Gå til innhold

Hvorfor får så mange, egentlig "grå mus" av noen førstegangsmødre, plutselig så enorm selvtillit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den minste lille, grå mus blir plutselig høyrøstet, breial og tror at verden ligger for hennes føtter. Som om det er en bragd, når hun bare har fått til det som "en hver" dame kan få til? Jeg irriterer meg stort over denne endringen av personlighet.

Anonymkode: c246f...16a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man har jo vært igjennom det mest smertefulle som går ann. Hun har lagd et menneskeliv med sin egen kropp, bært det frem og født - med livet som innsats. De fleste får fødelsskader, opptil 20% får avrevet bekkenmusklatur og får store problemer senere i livet etter overgangsalder. Dette er jo faktisk det mest fantastiske et menneske kan gjøre, så jeg forstår de godt.

"alle" kan jo bli millionær også liksom, men det handler om innsats, jævla hardt arbeids og risiko. 

Anonymkode: cb9d3...4e7

• Liker 9
Skrevet

Du kommer nok til å forstå det bedre hvis du en gang får barn selv. Man føler seg litt "master of the universe" når man overlever noe sånt og attpåtil sitter med et levende bevis på bragden i armene :)  Ja, millioner av kvinner har gjort det før, men det er fortsatt en stor ting i et kvinneliv. Det er også fortsatt noe av det mest skremmende og smertefulle vi opplever, og det er ikke helt ufarlig. Over natten blir man den store og sterke som skal ta vare på og beskytte. For de som alltid har vært grå mus kan det kanskje være påskuddet de trenger for å tørre å ta mer plass? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, hind skrev:

Du kommer nok til å forstå det bedre hvis du en gang får barn selv. Man føler seg litt "master of the universe" når man overlever noe sånt og attpåtil sitter med et levende bevis på bragden i armene :)  Ja, millioner av kvinner har gjort det før, men det er fortsatt en stor ting i et kvinneliv. Det er også fortsatt noe av det mest skremmende og smertefulle vi opplever, og det er ikke helt ufarlig. Over natten blir man den store og sterke som skal ta vare på og beskytte. For de som alltid har vært grå mus kan det kanskje være påskuddet de trenger for å tørre å ta mer plass? 

Den kommentaren der er så unødvendig. Man kan stille spørsmål ved ting uten å ville oppleve en fødsel selv. Jeg ville f.eks aldri ødelagt kroppen min på den måten, tenk å ødelegge magen og underlivet sitt.. Jeg er sikkert for vain jeg da. 

Anonymkode: 1551d...9c5

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den kommentaren der er så unødvendig. Man kan stille spørsmål ved ting uten å ville oppleve en fødsel selv. Jeg ville f.eks aldri ødelagt kroppen min på den måten, tenk å ødelegge magen og underlivet sitt.. Jeg er sikkert for vain jeg da. 

Selv skjønte jeg i alle fall ikke til fulle hvilken sterk opplevelse en fødsel egentlig er før jeg fødte selv, og som deg trodde jeg at jeg gjorde det. Det skjer så mye i kroppen at jeg faktisk ikke tror det er mulig å forestille seg. Man får en løves styrke og hormonrushet som kommer med barnet er ubeskrivelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noe med at folk vokser til, blir mindre usikre og tørr å vises i verden. Noe jeg synes er flott!!! Hvorfor i all verden skal man gå rundt som en grå mus???

Skjønner virkelig ikke at dette er noe å irritere seg over, og sier nok mer om deg enn de «mange» som du omtaler.

Anonymkode: d2b27...2f4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går rundt og mener at svangerskap og fødsel ødelegger mage og underliv, ja så er du både forfengelig og uopplyst.

• Liker 12
Gjest N-Nøff
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den minste lille, grå mus blir plutselig høyrøstet, breial og tror at verden ligger for hennes føtter. Som om det er en bragd, når hun bare har fått til det som "en hver" dame kan få til? Jeg irriterer meg stort over denne endringen av personlighet.

Hva mener du? Høyrøstet, på hvilken måte? Kanskje hun ENDELIG har FORSTÅTT hva som er viktig her i verden og driter i om andre synes at hun er høyrøstet? 

AnonymBruker
Skrevet

Noen får selvtillitt av gode karakterer eller mange komplimenter , andre får selvtillitt av den ekstreme mestringsevnen og hendelsen det er å skape, bære frem og føde et annet barn.

Det finnes virkelig mer konstruktive ting å irritere seg over. For eksempel sånne mennesker som ikke unner andre glede og selvtilitt bare fordi de ikke er de peneste damene i skuffen. Eller krig og sånne ting.

Anonymkode: 6592e...62c

• Liker 12
Gjest Lilleprinsesse
Skrevet (endret)

Har ei sånn i omgangskretsen min. Bare at hun har begynt å proppe media brukerne sine med bilder av unger, amming, fødselsbilder, babyens første bæsj osv. Hun har lagt ut 60 bilder av kun det ene barnet sitt, og det ble født for 7 uker siden... Helt sinnsykt! Og ja, hun legger ut bilder av det første barnet sitt også. Hun ble sånn etter at hun fikk barn. Tar bilder i alle mulige "sexy" stillinger mens hun ammer, nesten så hele puppen synes. :P  Jeg kjenner at jeg blir flau på hennes vegne!

Endret av Lilleprinsesse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt over at det er helt vanlig at man gjennomgår en enorm personlighetsforandring etter fødsel. Kan ikke si jeg kjenner noen egentlig.

Høres mer ut som om du er ei dame som liker å ta plass/være i fokus, og misliker sterkt at noen du tidligere kunne "utklasse"  i så måte, ikke lenger tar til takke med å stå i skyggen og utfordrer deg. Du hadde foretrukket at hun fortsatte å være den grå musa slik at du fikk skinne alene?

Kommentaren din om at du aldri kunne føde fordi det ødelegger kroppen og underlivet ditt sier alt om hvor overfladisk og selvopptatt du er.

Anonymkode: d76b6...05c

• Liker 9
Skrevet
På 13.3.2018 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Hvis du går rundt og mener at svangerskap og fødsel ødelegger mage og underliv, ja så er du både forfengelig og uopplyst.

Underlivet kan faktisk bli ødelagt. Kanskje det er du som er uopplyst.

• Liker 2
Skrevet
På 13.3.2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Husk at du selv e r født da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2018 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Man har jo vært gjennom det mest smertefulle som går ann. Hun har lagd et menneskeliv med sin egen kropp, bært det frem og født - med livet som innsats. De fleste får fødelsskader, opptil 20% får avrevet bekkenmusklatur og får store problemer senere i livet etter overgangsalder. Dette er jo faktisk det mest fantastiske et menneske kan gjøre, så jeg forstår de godt.

"alle" kan jo bli millionær også liksom, men det handler om innsats, jævla hardt arbeids og risiko. 

Anonymkode: cb9d3...4e7

Nå har jeg riktignok ikke født selv, og tviler ikke på at det er smertefullt, men det mest smertefulle som går ann?? Tror ikke det...

Anonymkode: 62d39...97d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at det er bedre at de holder kjeft og gjemmer seg som de alltid har gjort? Er det heller du som skal få ordet? 

Vet du hva, jeg har alltid vært sjenert og lavmælt. Har ikke alltid trodd på dette med at jeg har livets rett eller rett til å gå først, og jeg har alltid vært den som må bane vei for andre (uansett hvor komplisert det blir). Etter jeg fikk barn, har jeg funnet ut at noen ganger må jeg dessverre åpne kjeften f.eks. Hvis jeg ikke kommer meg fra bussen og ned på fortauet fordi bussjåføren ikke stopper nære nok. Hvis jeg ikke kommer meg forbi må jeg heve stemmen til hørbart hvor jeg sier "unnskyld, kan jeg komme forbi vær så snill", hvor jeg vanligvis får drapsblikk tilbake. Det er disse blikkene som gjør at jeg ikke orker å gå ut så ofte jeg håpet på. Det har også vært veldig kaldt i det siste, og håper det bedrer seg mot våren, men av erfaring vet jeg innerst inne at det kanskje ikke er tilfellet. Før jeg fikk barn, kunne jeg bare unngå å se på folk, men nå må jeg heve blikket litt for å se hvor jeg går, og psykisk bli sterkere for min datters skyld. Ja, noen ganger må jeg faktisk synes for å komme meg frem og leve litt. Slike mennesker som av en eller annen grunn vrenger trynet sitt bare av å se meg, ødelegger mye. Ikke veldig lett å skrelle det av seg, når det skjer hver gang jeg er ute. Heldigvis er barnet mitt blitt såpass stort at hun er mye våken når jeg er ute med henne, fokuset er jo mest på henne, men slike mennesker er veldig invaderende på mennesker som meg. Dessverre. 

Anonymkode: c2ce6...620

• Liker 2
Skrevet

Hva har dette med grå mus og gjøre?

Skrevet
42 minutter siden, OPIgirl said:

Underlivet kan faktisk bli ødelagt. Kanskje det er du som er uopplyst.

80% av førstegangsfødende revner, men det er vanligvis snakk om ørsmå rifter som knapt er synlige for det blotte øyet og maks krever at par sting. Jeg mener å ha lest at det bare er litt over 1% som får problemer med underlivet etter revning. Det synes i alle fall ikke jeg er en stor nok risiko til å droppe å få barn, men hvis man er så kroppsfiksert at man ikke tror man vil takle at kroppen taper seg bittelitt er det kanskje likevel best å la være.

AnonymBruker
Skrevet

Helt grusomt hvordan kvinner som egentlig ikke er merkverdige pene kan ha selvtillit ikke sant :rolleyes:

Anonymkode: ed7c0...37e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

80% av førstegangsfødende revner, men det er vanligvis snakk om ørsmå rifter som knapt er synlige for det blotte øyet og maks krever at par sting. Jeg mener å ha lest at det bare er litt over 1% som får problemer med underlivet etter revning. Det synes i alle fall ikke jeg er en stor nok risiko til å droppe å få barn, men hvis man er så kroppsfiksert at man ikke tror man vil takle at kroppen taper seg bittelitt er det kanskje likevel best å la være.

Faktisk får så mye som 1 av 3 fremfall og mellom 20 og 36% avulsjon av muskulatur. Mikrotrauma antas å være mye høyere. Selv revnet jeg ikke det grann, men muskulaturen derimot revnet fra benet og jeg har store plager jeg må leve med resten av livet som bare vil bli verre med alderen. 

Anonymkode: 57681...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2018 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Men du? Det har jo ikke egentlig noe med deg og ditt å gjøre, så hvorfor velger du å bry deg om det?

Anonymkode: 12b97...252

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...