Guuud så lei jeg blir av og til. Det var dagens utblåsning Anonymkode: 8b6b6...3cd jeg ba stebarna mine om dette hver dag i over ett år!! til slutt gikk det faktisk inn En dag da jeg kom hjem så spurte jeg stedatteren om hun hadde glemt sekken sin på bussen, fordi jeg ikke så den i gangen.. Neei, du maser jo sånn, så jeg hengte den opp, fikk jeg til svar hehe. Anonymkode: 61eeb...5c3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #17 Skrevet 15. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du skal prøve andre løsninger først, ts. Anonymkode: 2db03...b32 Hahaha😂 Anonymkode: 06e22...26c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #19 Skrevet 15. mars 2018 Jeg kastet absolutt alt rot jeg fant inn på gulvet/senga på rommene deres. Helt konsekvent, alle klær, sekker, bager, bøker, pc, ledninger, ørepropper og alt annet jeg fant slengende rundt om kring - havnet på hodet inn på sengene deres. Når de innså at å rote i stua gav rotete rom, ble de generelt mye mer ryddige. Drev på sånn i et par uker før jeg så en endring. Anonymkode: e68ae...835 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå