AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Noen som kan si hvordan denne delingen fungerer? Blir det torsdag-mandag annenhver uke, eller? Noen som har denne som vil fortelle litt om hvordan dere synes det fungerer? Anonymkode: d4ad0...094
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Vi har onsdag - mandag og det fungerer veldig fint. Til sommeren begynner vi med tirsdag - mandag Anonymkode: 750d0...02c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har onsdag - mandag og det fungerer veldig fint. Til sommeren begynner vi med tirsdag - mandag Anonymkode: 750d0...02c Barnet er forresten 2 & 1/2 Anonymkode: 750d0...02c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har onsdag - mandag og det fungerer veldig fint. Til sommeren begynner vi med tirsdag - mandag Anonymkode: 750d0...02c Og det er da 65/35? Har dere hatt den ordningen lenge? Merker dere ingenting på barnet? Ts Anonymkode: d4ad0...094
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og det er da 65/35? Har dere hatt den ordningen lenge? Merker dere ingenting på barnet? Ts Anonymkode: d4ad0...094 Først var det overnatting lørdag-søndag fra han var 10 mnd til 15 mnd (og besøk på dagtid i ukedagene), deretter fredag - mandag da han hadde gått noen mnd i barnehagen (15 mnd). Så torsdag - mandag og nå onsdag - mandag. Pluss onsdag-torsdag de andre ukene fra høsten 2017 pga et kveldskurs jeg tar onsdagene. Går over til tirsdag - mandag og kutter ut onsdag - torsdag motsatt uke når jeg er ferdig med kurs. Dette har gått gradvis over et og et halvt år, så det har fungert veldig fint. Barnet har det fint, er blid og fornøyd når han skal til meg og når han skal til pappaen 😊 Veldig balansert unge! Men så er vi flinke å møtes innimellom for lek med barnet. Ikke ofte, men et par ganger i mnd kanskje. Anonymkode: 750d0...02c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først var det overnatting lørdag-søndag fra han var 10 mnd til 15 mnd (og besøk på dagtid i ukedagene), deretter fredag - mandag da han hadde gått noen mnd i barnehagen (15 mnd). Så torsdag - mandag og nå onsdag - mandag. Pluss onsdag-torsdag de andre ukene fra høsten 2017 pga et kveldskurs jeg tar onsdagene. Går over til tirsdag - mandag og kutter ut onsdag - torsdag motsatt uke når jeg er ferdig med kurs. Dette har gått gradvis over et og et halvt år, så det har fungert veldig fint. Barnet har det fint, er blid og fornøyd når han skal til meg og når han skal til pappaen 😊 Veldig balansert unge! Men så er vi flinke å møtes innimellom for lek med barnet. Ikke ofte, men et par ganger i mnd kanskje. Anonymkode: 750d0...02c Ok. Vi tenker at barna skal få en fast holdeplass, og annenhver helg ca hos far. Minste er 6 mnd så er jo ikke aktuelt med overnatting for hun enda. Eldste er 3, og veldig pappadalt, så det blir nok mer aktuelt for ham. Bf vil helst sette 60/40 sånn at han ikke blir stemplet som helgepappa og han da slipper så mye i barnebidrag. Men jeg tenker at vi kunne prøvd 35/65 om han ikke vil gå med på 30/70.. Og det med barnebidrag kan vi jo bare ordne en privat avtale på? Vi har fått time hos fvk, men det er litt ventetid.. Ts Anonymkode: d4ad0...094
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Vi tenker at barna skal få en fast holdeplass, og annenhver helg ca hos far. Minste er 6 mnd så er jo ikke aktuelt med overnatting for hun enda. Eldste er 3, og veldig pappadalt, så det blir nok mer aktuelt for ham. Bf vil helst sette 60/40 sånn at han ikke blir stemplet som helgepappa og han da slipper så mye i barnebidrag. Men jeg tenker at vi kunne prøvd 35/65 om han ikke vil gå med på 30/70.. Og det med barnebidrag kan vi jo bare ordne en privat avtale på? Vi har fått time hos fvk, men det er litt ventetid.. Ts Anonymkode: d4ad0...094 Her har vi hatt 60/40 et år nå, fra torsdag-tirsdag. Det har fungert greit, men barnet har gitt uttrykk for at h*n ikke vil være så mye hos pappa, så fra sommerferien skal h*n være der kun annenhver helg fredag-søndag. Vi har privat avtale på barnebidrag, det må ikke gå gjennom nav Anonymkode: 662c2...7bf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her har vi hatt 60/40 et år nå, fra torsdag-tirsdag. Det har fungert greit, men barnet har gitt uttrykk for at h*n ikke vil være så mye hos pappa, så fra sommerferien skal h*n være der kun annenhver helg fredag-søndag. Vi har privat avtale på barnebidrag, det må ikke gå gjennom nav Anonymkode: 662c2...7bf forstår at det kan være ulike grunner for at barnet ikke vil være hos far, men dersom det ikke er noe av alvorlig karakter så synes jeg det blir feil å gi etter for at barnet ikke vil være "så mye hos pappa". kan det være at du bygger opp tanken om at det er best å være "hos mamma"? synes det er rart at så mange barn mistrives i periodene hos fedrene, og tror mye ligger i holdningene til mødrene. Anonymkode: f2ac2...c4b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: forstår at det kan være ulike grunner for at barnet ikke vil være hos far, men dersom det ikke er noe av alvorlig karakter så synes jeg det blir feil å gi etter for at barnet ikke vil være "så mye hos pappa". kan det være at du bygger opp tanken om at det er best å være "hos mamma"? synes det er rart at så mange barn mistrives i periodene hos fedrene, og tror mye ligger i holdningene til mødrene. Anonymkode: f2ac2...c4b Det er ikke jeg som har bygget oppunder noe om at det er best hos mor. Han har aldri vært deltagende, og viser null interesse for barnet. Det er også andre grunner, men de kommer jeg ikke til å oppgi her Anonymkode: 662c2...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå