ssiljee Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Hei! Jeg har ikke noe peiling på dette, prøvd å Google og vet heller ikke hvem jeg skal spørre. Så prøver her. Ungene mine er syke, og jeg må være hjemme fra jobb ofte. Far har omsorg for ungene tors-søn annenhver uke. Betaler barnebidrag. Har fler ganger spurt om han værsåsnill ikke kan ha ungene noen timer nå og da fordi jeg har vært så mye borte fra jobb. Får blankt nei, med begrunnelse av at han betaler bidrag og er fritatt den slags. Er dette rett? Vet dere eventuelt hvem jeg kan kontakte / hjemmesider hvor det står info? Nærmeste info jeg kommer, er at man må vær alein om omsorgen. Typ 6 mnd eller meir, grunnet handikap o.l hos far.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 https://www.infotjenester.no/artikler/syke-barn-i-kompliserte-familier/ Anonymkode: 05cbf...40d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Fritatt den slags? Har man barn er man ikke fritatt fra noenting som omhandler det. Anonymkode: 8f88d...4a3 2
altflyter Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Du har 20 sykedager siden du er alene om omsorgen, mens foreldre som bor sammen har 10hver... At far er en dott er det ingen tvil om, men han har dessverre juridisk rett... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå