AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Jeg studerer sykepleie og går det første året. Dette er ikke første gang jeg har vært borti et helsefaglig utdanning, men sitter med den følelsen av at jeg kanskje ikke passer til å bli sykepleier. Man skal liksom være så trygg på seg selv, snakkesalig og komfortabel med stress. Sånn er ikke jeg...i tillegg til at jeg har sosial angst. Så nå skal jeg ut i praksis og begynner allerede å forvente det verste, og da har jeg begynt å tenke på hva det er jeg faktisk vil gjøre dersom jeg stryker. Jeg er en dreven person som har alltid hatt lyst til å jobbe med noe viktig....og det er derfor jeg valgte sykepleien. mMen jeg har også lyst til å starte noe for meg selv. Jeg har ingen spesifikk ønske, men noe som ikke er for vanskelig å oppnå. Så hvilken veier kan jeg gå for å realisere dette? Jeg kan selvfølgelig søke om Frisørskole (men lærlinglønn i mange år fremover frister lite), hudpleieakademiet eller massasjeterapeut. Noen andre valg? Anonymkode: 86ad8...9f8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Fotterapeut? Ortopeditekniker? Ellers må det jo bli en helt annen retning; elektro el noe sånt iom du vil drive for deg selv. Anonymkode: 45a76...202
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 Du sier at lærlinglønn ikke frister, men som spl student får du jo ingenting i 3 år:/ Anonymkode: 45a76...202 2
Nuttery Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 Hvis det hjelper så hadde ikke jeg peiling på hva jeg dreiv med når jeg begynte på sykepleierstudiet heller. Var kjempeusikker, ble stressa av bare tanken på å måtte ut i praksis, og var absolutt ikke trygg på meg selv. Og det var egentlig ingen andre heller. Men det gikk seg til, og det ble bare bedre og bedre for hver praksis. Det verste var den første praksisen ettersom man hverken følte seg sikker på seg selv eller kunnskapen sin.