Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!

Noen her som har opplevd å spontanabortere flere ganger på rad? Har nå mistet to ganger på rad, først en gang i uke 9-10, også en gang nylig i uke 4-5... Har nå fått positiv test igjen i går, men er så overbevist om at det kommer til å gå dårlig også denne gangen.. synes allerede jeg ser antydning til lysrosa utflod.... noen som har erfaringer og tanker å dele med meg? Noen som har mistet flere ganger, men hvor det likevel har gått bra til slutt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) 

Jeg mistet fem ganger på ett år (stoppet opp rundt uke 6-7), og er nå gravid i uke 32. Ble utredet skikkelig, men de fant ingenting galt. Fikk bare beskjed om å prøve til det gikk bra. Du må bare være positiv, og tenke at du er heldig som i hvert fall blir raskt gravid.  Plutselig klaffer det skikkelig for deg også :) 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, lillemy100 skrev:

Jeg mistet fem ganger på ett år (stoppet opp rundt uke 6-7), og er nå gravid i uke 32. Ble utredet skikkelig, men de fant ingenting galt. Fikk bare beskjed om å prøve til det gikk bra. Du må bare være positiv, og tenke at du er heldig som i hvert fall blir raskt gravid.  Plutselig klaffer det skikkelig for deg også :) 

Mister du enda en gang må du selvsagt be om utredning.

Skrevet
12 minutter siden, lillemy100 skrev:

Trist å høre at du mistet så mange ganger, men virkelig godt å høre at det gikk bra til slutt for deg! :)  Krysser fingrene for at det blir full klaff for meg også snart. 

Skrevet
14 minutter siden, lillemy100 skrev:

Mister du enda en gang må du selvsagt be om utredning.

Var hos fastlege i dag, og han henviste meg til gynekolog for eventuelle prøver og slikt😊

AnonymBruker
Skrevet

Pappa og min stemor mistet 3-4 ganger på rad. Minst! Men så kom søstra mi :)

Anonymkode: d2d11...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet mange ganger, ofte uten at jeg visste at jeg var gravid. Ironisk nok gikk jeg på ppiller den gangen.

Viste seg at jeg har Leiden mutasjon. Fikk masse blodpropper etter første levendefødte barnet.. så sjekk om du har det, da må du ta sprøyter og så mister du mest sannsynlig ikke.

Anonymkode: d165f...9e6

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet mange ganger, ofte uten at jeg visste at jeg var gravid. Ironisk nok gikk jeg på ppiller den gangen.

Viste seg at jeg har Leiden mutasjon. Fikk masse blodpropper etter første levendefødte barnet.. så sjekk om du har det, da må du ta sprøyter og så mister du mest sannsynlig ikke.

Det er ironisk for etter at jeg kutta ut prevensjon har jeg ikke mistet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet 6 ganger etter hverandre. Var mellom uke 5-7. Så fikk jeg en flott sønn. Og hadde ett svangerskap, og ett barn før de 6 SA. Vi ble utredet, men de fant ikke noe galt med oss.

Anonymkode: dfbe7...cf4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pappa og min stemor mistet 3-4 ganger på rad. Minst! Men så kom søstra mi :)

Anonymkode: d2d11...ab8

Virker som det er mer vanlig enn man tror å miste.. Men godt å høre at det gikk fint til slutt! Er tøft når det står på, men krysser fingrene for at det skal klaffe for meg og samboeren også snart :) 

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, det har jeg aldri hørt om før.. jeg er henvist til gynekolog så regner med det blir tatt diverse prøver da. De sprøytene du fikk var det blodfortynnende? 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet 6 ganger etter hverandre. Var mellom uke 5-7. Så fikk jeg en flott sønn. Og hadde ett svangerskap, og ett barn før de 6 SA. Vi ble utredet, men de fant ikke noe galt med oss.

Anonymkode: dfbe7...cf4

Virker som det er mer vanlig enn man tror å miste.. og at det ofte ikke er noen spesiell grunn til at man gjør det.. fint at det gikk bra for deg til slutt! Håper at spiren sitter denne gangen (selvom jeg tviler), eller at det iallefall klaffer for meg også snart! :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Lillefrøkna skrev:

Hmm, det har jeg aldri hørt om før.. jeg er henvist til gynekolog så regner med det blir tatt diverse prøver da. De sprøytene du fikk var det blodfortynnende? 

Ja :) (fragmin) det kan sjekkes med en blodprøve

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja :) (fragmin) det kan sjekkes med en blodprøve

Okei, skal nevne det for gynekologen når jeg er der dersom hun ikke tar det opp selv da. Takk for at du deler av deg med informasjon og erfaringer😊

Endret av Lillefrøkna
Skrevet

Jeg mista også 4-5 ganger i uke 5-6 før vi fikk en frisk og flott sønn🙂 vi har tatt all verdens prøver, men de finner ingenting galt med oss.

Ganske vanlig med SA ja, over halvparten i min nærmeste vennekrets har opplevd det. Men når det begynner å bli 3-4-5 stk så er det ikke like vanlig lenger da.. 

Skrevet

Jeg hadde to, muligens tre, spontanaborter før jeg ble gravid med mitt første barn. Var helt nedbrutt etter den andre aborten. Brukte noen mnd på å bli gravid den første gangen også, så syns hele prosessen hadde tatt mye tid uten resultater. Hadde to MAer, hvor fosteret hadde dødd en stund før det ble oppdaget. Blødde en del i 1. trimester med eldstgutten min også, men det gikk helt fint. Var forberedt på spontnaborter da vi planla barn nr to og tre også, men da ble jeg gravid på første forsøk og ingen spontanaborter da. Men jeg har blødd i alle graviditetene mine, og mer i graviditetene som gikk bra, faktisk, uten at de fant noen grunn.

Så hold ut, det er håp! Det du i det minste har sett er at kroppen din kan bli gravid, og statistisk sett skal det være få av selv de som mister mange ganger som forblir barnløse.

AnonymBruker
Skrevet

Tre aborter her, fjerde svangerskap med hyppige blødninger resulterte i en perfekt sønn. Stå på, ønsker deg alt godt!

Anonymkode: d02b7...1d0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre aborter her, fjerde svangerskap med hyppige blødninger resulterte i en perfekt sønn. Stå på, ønsker deg alt godt!

Anonymkode: d02b7...1d0

Godt å høre! Hjelper å høre at det er flere som har vært i lignende situasjon som meg hvor det etterhvert har gått helt fint:) Tusen takk, krysser fingrene for at det skal gå fint for meg og samboer denne gangen. 

Skrevet
29 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Jeg hadde to, muligens tre, spontanaborter før jeg ble gravid med mitt første barn. Var helt nedbrutt etter den andre aborten. Brukte noen mnd på å bli gravid den første gangen også, så syns hele prosessen hadde tatt mye tid uten resultater. Hadde to MAer, hvor fosteret hadde dødd en stund før det ble oppdaget. Blødde en del i 1. trimester med eldstgutten min også, men det gikk helt fint. Var forberedt på spontnaborter da vi planla barn nr to og tre også, men da ble jeg gravid på første forsøk og ingen spontanaborter da. Men jeg har blødd i alle graviditetene mine, og mer i graviditetene som gikk bra, faktisk, uten at de fant noen grunn.

Så hold ut, det er håp! Det du i det minste har sett er at kroppen din kan bli gravid, og statistisk sett skal det være få av selv de som mister mange ganger som forblir barnløse.

Så godt å høre at det gikk fint :) setter pris på at alle dere deler av dere med erfaringer. Betryggende å høre at man kan blø under graviditeten uten at det gjør noen ting. Krysser fingrene for at spiren vår klorer seg fast denne gangen! 

Skrevet
40 minutter siden, N85 skrev:

Jeg mista også 4-5 ganger i uke 5-6 før vi fikk en frisk og flott sønn🙂 vi har tatt all verdens prøver, men de finner ingenting galt med oss.

Ganske vanlig med SA ja, over halvparten i min nærmeste vennekrets har opplevd det. Men når det begynner å bli 3-4-5 stk så er det ikke like vanlig lenger da.. 

Så fint at dere fikk en frisk og flott sønn til slutt! :) Håper virkelig spiren sitter for oss denne gangen, og at vi også er så heldige å få et barn snart! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...