Gå til innhold

Når skal man slutte å ta kontakt med noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en god venn som jeg blir veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til.

For det første er det litt komplisert, for vi hadde et forhold før, men nå er vi venner. I noen perioder er kontakten veldig intens, mye på grunn av en felles interesse vi har. Da kan vi snakke/chatte daglig. Så er det roligere. Men de siste 3-4 månedene har det vært rekordlite kontakt, og når jeg har sendt en melding kan den bli møtt med stillhet eller et svar som er så knapt at det ikke innbyr til mer. For eksempel kan jeg si: "I dag var jeg på X, og det var kjempespennende fordi...:". Svar: "Så bra at du hadde det bra." For en stund siden spurte jeg hva stillheten kom av, og sa at jeg føler meg påtrengende når responsen er sånn, og at hvis vedkommende av ulike grunner ikke vil ha kontakt lenger, så får han si fra. Da kom det en lang forklaring om at det var travelt på jobb, sliten osv, og så tok kontakten seg opp igjen en kort periode, nå er den tilbake på et minimum. Og jeg har tenkt at greit, jeg kan da ta et hint og la deg være i fred.

Men. Det som gjør det mer komplisert er at dette er en tidvis deprimert fyr. Nå trekker han seg unna alle, ikke bare meg. Og dermed blir jeg veldig usikker på hva som er rett å gjøre. Skal jeg respektere at han tydeligvis vil være i fred, eller skal jeg fortsette å ta kontakt? Det føles feil uansett. Som om jeg er påtrengende når jeg kontakter, og at jeg er en dårlig venn hvis jeg blir stille.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2aee5...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke vær så masete. Gi ham den tiden han trenger, så tar han nok kontakt med deg igjen når han ønsker det. Fire måneder uten kontakt er da ingenting i et ellers langt vennskap. 

Anonymkode: ba24a...a31

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i en lignende situasjon som deg, dvs. har i hvert fall inntrykk av at vedkommende trekker seg unna alle. Jeg har tenkt å bare se det an, vil jo være der for vedkommende, men blir veldig i tvil av og til. Har vart litt lenger enn hos deg, og selv om jeg vet at h*n har slitt med depresjoner, lurer jeg jo av og til på om vedkommende faktisk ikke vil ha kontakt. 

Anonymkode: b9219...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en god venn som jeg blir veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til.

For det første er det litt komplisert, for vi hadde et forhold før, men nå er vi venner. I noen perioder er kontakten veldig intens, mye på grunn av en felles interesse vi har. Da kan vi snakke/chatte daglig. Så er det roligere. Men de siste 3-4 månedene har det vært rekordlite kontakt, og når jeg har sendt en melding kan den bli møtt med stillhet eller et svar som er så knapt at det ikke innbyr til mer. For eksempel kan jeg si: "I dag var jeg på X, og det var kjempespennende fordi...:". Svar: "Så bra at du hadde det bra." For en stund siden spurte jeg hva stillheten kom av, og sa at jeg føler meg påtrengende når responsen er sånn, og at hvis vedkommende av ulike grunner ikke vil ha kontakt lenger, så får han si fra. Da kom det en lang forklaring om at det var travelt på jobb, sliten osv, og så tok kontakten seg opp igjen en kort periode, nå er den tilbake på et minimum. Og jeg har tenkt at greit, jeg kan da ta et hint og la deg være i fred.

Men. Det som gjør det mer komplisert er at dette er en tidvis deprimert fyr. Nå trekker han seg unna alle, ikke bare meg. Og dermed blir jeg veldig usikker på hva som er rett å gjøre. Skal jeg respektere at han tydeligvis vil være i fred, eller skal jeg fortsette å ta kontakt? Det føles feil uansett. Som om jeg er påtrengende når jeg kontakter, og at jeg er en dårlig venn hvis jeg blir stille.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2aee5...7e5

Høres ut som han jeg holder på med:fnise:

Masse kontakt, så er han stille, mye på jobb og sliten, og så lite kontakt igjen. 

Du kan jo gjøre som meg, send han en lang, hyggelig men dønn ærlig melding. Si at dette setter igjen mange spørsmålstegn hos deg, og at du vil vite hva den ekte grunnen til stillheten er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære kvinne, og andre kvinner som svarte på innlegget. Jeg er også i kontakt med noen og har samme problemet. Og vi også var sammen, men er ikke sammen men venner. Kunne dere gi et hint om alder/by til deres venn.. hvis vi holder på den samme så kanskje er han ikke så deprimert som han sier og vi tror.. ? 

Anonymkode: 61a60...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.3.2018 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Ikke vær så masete. Gi ham den tiden han trenger, så tar han nok kontakt med deg igjen når han ønsker det. Fire måneder uten kontakt er da ingenting i et ellers langt vennskap. 

Anonymkode: ba24a...a31

Det kommer jo an på. Fire måneder er mye hvis man ikke vet hva det dreier seg om. Ønsker han ikke kontakt i det hele tatt eller trenger han litt tid, liksom? Maser man hvis man tar kontakt eller eller man en dårlig venn hvis man ikke gjør det? Hvis han ikke sier noe, hvordan skal ts vite om han trenger tid eller ikke lenger ønsker kontakt i det hele tatt?

Anonymkode: 7b87a...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er du forelsket i han siden du vil være så mye med han? 

Anonymkode: 3665b...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...