Gå til innhold

Moren min gidder ikke ha kontakt med meg, etter jeg fikk kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk gjennom et ille brudd med exen for 5 år siden (selvmordsforsøk), og både familie og venner ble nok utslitt av min uendelige kjærlighetssorg. Jeg var virkelig destruktiv, gråt konstant, gikk på antidepressiva osv. Nå har jeg kjæreste og moren min sier hun nekter å møte han eller ha noe særlig med meg å gjøre, i tilfelle det blir slutt for hun orker ikke se meg så ødelagt av kjærlighetssorg en gang til. Hun sier også at alle menn er svin og at han bare vil utnytte meg. Dette er veldig slitsomt, og jeg trenger bare litt hjelpe med å takle det..

Noen råd? 

Anonymkode: e0525...7cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pust med magen og lat som du gir blanke f* ovenfor moren din. Dette er et simplistisk forsøk på hersketeknikk, og den kjappeste måten å skyte det ned på er å fortsette med livet, og i det minste late som en har det helt toppers uten vedkommende. Husk at det er sånn med foreldre med voksne barn at de trenger deg mer enn du trenger dem.

Jeg ville også tatt en prat med psykolog eller behandler om din mors psykiske sykdom og hvordan å bli eksponert for den i oppveksten kan ha påvirket deg til å tro at store følelses-svingninger er normalen. Det er nemlig ikke normalt å reagere som din mor reagerer. Men hennes psyke er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: 5a2b0...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moren din har rett. Hva skal du med en mann? Menn er destruktive. 

Vær heller sammen med familien din. Ta vare på og nyt kjærligheten fra familien din.  

Anonymkode: 93783...734

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Det høres ut som at moren din kan være kilde til en stor andel av problemene du har i livet. Jeg ville faset henne gradvis ut av livet mitt om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok moren din som har mye av ansvaret for hvordan du er blitt i dag, inklusive å hjelpe deg til å holde deg inni den negative sirkelen etter bruddet, høres det ut som.

Anonymkode: bcb31...0af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok moren din som har mye av ansvaret for hvordan du er blitt i dag, inklusive å hjelpe deg til å holde deg inni den negative sirkelen etter bruddet, høres det ut som.

Anonymkode: bcb31...0af

Det kan godt være altså. Moren min ble jo også brutalt dumpet av min far, som var utro. Hun har holdt seg unna menn siden og hun har gjennom hele min oppvekst sagt at menn er svin etc. 

Men jeg derimot, jeg har gått mye i terapi etter dette vonde bruddet og jeg tviler (vet jo ikke men som det føles nå) på at jeg noen gang vil bli så destruktiv etter et brudd igjen. Og foreløpig så har kjæresten min vært bare snill (han vet litt om min fortid, ikke alt), og alle mine venner + pappa liker han godt. 

Det som irriterer meg mest med moren min er at hun ser på meg som en psykisk svak person som ikke tåler noenting. Det er faktisk veldig sårende. Dessuten er jeg godt over 30 år så jeg har da lært noe opp gjennom livet. 

Har veldig liten familie og få venner, så det er sårt å nesten aldri kunne møte mamma... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke bry deg om moren din, hold hun på avstand hvis det er det hun vil. Du trenger ikke en så nedbrytende og blamende person rundt deg uansett. Hun endrer nok oppførselen sin når hun ser hvor lykkelig du er, og man vinner ikke uten å satse, så om det så skulle ende med en ny kjærlighetssorg så burde hun være glad på dine vegne at du har det bra nå, og ikke nekte deg lykke og kjærlighet bare fordi det av og til kommer med en bakside av medaljen eller ikke varer evig!

Anonymkode: 6bfea...3d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt være altså. Moren min ble jo også brutalt dumpet av min far, som var utro. Hun har holdt seg unna menn siden og hun har gjennom hele min oppvekst sagt at menn er svin etc. 

Men jeg derimot, jeg har gått mye i terapi etter dette vonde bruddet og jeg tviler (vet jo ikke men som det føles nå) på at jeg noen gang vil bli så destruktiv etter et brudd igjen. Og foreløpig så har kjæresten min vært bare snill (han vet litt om min fortid, ikke alt), og alle mine venner + pappa liker han godt. 

Det som irriterer meg mest med moren min er at hun ser på meg som en psykisk svak person som ikke tåler noenting. Det er faktisk veldig sårende. Dessuten er jeg godt over 30 år så jeg har da lært noe opp gjennom livet. 

Har veldig liten familie og få venner, så det er sårt å nesten aldri kunne møte mamma... 

Trist å lese om situasjonen din og jeg vil bare si at du ikke høres psykisk svak ut. Du har gått i terapi og jobber med deg selv i motsetning til din mor som lar din fars svik fremdeles styre henne.

Å si at du ikke skal bry deg om henne er lettere sagt enn gjort da hun er din mor. Men det er din mors valg å kutte deg ut og du kan holde henne ansvarlig! 

Ønsker deg alt godt 😊

Endret av Bakepulver
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.3.2018 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Hun sier også at alle menn er svin og at han bare vil utnytte meg.

Helt enig med din mor.

Anonymkode: 19fa1...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med din mor.

Anonymkode: 19fa1...bf1

Hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...