Gjest Silje1 Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Hei! Endelig har det kommet en bolig (borettslag, andel) jeg har råd til på markedet! Men trenger hjelp med oppussingspris😊 Om prisen går til takst sitter jeg igjen med 76.000 til oppussing. Leilighten er på kun 31 kvm. Badet må gjøres noe med, men det blir siste pri så lenge det ikke er fukt. Hva som må gjøre: - Må bygge et soverom i stua. - Gulvet må byttes i gang, stue og kjøkken. - Kjøkkenet «må» rives ut. Er en benkedel som er tom, en benkedel med komfyr og en benkedel med vask, om du skjønner. Vil også sette inn overskap. - Male vegger. Har byggmester i nær familie, så den jobben blir det ikke kostnad på. Publiserte denne et annet sted he også, men tror her er mer riktig🙊
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #2 Skrevet 14. mars 2018 Den største kostnaden her blir kjøkken. Du kommer til å trenge rørlegger og elektriker og det koster penger. Sjekk ut hva et billig kjøkken fra Ikea koster, finn hvitevarer også. Du kan gjerne gå på Ikea og få kjøkkenet tegnet. Da får du opp totalpris. Du må ikke kjøpe kjøkkenet som er tegnet, men da har du i alle fall et overslag. Bygge vegger og legge gulv kan nok slektningen din hjelpe med. Da er det kostnadene for materialer du må regne med. Velger du et billig gulv trenger ikke dette å bli veldig dyrt. Bad har du ikke råd til. Male gjør du selv, da blir kostnaden maling, ruller, tape etc. Jeg ville startet med nye gulv, maling og bygging av vegg. Sjekk priser (hør med slekta). Så sparer du opp pengene du trenger til kjøkkenet. Du kan få rørlegger og elektriker på befaring for å få pris. Om du ikke skal flytte rør eller gjøre store ting, er det bare av/på med vann og tilkobling av armatur/oppvaskmaskin som gjøres. Det trenger ikke å bli veldig dyrt. Var jeg deg ville jeg lagt inn et lavt bud på leiligheten om det er liten interesse. Ikke skambud, men nok til at selger kan bli interessert. Press ned prisen alt du kan, så får du mer til oppussing. Anonymkode: 81dc1...248
Grønt blad Skrevet 14. mars 2018 #3 Skrevet 14. mars 2018 Det er tilnærmet umulig å si noe om pris når man ikke vet noe om ønsket standard og løsninger, og hva som er der nå. Når du skriver at noe "må tas", er det noe å nå tas for at leiligheten slal være mulig å bo i, eller tenker du på hva som er ønskelig å gjør noe med, og som bør gjøres etter hvert. Hvis det ikke er noe som må gjøres for at.det skal være mulig å bo det, så anbefaler jeg å kjøpe, bo en stund for å finne ut hvordan du.synes ting fungerer, for så å kanskje leie en dyktig interiørarkitekt for å finne gode og smarte løsninger. Så små boliger bør ofte ha skreddersydde og plassbygde løsninger. (Kanskje ender du opp ned å bytte plass på to rom?) Dette koster litt mer, men gjør samtidig enormt mye for bokvaliteten. Enn så lenge kan du bruke en bolhylle som skillevegg i stua (f.eks expedit(?) Fra ikea, finnes billig på finn), male vegger (hvilken maling du velger, avgjør pris, men beregn f.eks. ca. 1 000 per rom om du ikke har peiling).
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Vi klarer å pusse opp en liten stue på 25m2 for 12 000. Da har vi regnet 1500 til tapet, 1500 til maling (bruker tapet som skal males), 750 til å male taket og 6000 til nytt rimelig parkettgulv. Resten går til nye lister. Kjøkkenet vi pusset opp kom på 53000 pluss nytt vindu til 2500 (en kunde som ikke hentet vinduet så vi fikk det billig). Vi byttet tak og veggplater og tapetserte. Det pluss rør og elektrisk kom på 10 000, ble billig for rør og elektrisk da vi kunne gjøre det selv. Anonymkode: 3f7a5...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå