Gjest Gjesta Skrevet 16. februar 2005 #2 Skrevet 16. februar 2005 Det er jo bare å lese bakpå pakken.... Stikkord: HØY fettprosent, lite nyttige stoffer (det gjelder forsåvidt også light-versjonen)
MiniMjau Skrevet 16. februar 2005 #3 Skrevet 16. februar 2005 Du trenger ikke kutte ut helt den osten, du kan jo ta et tynnere lag, evt light-versjonen.... og heller fylle på med med mager skinke og litt grønt oppå? Et magrere alternativ er osten BUKO fra Arla. Den har 6% fett. Jeg kjøper den på Kiwi. Den er veldig god.
rutti Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2005 jeg spiser den ikke til vanlig, men lurte bare på hvordan den var. Noe pålegg som er veldig bra for slankere da?
Elze Skrevet 16. februar 2005 #5 Skrevet 16. februar 2005 Det finnes jo en philadelphia light-versjon med mindre fett, og også en ost som ligner, med bare 6 prosent fett, den kommer fra danske Buko og heter vel bare Buko 6%. Jeg synes den er ganske god.
-Fisken- Skrevet 16. februar 2005 #6 Skrevet 16. februar 2005 jeg spiser den ikke til vanlig, men lurte bare på hvordan den var. Noe pålegg som er veldig bra for slankere da? Makrell i tomat er veldig bra. Umettet fett, proteiner. Ellers så er mager skinke, kalkunskinke, egg, lettost, (som f.eks lettere norvegia) tunfisk, leverpostei, agurk, tomat og løk +++ bra pålegg for de som slanker seg.
@riel Skrevet 16. februar 2005 #7 Skrevet 16. februar 2005 Det er jo ikke fettet som er farlig, heller karbohydrat innholdet en bør sjekke. Og om det er raske karbohydrater.
Gjest Lea Skrevet 16. februar 2005 #8 Skrevet 16. februar 2005 Jeg bruker Phildelphia light i stedet for smør (liker ikke smør) og har en skive kokt eller røt skinke oppå. Pleier å kjøpe den med rød pepper, for da smaker maten litt mer.
Grooo Skrevet 16. februar 2005 #9 Skrevet 16. februar 2005 Jeg brukte Philadelfia ligth i stedenfor smør når jeg gikk Grete Roede, eller Buko når jeg fikk tak i det fordi den er enda litt magrere. Bedre enn smør er det, i alle fall hvis du bruker et tynt lag. I Sverige har de forresten "Extra Light Philadelfia", den er enda magrere en Buko
MiniMjau Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Sverige er sinnsykt bra på mager mat! Norge har dårlig utvalg, og det som finnes er for dyrt! Noen som har smakt den nye hvitosten fra SANS...?
NullHull Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Cottage cheese! Kan varieres i det uendelige, dessuten er det så magert at du godt kan lesse på litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå