Gå til innhold

Fra bygd til by

Wisket

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Korsihalsen skrev:

Tviler jeg på når du er en av de som selv utleverer. La ungen din ha ett privatliv.

De har et privatliv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Siljestavne skrev:

Jeg håper virkelig sønnen min er såpass oppegående når han blir gammel at han snakker om følelsene sine, det har jeg lært han opp til. Det at jeg legger ut bilder av mine barn fult påkledd ser jeg ikke på som noen problemer i det heletatt😂 

Hva tror du deres barn tenker når de finner ut at foreldrene rakker ned på unge mennesker? Det er skammelig det:) lykke til videre i livet! Jeg og mine barn har det helt fint og vi alle har gode verdier, kanskje dere skal skaffe dere det også så slipper dere ha det så forbanna kjipt at dere må rakke ned på andre. 

Bilder kan lett redigeres av syke folk, og det er kjent at pedofile bruker facebook og blogger for å finne bilder av barn. I et sykt samfunn er vi nødt til å ta hensyn og høyde for at slike folk finnes, og skjerme barna våre deretter. Bleiebilder er for eksempel svært lette å redigere, og det er det jo på bloggen din.

Jeg rakker ikke ned på unge mennesker, jeg stiller meg kritisk til ukritisk eksponering av barn. Barn som selv ikke har en mulighet til å forsvare seg, eller si nei/samtykke til å få livet sitt brettet ut på nett. Kanske er du selv for ung til å forstå det?

Kritikk er ikke synonymt med hat, det skal ihvertfall mitt barn lære seg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Det er ingen vits i å snakke til veggen @Korsihalsen Mammarosabloggerne tror det er helt greit å legge ut privat informasjon om både seg selv og sine barn. De klarer ikke se at det medfører konsekvenser for både dem selv, deres barn, barnas far/fedre og familie ellers. De tror de skriver for en privat liten klikk, mens det i realiteten er for enhver, også for den naboen som ikke liker dem, for den pedofile på jakt etter bilder eller adressen til mulige ofre, eller for barnas fremtidige klassekamerater som kan utnytte privat informasjon (om mor eller barn) i mobbehensikt. Jeg tror de tenker at fordi det ikke er straffbart - har de rett til å utlevere ungene sine. De ser ikke den fine balansegangen mellom det personlige og det private, og vil stå på sitt helt til det kommer en lov som forbyr foreldre å utlevere sine barn på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 23.28, Dinojenta skrev:

Hva er greia med å dømme på den måten enkelte her gjør? Ho er ærlig, prater rett fra levra og viser den sanne siden av det å være en småbarnsmor. Istedenfor at alt skal være så perfekt hele tia. Jeg kjenner meg godt igjen i mye av det ho sier å viser. Å nettopp derfor digger jeg dama.! Syns det å pirke som enkelte gjør her blir for dumt. Skulle vi sitti slik mot de som de gjør mot henne?

Anna er ei rå dame som jeg har fulgt lenge, og kommer til å fortsette med det✌ 

Dere som ikke følger burde absolutt sjekke henne ut. Å dere som kommer med alt hatet, kutt ut å legg det på hylla✌ voks opp. Ikke rart vi må lære barna våre om hvordan man IKKE skal skrive på nett, når vi ser hvordan enkelte skriver. Vær så snill å heller dra frem positive ting:)

Nå har ikke jeg vært inne på bloggen til Anna, for når jeg leser at dette er enda en som eksponerer barn på nett gidder jeg ikke å gi henne klikk. Så dette blir et mer generelt svar til deg. Mener du at fordi folk er kritisk til utlevering av barn på nett så er det hat? Barn fortjener å bli vernet mot den slags eksponering, de fortjener å ha livet sitt privat. Vi som foreldre kan ikke gjøre hva vi vil med dem bare fordi de er våre barn. 

Det er ikke hat, det er fakta. Vi kan ikke lukke øynene for sånt, og bare dra frem positive ting, som du mener vi skal gjøre. Jeg håper en dag at foreldre som eksponerer barna på den måten faktisk skjønner konsekvensene av det de gjør, og slutter med det. Og videre at foreldre etterhvert bare lar vær å eksponere barna sine i det hele tatt. 

Om du mener at vi skal lære barna våre å ikke være kritiske til ting de leser og ser på nett, tror jeg kanskje at du bør ta deg et nettkurs selv. For er det en ting jeg lærer mitt barn så er det å være kritisk, ikke sluke alt rått og ikke legge ut private ting om seg selv til folk hun ikke kjenner! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...