AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Da mener jeg altså enten bachelor + master i pedagogikk e.l., eller barnehagelærere. Hva tror dere? Anonymkode: d9986...f83
Gjest aell Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Usikker, men med en grad i pedagogikk kan du også jobbe i barnehage. En venninne av meg er pedagogisk leder i en barnehage, og hun har en bachelor i pedagogikk.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Jeg vil tro at Barnehagelærer er en sikrere utdanning å ta med tanke på jobbmuligheter. Og med bachelor i Barnehagelærer kan man også ta master i pedagogikk/spesialpedagogikk. Hvis du vil jobbe i barnehage er det definitivt best å ta Barnehagelærerutdanningen. Fra og med høsten 2018 vil det og bli en ny pedagognorm, og dermed og bli flere Barnehagelærerstillinger. Med bachelor og master i pedagogikk kan du som oftest ikke jobbe som pedagogisk leder med mindre du tar videreutdanning i barnehagepedagogikk. Anonymkode: ba2c5...1b7 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at Barnehagelærer er en sikrere utdanning å ta med tanke på jobbmuligheter. Og med bachelor i Barnehagelærer kan man også ta master i pedagogikk/spesialpedagogikk. Hvis du vil jobbe i barnehage er det definitivt best å ta Barnehagelærerutdanningen. Fra og med høsten 2018 vil det og bli en ny pedagognorm, og dermed og bli flere Barnehagelærerstillinger. Med bachelor og master i pedagogikk kan du som oftest ikke jobbe som pedagogisk leder med mindre du tar videreutdanning i barnehagepedagogikk. Anonymkode: ba2c5...1b7 Det stemmer. En kollega måtte bytte jobb pga hun ikke var villig til å ta barnehagepedagogikken. Kommunen sa nei til videre dispensasjon fra utdanningskravet, kollegaen hadde jobbet mange år i barnehagen. Anonymkode: 57026...c49
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 jeg har bachelor i pedagogikk og står uten jobb, mest fordi jeg også må kjempe med ufaglærte om jobb da det å jobbe i skole som assistent eller lignende ikke nødvendigvis krever utdanning, samme for barnehage. Så for tiden jobber jeg i vikarbyrå. Vil ikke nødvendigvis si det er letter med barnehagelærer, har møtt på et par stykker ute på jobb som sier de bare får vikariat og sliter med å få fast jobb. MEN det har jo noe å si hvor en bor også, jeg bor i storby så det er mer kamp om jobb her. Kan hende det er mindre kamp om jobb på mindre plasser eller noe sånt. Samtidig så er det flere utlysninger som sier de trenger barnehagelærer så da er kanskje det veien å gå. Anonymkode: 63bf8...7b6 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #7 Skrevet 21. mars 2018 Det trengs fra august av 50% flere bhglærere enn det er nå, så snart er det mangel på barnehagelærere. Sikrere jobb enn ped. Du som har bachelor i ped over her kan jo ta bhgped. Eller småskoleped. For å jobbe som ped.leder eller småtrinnlærer (1.-3. Klasse), om du ikke får jobb og ikke har planer om master. Anonymkode: e125c...e68 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 På 21.3.2018 den 22.04, AnonymBruker skrev: Det trengs fra august av 50% flere bhglærere enn det er nå, så snart er det mangel på barnehagelærere. Sikrere jobb enn ped. Du som har bachelor i ped over her kan jo ta bhgped. Eller småskoleped. For å jobbe som ped.leder eller småtrinnlærer (1.-3. Klasse), om du ikke får jobb og ikke har planer om master. Anonymkode: e125c...e68 Driver å forsker på det, kan ikke si jeg har funnet noe som heter småskoleped? Har prøvd å se muligheten for småbarnsped, men det er bare for lærerer som etterutdanning virker det som... men skal sjekke rundt på barnehageped, takk for tips! Anonymkode: 63bf8...7b6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/barnehagelaerer Les denne artikkelen, særlig under «utdanning». De hadde visst gått vekk fra småskoleped. Og byttet det ut med 60 stp rettet mot barnetrinnet eller spes.ped. Anonymkode: e125c...e68
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 Har fått inntrykk av at bachelor i pedagogikk ikke fører til noe som helst, kjenner mange som ikke har kommet noen vei bare med den. Anonymkode: 97939...bc3
Jentadi Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått inntrykk av at bachelor i pedagogikk ikke fører til noe som helst, kjenner mange som ikke har kommet noen vei bare med den. Anonymkode: 97939...bc3 Dette. Veldig vanskelig å få jobb. Gå for barnehagelærer, den går ikke av moten med det første. 1
Ingefær85 Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 På 13.3.2018 den 18.59, aell skrev: Usikker, men med en grad i pedagogikk kan du også jobbe i barnehage. En venninne av meg er pedagogisk leder i en barnehage, og hun har en bachelor i pedagogikk. Hei! Nå er det slik at dersom man skal jobbe som førskolelærer eller pedagogisk leder i en barnehage MÅ du ha førskolelærerutdanning/barnehagelærerutdanning. Jeg vil tro venninne din fikk den stillingen fordi det er mangel på barnehagelærere i området hun jobber i. Det gjelder ikke for andre deler av landet, der det er en overvekt og få jobber. Beklager å si det, men å ta en bachelor/master i pedagogikk fra uni er å utdanne seg til arbeidsledighet. Du skal være svært heldig dersom man får jobb etterpå. Du kan heller ikke jobbe som lærer, altså ikke utøve pedagogikk. Snakker om erfaring, dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, Ingefær85 skrev: Hei! Nå er det slik at dersom man skal jobbe som førskolelærer eller pedagogisk leder i en barnehage MÅ du ha førskolelærerutdanning/barnehagelærerutdanning. Jeg vil tro venninne din fikk den stillingen fordi det er mangel på barnehagelærere i området hun jobber i. Det gjelder ikke for andre deler av landet, der det er en overvekt og få jobber. Beklager å si det, men å ta en bachelor/master i pedagogikk fra uni er å utdanne seg til arbeidsledighet. Du skal være svært heldig dersom man får jobb etterpå. Du kan heller ikke jobbe som lærer, altså ikke utøve pedagogikk. Snakker om erfaring, dessverre Alle fra mitt masterkull i pedagogikk fikk jobb med en gang. Dette var i Oslo da, retning pedagogisk psykologisk rådgivning. Alle fikk jobb i PPT, noen få fikk jobb i BUP. Anonymkode: f409f...c74 1
Ingefær85 Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 Ja, pedagogisk psykologisk rådgiving er vel den retningen det er lettest å få jobb innenfor har jeg også inntrykk av. Men man kan fortsatt ikke undervise eller jobbe som pedagog i barnehage slik mange tror 2
Siki Skrevet 28. mars 2018 #15 Skrevet 28. mars 2018 16 timer siden, Ingefær85 skrev: Ja, pedagogisk psykologisk rådgiving er vel den retningen det er lettest å få jobb innenfor har jeg også inntrykk av. Men man kan fortsatt ikke undervise eller jobbe som pedagog i barnehage slik mange tror Nei, er dessverre mange som tror at dersom man har noen studiepoeng i pedagogikk (eks. Vernepleie, sosionom o.l.) så kvalifiserer man til stillinger som pedagogisk leder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå