AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Jeg har arvet et par bunadsko i skinn. Disse har en tynn pyntestripe med rødt og det passer ikke til min bunad, som ikke har rødt i seg. Er det mulig å farge skinn? Vurderer å tegne over med sprittusj, men det finnes kanskje bedre metoder. Anonymkode: ca99a...ce2
Gjest padawan Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Joda, det finnes nok av muligheter til å farve skinn. Ta en titt på denne siden for eksempel.
T-Rex Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har arvet et par bunadsko i skinn. Disse har en tynn pyntestripe med rødt og det passer ikke til min bunad, som ikke har rødt i seg. Er det mulig å farge skinn? Vurderer å tegne over med sprittusj, men det finnes kanskje bedre metoder. Anonymkode: ca99a...ce2 Ikke gjør det. Det blir aldri helt bra.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har arvet et par bunadsko i skinn. Disse har en tynn pyntestripe med rødt og det passer ikke til min bunad, som ikke har rødt i seg. Er det mulig å farge skinn? Vurderer å tegne over med sprittusj, men det finnes kanskje bedre metoder. Anonymkode: ca99a...ce2 Skinnet er garvet og laget for at fargen, den røde her, ikke skal gå bort. Om du bruker sprittusj (noe som ikke er lov å selge elelr å bruke lengre) så ødelegger du skoene. Overse nå den røde stripen og bruk skoene under lang stakk, ingen ser det. http://klaveness.no/eli-m-rodt Er det disse du har? Ingen ser det røde oppe på vristen. Andre enn du som vet hva du har under stakken. Anonymkode: 535a6...874
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skinnet er garvet og laget for at fargen, den røde her, ikke skal gå bort. Om du bruker sprittusj (noe som ikke er lov å selge elelr å bruke lengre) så ødelegger du skoene. Overse nå den røde stripen og bruk skoene under lang stakk, ingen ser det. http://klaveness.no/eli-m-rodt Er det disse du har? Ingen ser det røde oppe på vristen. Andre enn du som vet hva du har under stakken. Anonymkode: 535a6...874 Sprittusjen lever da i beste velgående? Den har bare fått litt mer miljøvennlige løsestoffer. Anonymkode: e9da3...c95
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Kan hende den er Klaveness ja, jeg kikket ikke så nøye på navnet, men det er rødt omtrent som modellen på bildet. Mamma kom plutselig på at hun hadde skoene etter mormor stående, de ble sist brukt for 25 år siden og mormor hadde dem vel på beina kun et par ganger. Anonymkode: ca99a...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå