AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Hei, vi har nå en egen konto for felles regninger, boliglån, strøm ect. Bilutgiftene til bilen har jeg stått for selv, siden jeg har hatt behov for bil i jobbsammenheng. Han har ikke hatt behov for bil før nå, og har kjøpt seg en, og pga billånet og avstanden til jobben har det blitt en litt større økonomisk belastning for han enn det jeg tror han hadde regnet med. Nå har jeg selv betalt ferdig mitt eget billån og har ikke like store utgifter til den, utenom reparasjoner siden den snart faller sammen😂 Jeg vurderer å foreslå at vi setter inn en enda større pott til fellesutgiftene, også kan f.eks hans bompenger, forsikring og billån trekkes derfra... Men jeg liker egentlig ikke tanken om å betale for hans bil, men synes det likevel er feil å ikke hjelpe han, siden vi er familie. Hans jobb er langt unna og det er ikke hans feil, og et must for økonomien vår, og han vil bytte jobb når det dukker opp noe aktuelt i nærheten. Hva ville dere gjort? Blir som at jeg betaler noen av hans regninger nesten. Føler meg nesten litt gnien siden det sitter så langt inne😂 Vi har aldri snakket om dette før, og det hadde ikke overrasket meg om han nektet å gå med på det (høy integritet og synes ikke noe om at dama skal betale for han) ... Men jeg har færre utgifter, og vi er jo et par! Hva slags tanker og erfaringer rundt dette har dere? Anonymkode: e0a2b...3f2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 4 minutter siden, NewInTown skrev: Dere er jo et team. Hjelp hverandre. Enig, man drar lasset sammen. Anonymkode: 58a71...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 Ja, sant! Vi er et team! Så nå må jeg omstille meg (i mitt eget hode) og planlegge hvordan jeg skal presentere det så det ikke blir «missforstått» der han blir sittende med en dårlig følelse av å ikke strekke til😊 Anonymkode: e0a2b...3f2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 " Kvinner blakker seg på felles regninger. - Lik deling av felles utgifter kan i et parforhold være blodig urettferdig. Det mener forbrukerøkonom i Sparebank1 SMN, Endre Jo Reite. Regnestykket viser at mannen kan sitte igjen med mer enn dobbelt så mye i egne penger som hun " (Fra Adressa.no) Anonymkode: 13b55...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå