AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Jeg har en 1-åring som har begynt i barnehagen nå. Jeg bruker litt tid når jeg henter han på å småprate litt med de ansatte om løst og fast, i tillegg til å spørre om han har sovet godt, spist bra osv. Kanskje 5 minutter de fleste gangene jeg henter han. Men jeg ser at de andre foreldrene er mer sånn «hei og hadet». Inn å hente ungen og haste ut igjen. Så da lurer jeg på, synes dere som jobber der at sånne som meg er slitsomt og forstyrrende, eller er det hyggelig? Anonymkode: 9ef33...bde
Elebeger Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Det er stort sett hyggelig:) men som oftest skaper det mye uroligheter i barnegruppen hvis foreldre står inne på avdelingen og prater;) Spesielt hvis flere blir hentet samtidig. Hos oss prøver vi å kun ta en kort prat, eller gå ut fra avd og prate i gangen. 1
andy capp Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Også er det irriterende for de andre foreldrene som kanskje har dårlig tid og ikke får kort info fra de ansatte fordi du oppholder dem. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Viktig for barnet å se at du prater godt med de ansatte og "føler deg hjemme" i bhg. Det har mye å si for barnets opplevelse av barnehagen. Anonymkode: 66451...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Jeg pleier å se det litt an når jeg henter. Om det ikke er noen andre som henter når jeg kommer viser jeg gjerne til datteren min at jeg er kommet slik at hun får tid til å avslutte leken mens jeg prater litt med de voksne. Dersom det er flere som henter samtidig går det kjappere, og holder seg til rask info med mindre det er noe spesielt. Anonymkode: 94708...b5b 1
Sola* Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 Jeg er barnehagelærerstudent så jobber ikke enda, men jeg syns det er koselig å snakke litt med foreldrene, snakke litt om dagen osv 3
Sorceress Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Som du beskriver det her, så høres det bare hyggelig ut synes jeg. Men det kan være slitsomt og forstyrrende om du krever plass og samtaletid uten forståelse for at personalet ikke er tilstede kun for deg og ditt barn. Om du i din iver ikke slipper til andre foreldre. Det kan oppleves lite inkludererende og som at personalet favoriserer deg, dersom de andre foreldrene alltid ser personalet i samtale med deg. Vær oppmerksom på at du gir personalet mulighet til dialog med de andre foreldrene selvom de ikke tar initiativ til det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 3 timer siden, Sorceress skrev: Som du beskriver det her, så høres det bare hyggelig ut synes jeg. Men det kan være slitsomt og forstyrrende om du krever plass og samtaletid uten forståelse for at personalet ikke er tilstede kun for deg og ditt barn. Om du i din iver ikke slipper til andre foreldre. Det kan oppleves lite inkludererende og som at personalet favoriserer deg, dersom de andre foreldrene alltid ser personalet i samtale med deg. Vær oppmerksom på at du gir personalet mulighet til dialog med de andre foreldrene selvom de ikke tar initiativ til det selv. Det er voksne mennesker det er snakk om! Tviler på at de føeste foreldre vil reagere med at ts blir favorisert!! Da er det de foreldrene som bør vokse opp iaf! Anonymkode: 17150...a21 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #9 Skrevet 14. mars 2018 Litt av og til er fint og hyggelig, men for mye for ofte blir fort forstyrrende (jobben vår er barna, ikke å skravle med foreldrene) og fratar dessuten andre foreldre muligheten til også å snakke med oss. De fleste har høy terskel for å bryte inn i samtaler. Husk at du ikke er den eneste forelderen i barnehagen eller den eneste som har behov for å prate med personalet. Anonymkode: bdab4...512 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #10 Skrevet 14. mars 2018 Jeg forventer at barnehagepersonell skal fortelle meg om barnets dag, i alle fall på småbarnsavdeling, med tanke på mat, søvn og humør og tenker at denne praten er en viktig del av jobben til de ansatte. Mer prat enn det er unødvendig Anonymkode: c2ac8...04c 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #11 Skrevet 14. mars 2018 Jeg syns stort sett det er greit og hyggelig. Men det er ikke alle foreldre som skjønner når det ikke passer som feks hvis man som ansatt er alene med barna og et barn gråter osv. Da pleier jeg å si at jeg må gå og være med barna, men at vi kan ta en prat en annen dag om det var noe mer å ta opp. Det samme gjelder når flere foreldre kommer samtidig. Alle skal få samme info og mulighet til prat. Men så lenge det er tid og rom så er det bare hyggelig med en prat. Bedre enn med de som rømmer avgårde uten å si noe. Anonymkode: 70850...565 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #12 Skrevet 14. mars 2018 5 min går bra. Bare pass på at du ikke bruker for mye av tiden til de ansatte. Særlig hvis det er mange barn igjen og den ansatte er alene på jobb. Hadde en forelder en gang som skravlet i 15-20 min hver gang hun var innom, og selv om det var hyggelig, tok det for mye tid fra barna og andre foreldre. 🙈 Anonymkode: f7783...377 1
Forever22 Skrevet 14. mars 2018 #13 Skrevet 14. mars 2018 (endret) Jeg jobber selv i barnehage og elsker å prate med foreldrene. Hente og bringe situasjoner er utrolig viktig for en god dialog mellom ansatte og foreldre, men også for barna, tro det eller ei men barna blir tryggere på oss dersom de ser en god tone mellom foreldre og oss.. Selv er jeg pedleder på småbarnsavdeling, og ser jo selv at de foreldrene som haster seg ut døren ofte er de som sitter igjen å "klager" på at de får for lite informasjon om eventuelle event, hendelser eller lignende i barnehagen. Selvsagt er det dager hvor vi faktisk ikke har tid til å stå å preike i evigheter, men vet du, vi har faktisk tid til å si hei og hade, og gi en kort oppfatning om hvordan dagen har vært. De dagene det absolutt ikke passer og det er kaos på avdelingen, så pleier vi bare å fleipe litt og si at vi får ta igjen preiken i morgen. Ja jobben vår er barna, absolutt. Men som regel er vi minst 3 ansatte på avdelingen så en av oss har faktisk tid til å slå av en prat som omhandler BARNA. MEN, vi har bare 9 barn på avdelingen vår. Jeg kan ikke prate for de som har 17-18 småbarn på avdelingen det skal jo på ingen måte gå ut over de andre barna som er igjen at vi står å preiker, misforstå meg rett her!! bare sier at det er koselig at vi i vår barnehage har muligheten til det Endret 14. mars 2018 av Forever22 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #14 Skrevet 14. mars 2018 Bruker å slå av en liten prat ja, men ser an litt litt info om dagen er veldig kjekt, også spesielt fordi vi har hatt en del styr med astma, forstoppelse etc siden barnet begynte i barnehage. Vi er avhengige av at samarbeidet fungerer godt i hverdagen Men det er ikke alle som jobber i barnehagen som er så veldige på å prate heller Anonymkode: 2bd4d...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå