AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Dette bilde fant jeg på google. De jeg har ser enda mindre ut og er lysebrune. Ser nesten bare ut som støv fra korn, men så ser jeg at de beveger på seg. Det kryr av de! Det har skjedd en gang før, så det er jo veldig kjedelig. Jeg lurer på hva insektet heter? Det var haugevis av de på kaffefilter, byggryn (og inni byggryn på papirlokket), utenpå sukkerpakken, haugevis av de på muffinsformene. Så jeg lurer på om de livnærer seg av papir? Jeg lurer på hvor de kom fra. Mistenker kaffefilteret siden det var millionvis av de på det. Det er ikke melbiller. Noen som vet om insekt som spiser papir? Jeg skulle gjerne visst navnet på de slik at jeg kan lese mer om det.. Anonymkode: 584f1...c0c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Kan det være skjeggkre? Anonymkode: 8cee9...496
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 Det der er ikke skjeggkre. Titt på Anticimex sine nettsider. Finner bilder og info om ulike type skadedyr/biller der. Anonymkode: d8bea...bde
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 brun pelsbille? eller majorstubille. Anonymkode: a0af3...43d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 Gjetter melbille (siden det var i kjøkkenskuffen du fant de). Anonymkode: f6834...8d5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være skjeggkre? Anonymkode: 8cee9...496 Er du morsom? Skjeggkre er store og lodne. Det går minst tre av de på bildet på et skjeggkre. Dette er insekter som kommer i hus med melet eller andre produkter fra butikken og gjerne fra lagerne før butikken. Du må ha en grundig opprydding av hele kjøkkenet med støvsugeren, først. Når alt er støvsugd tar du både støvsuger posen og støvsuger slangen ut i kulden. Eller du brenner posen i ovnen før dyrene sprer seg igjen. Slangen og kosten kan stå ute ett døgn eller to da fryser krypene eller stikker av. Dernest må du vaske grundig og lufte. Alt du har hatt i skuffen av matvarer må kastes. Og ikke legg det i søpleskapet inne slik at de sprer seg også dit, ut i søpla. Om der er ett kryp i skuffen under så må du kaste det du har av mat og papir også der. Jeg har skrekk for den typen dyr. Derfor har jeg alltid mel og andre ting i tette bokser. Har jeg ikke ledig boks når jeg kommer hjem med noe nytt så setter jeg posen i en plastpose og knyter godt igjen. Det er hovedsaklig dyr som kommer hjem med matvarer i papiropser/embalasje. Anonymkode: 0e6e8...d67 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #8 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: brun pelsbille? eller majorstubille. Anonymkode: a0af3...43d nei. De er som på bilde, kanskje enda mindre og lysebrun Anonymkode: 584f1...c0c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #9 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Borebille? Nei, de lignet ikke på de. Anonymkode: 584f1...c0c
Pearl2.0 Skrevet 13. mars 2018 #10 Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, de lignet ikke på de. Anonymkode: 584f1...c0c Oki👍 melbille da?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #11 Skrevet 13. mars 2018 22 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Oki👍 melbille da? Er dette blitt en gjett insektet tråd? https://www.anticimex.com/nb-NO/skadedyrproblem/skadedyridentifisering/ Anonymkode: 0e6e8...d67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå