AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Hei! Jeg skulle egentlig hjem om to uker, men ender opp med å være i England litt lenger (studerer her). Jeg planla det litt feil, og går tom for p-pillene før jeg kommer hjem. Fikk foreldrene mine til å sende de i posten, og det er cirka en uke siden nå. Det jeg lurer på om det i det hele tatt er lovlig å sende i posten til utlandet? De fikk de tilsendt fra apoteket, og puttet de rett i en konvolutt med bobleplast før de sendte. Kontordamen på legekontoret mente dette skulle gå fint, men begynner nå å bli usikker. Vet noen om det i det hele tatt er lov å sende p-piller i posten? Takk for svar! Anonymkode: c5b59...709 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Hvorfor kunne du ikke gå til en engelsk lege for å få p-piller? Anonymkode: 225ac...294 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Du risikerer at de blir tatt i tollen, tatt til side, og de kan ta prøver av pillene for å finne ut av hva det er. True story, om enn ikke fra England. De tok en pille fra hvert brett. 🙄 Anonymkode: 22b99...ed8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Var innom et legekontor her og de hadde ikke hørt om Yasminelle, og jeg er ikke så gira på å bytte til en annen type p-pille da jeg er fornøyd med disse. Bestemte meg for å være her litt lenger nå i siste lita, og syntes det da var lettere å bare få det tilsendt i posten. Anonym bruker som skrev sist: Hvor lang tid tok det før du da fikk pillene? Og var dette i England? Anonymkode: c5b59...709
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var innom et legekontor her og de hadde ikke hørt om Yasminelle, og jeg er ikke så gira på å bytte til en annen type p-pille da jeg er fornøyd med disse. Bestemte meg for å være her litt lenger nå i siste lita, og syntes det da var lettere å bare få det tilsendt i posten. Anonym bruker som skrev sist: Hvor lang tid tok det før du da fikk pillene? Og var dette i England? Anonymkode: c5b59...709 Det var ikke i England, som jeg skrev. Det var ikke meg (men en venninne), så jeg vet ikke akkurat hvor lang tid det tok. Anonymkode: 22b99...ed8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Jeg fikk en venninne til å sende meg p-piller da jeg bodde i utlandet for mange år siden. De ble stoppet i tollen, men hun jeg bodde hos jobbet faktisk med å analysere ting som ble stoppet slik så hun kom hjem med dem til meg... Bittelitt flaut. 😂 Anonymkode: 20fb5...e25
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Var innom et legekontor her og de hadde ikke hørt om Yasminelle, og jeg er ikke så gira på å bytte til en annen type p-pille da jeg er fornøyd med disse. Bestemte meg for å være her litt lenger nå i siste lita, og syntes det da var lettere å bare få det tilsendt i posten. Anonym bruker som skrev sist: Hvor lang tid tok det før du da fikk pillene? Og var dette i England? Anonymkode: c5b59...709 Du får sikkert tak i p-piller med samme virkestoff som yasminelle i UK. Virkestoffene i yasminelle er Drospirenon 3 mg, etinyløstradiol (som betadexclathrat) 0,02 mg https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/yasminelle-bayer-ab-565566 Her er en liste over p piller som selges i UK: https://www.mims.co.uk/drugs/contraception/combined-contraceptives Anonymkode: d9214...e24 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 Posten tar ca ei uke til England, har iallefall gjort det når jeg har sendt pakker til datteren min som studerer der. Anonymkode: 78d7d...4c1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #9 Skrevet 22. mars 2018 Moren min gjorde det før jul, de ble sendt tilbake igjen til henne.. Anonymkode: 2f236...fa8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #10 Skrevet 22. mars 2018 På 14.3.2018 den 6.51, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skulle egentlig hjem om to uker, men ender opp med å være i England litt lenger (studerer her). Jeg planla det litt feil, og går tom for p-pillene før jeg kommer hjem. Fikk foreldrene mine til å sende de i posten, og det er cirka en uke siden nå. Det jeg lurer på om det i det hele tatt er lovlig å sende i posten til utlandet? De fikk de tilsendt fra apoteket, og puttet de rett i en konvolutt med bobleplast før de sendte. Kontordamen på legekontoret mente dette skulle gå fint, men begynner nå å bli usikker. Vet noen om det i det hele tatt er lov å sende p-piller i posten? Takk for svar! Anonymkode: c5b59...709 Du kan regne med at de pillene ser du aldri. Du kan og regne med å få høre noe enten fra politiet/tollvesenet i England. Å sende medisiner pr. post burde du lest på toll.no før du bad foreldrene dine om å sende dem i posten. Anonymkode: 504e4...1a0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #11 Skrevet 22. mars 2018 Jeg har fått tilsendt medisiner flere ganger uten problemer. Mange som glemmer eller går tom ved utenlandsopphold, og får ettersendt. Anonymkode: e8c80...b11
Ulven Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 Hei TS Fikk du noen gang medisinene dine? Datteren min er i samme situasjon som deg, men med medisiner for lavt stoffskifte. Hun går tom 11 dager før hun kommer hjem. Og vi lurer nå på om vi kan sende de pillene hun trenger i et brev.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå