Gå til innhold

haster... engelskhjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva personnummer er på engelsk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe slikt finnes ikke på engelsk, det er jo et norsk begrep (og oppfinnelse). Social Security Number er forsåvidt et begrep, men er ikke helt det samme som våre personnummer.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Spors hva det er for om det har med skatt a gjore sa er det national insurance number som er naermest.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror personal identification number burde være en grei oversettelse.

Skrevet

takker dere alle! Jeg var faktisk ikke klar over at personnr var en norsk oppfinnesle... tenkte ikke over at resten av Vesten ikke hadde det samme systemet.

Skrevet

som minister og departement (for eksempel) er oversettelsen avhengig av kontekst - engelsktalende land har ulike ordninger og ulike navn på ordninger som er mer eller mindre parallelle til det norske alternativet.

så hvordan oversette best er avhengig av hvem leseren din er og hva som er formålet med oversettelsen.

Gjest Anonymous
Skrevet
takker dere alle! Jeg var faktisk ikke klar over at personnr var en norsk oppfinnesle... tenkte ikke over at resten av Vesten ikke hadde det samme systemet.

Ja det er jo alltid fint nar folk i Norge skjonner at i utlandet er ting ganske annerledes. Jeg vet ikke om personnummer er norsk oppfinnelse akkurat , det er ikke sa mange ting som er :sjarmor: Person nummer brukes ogsa i andre nordiske land, men Norge er et av de fa land som bruker det ja.

Verden er ikke sa JVL. liten og firekantet som folk i Norge ofte tror.

Skrevet

Jeg må bare svare siste gjest, siden jeg fikk en følelse av at du gjorde litt narr av meg... jeg skjønner fint at det er anderledes i utlandet. Jeg har bodd i flere "utland" faktisk, men ikke i vestlige land, for å si det sånn.

I dette tilfelle skulle jeg ordne med noen billetter i England, og tenkte på den "norske måten" at de kanskje trengte personnummeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...