AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Skal til Paris i april, og tenkte å ta toget til Chateau de Versailles. Jeg er usikker på om jeg kun skal gå i hagen/parken, som er gratis , men slik jeg forstår veldig stor og flott. Eller om jeg skal kjøpe billett til hele området, eller kun deler av det. Noen som har vært der, og vil komme med en anbefaling ? Er det ikke veldig slitsomt å gjøre alt ? Anonymkode: bdc34...2ef
DonaldDuck Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal til Paris i april, og tenkte å ta toget til Chateau de Versailles. Jeg er usikker på om jeg kun skal gå i hagen/parken, som er gratis , men slik jeg forstår veldig stor og flott. Eller om jeg skal kjøpe billett til hele området, eller kun deler av det. Noen som har vært der, og vil komme med en anbefaling ? Er det ikke veldig slitsomt å gjøre alt ? Anonymkode: bdc34...2ef Kjøp til hele området når du først er der. Du vil ikke angre. Det er et fantastisk flott sted, både inne og ute. Overdådig luksus du aldri har sett maken til. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 Når man først tar turen, ville jeg opplevd hele stedet. Det tar litt tid å komme seg tur retur, orientere seg, og så videre. Eneste negative jeg kan si var at det var overbefolket, men mulig vi hadde uflaks med tanke på sesong/dag/tidspunkt. Anonymkode: d5e94...2eb 1
Christiane_W Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 Vær klar over at Versailles er et enormt anlegg! En dag er ikke nok for å se alt, i alle fall ikke uten å være der fra det åpner til det stenger og selv da er det stress. Det er kun parken som er gratis, mens hagen (området foran slottet med fontener etc.) koster penger, det gjorde det i alle fall da jeg var der i fjor sommer. Personlig hadde jeg ikke giddet å reise ut dit bare for å gå en tur i parken, da kan du heller ta en tur til Parc Monceau eller Parc des Buttes Chaumont inne i Paris. Versailles er åpent alle dager unntatt mandag. Fredag, lørdag og søndag er de travleste dagene. Om du skal inn på slottet anbefales det å komme tidlig, helst å være der før det åpner, for å slippe å stå i kø. En grei rekkefølge er å besøke slottet først, så hagen og eventuelt Petit og Grand Trianon, samt Queens Hamlet til slutt. Et "skip-the-line" triks er å spise frokost på restauranten til Alain Ducasse, Ore. De serverer frokost fra 9 til 11:30. For 40€ får du en frokost bestående av to speilegg, pølse, stekt tomat, diverse bakevarer, marmelade, honning, valgfri juice og kaffe/te og "Passport" billett som gir adgang til hele slottet, samt inngang via en egen dør uten kø. Frokosten koster normalt 20€ og billetten 27€, så det er en god deal. Og vanvittig flott lokale, så en fin start på besøket synes jeg. (De har et lunsjtilbud også, men det koster 60€ pr person og menyen er snever, så jeg synes frokosten er en bedre deal.) Restauranten ligger i fløyen på venstre side av plassen når dere kommer inn hovedporten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå