AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg har aldri jobbet før. Vet ikke mye. Dette blir nok et dumt spm. Jeg har husleie på 8000. Jeg er ikke i jobb nå. Senere skal jeg jobbe, men nå får jeg sosialhjelp (veldig lite penger, type nødhjelpspenger) Nav betaler for husleie og strøm. Og de sa jeg skulle søke bostøtte. Hvor mye får man da? Jeg gikk inn på husbanken for å sjekke men der skulle jeg fylle inn mange ting, forsto ingen ting av det. Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justcurious Skrevet 13. mars 2018 #2 Del Skrevet 13. mars 2018 Det kommer jo helt an på inntekten din og hvor høye boutgifter du har. Jeg hadde ca 10.000 i mnd utbetalt fra Nav og fikk ca 2000 i bostøtte. Betalte 8000 i boliglån og fellesutgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Del Skrevet 13. mars 2018 3 minutter siden, justcurious skrev: Det kommer jo helt an på inntekten din og hvor høye boutgifter du har. Jeg hadde ca 10.000 i mnd utbetalt fra Nav og fikk ca 2000 i bostøtte. Betalte 8000 i boliglån og fellesutgifter. Jeg har ingen inntekt, får 4400 i måneden. Har aldri bodd for meg selv heller. Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Del Skrevet 13. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen inntekt, får 4400 i måneden. Har aldri bodd for meg selv heller. Anonymkode: 725fb...24c Jeg venter i venteliste på å få jobb på sånn greier gjennom nav. Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter i venteliste på å få jobb på sånn greier gjennom nav. Anonymkode: 725fb...24c "Sånn greier" - ja, du kommer nok til å få en jobb. Anonymkode: 54c06...856 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Sånn greier" - ja, du kommer nok til å få en jobb. Anonymkode: 54c06...856 Jeg vil ikke så hva det er, men det er en jobb ja. Det var ikke en nødvendig kommentar. Anonymkode: 725fb...24c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Del Skrevet 13. mars 2018 Det kommer an på inntekten til husstanden og hvor mye du betaler i leie. Anonymkode: c7549...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #8 Del Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri jobbet før. Vet ikke mye. Dette blir nok et dumt spm. Jeg har husleie på 8000. Jeg er ikke i jobb nå. Senere skal jeg jobbe, men nå får jeg sosialhjelp (veldig lite penger, type nødhjelpspenger) Nav betaler for husleie og strøm. Og de sa jeg skulle søke bostøtte. Hvor mye får man da? Jeg gikk inn på husbanken for å sjekke men der skulle jeg fylle inn mange ting, forsto ingen ting av det. Anonymkode: 725fb...24c Du må fylle ut vanlig info om deg og der du bor. Også må du skrive inn den summen du får fra nav også må du legge inn dokumenter som du kan scanne inn via en skriver, husker ikke hva slags dokumenter jeg scannet inn, men jeg trengte bare å sende inn sånn skattegreier fra Sverige, siden de vil ha dokumentasjon på den inntekten man har hatt i et år før eller noe. Det er ikke vanskelig, det står tydelig hva de vil ha også får du svar i slutten av måneden. Anonymkode: 2b921...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #9 Del Skrevet 13. mars 2018 Mye prakk med husbanken. synes den ordninga fungerer dårlig Anonymkode: 930b3...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 13. mars 2018 #10 Del Skrevet 13. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen inntekt, får 4400 i måneden. Har aldri bodd for meg selv heller. Anonymkode: 725fb...24c Det er avhengig av hvilken kommune du bor i hvor mye du vil få. Det enkleste er nok å ringe husbanken i ditt område og spørre Du bør også søke så fort som mulig, for såvidt jeg husker så får man ikke bostøtte med tilbakevirkende kraft. Du må søke og om du har rett på det, får du bostøtte fra du søker. Du sier du aldri har bodd alene, betyr dette at du bor hjemme? I kollektiv? Dessverre så er det veldig vanskelig å få bostøtte om man bor sammen med noen. Da tas deres inntekt med i regnestykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #11 Del Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må fylle ut vanlig info om deg og der du bor. Også må du skrive inn den summen du får fra nav også må du legge inn dokumenter som du kan scanne inn via en skriver, husker ikke hva slags dokumenter jeg scannet inn, men jeg trengte bare å sende inn sånn skattegreier fra Sverige, siden de vil ha dokumentasjon på den inntekten man har hatt i et år før eller noe. Det er ikke vanskelig, det står tydelig hva de vil ha også får du svar i slutten av måneden. Anonymkode: 2b921...545 Jeg har søkt om bostøtte, og i følge nav har jeg krav på dette, men den er ikke godt i orden enda, får svar om en uke. Fikk svar sist måned men da fikk jeg avslag men det var fordi jeg på det tidspunkt sto under en annen adresse, min tidligere adresse hos mamma. Men jeg skal mest sannsynlig få nå for marsh- Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #12 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, altflyter skrev: Det er avhengig av hvilken kommune du bor i hvor mye du vil få. Det enkleste er nok å ringe husbanken i ditt område og spørre Du bør også søke så fort som mulig, for såvidt jeg husker så får man ikke bostøtte med tilbakevirkende kraft. Du må søke og om du har rett på det, får du bostøtte fra du søker. Du sier du aldri har bodd alene, betyr dette at du bor hjemme? I kollektiv? Dessverre så er det veldig vanskelig å få bostøtte om man bor sammen med noen. Da tas deres inntekt med i regnestykket. bor ikke hjemme, flytta derifra nå, bor alene. Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #13 Del Skrevet 13. mars 2018 Det er veldig varierende hva man får. Jeg får 3000 kr, men jeg bor alene med 2 barn. Uten barn, hadde jeg fått mindre. Anonymkode: 93b05...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 13. mars 2018 #14 Del Skrevet 13. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: bor ikke hjemme, flytta derifra nå, bor alene. Anonymkode: 725fb...24c Okei. Da er det bare å hive seg rundt å søke. Det er umulig for oss å si hvor mye du vil få fordi det varierer så utrolig mye fra kommune til kommune, hva inntekten din er, leie, strøm osv. Alt for mange faktorer til at det er mulig for oss å gi deg et svar som vil hjelpe deg. Folk får alt fra 300kr til 3000 i bostøtte og det er umulig å si hva du vil få. Søk. I kveld! Så er prosessen i gang og ting vil bli lettere for deg Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #15 Del Skrevet 13. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter i venteliste på å få jobb på sånn greier gjennom nav. Anonymkode: 725fb...24c Tiltak eller praksis heter det og det er ikke så vanskelig å skjønne åssen man ordner med Husbanken, man må bare sette seg inn i det og man har et ansvar selv. Det er viktig at du setter deg inn i ting siden du ikke jobber, med en jobb så er det bare å få pengene inn på konto etter man har jobbet. Er mye mer slit å gå på nav osv, da det krever at man setter seg inn i rettigheter, ytelser, regler og plutselig har man ikke penger fordi man glemte noe eller ikke gjorde som man skulle. Så man må være på. Til og med når man er syk. Anonymkode: 2b921...545 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #16 Del Skrevet 13. mars 2018 Får vel ikke bostøtte når nav betaler husleien. Du betaler jo ikke selv. Anonymkode: 00737...f26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #17 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg går på aap minstesats, bor i Oslo, husleie ca 8200, får ca 3300 i bostøtte. Støtten du får kommer ann på hvor du bor, inntekten din, husleie og formue. Dette må du fylle inn på husbanken og dokumentere. Jeg tror også at man må bo alene og ha egen inngangsdør, oppholdsrom og bad. Kollektiv eller å bo hos foreldre går bl.a ikke. Anonymkode: 0c89c...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #18 Del Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får vel ikke bostøtte når nav betaler husleien. Du betaler jo ikke selv. Anonymkode: 00737...f26 Jo, jeg hadde visst krav på dette i følge nav. Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #19 Del Skrevet 13. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, jeg hadde visst krav på dette i følge nav. Anonymkode: 725fb...24c Jeg skal begynne å jobbe, og da vil jeg sitte ogjen med 10 000 kr i måned etter skatt. husleien er på 8500 kr. så det vil si at jeg sitter igjen med 1500 kr til mat, men så må jeg ha penger til mobil og buss som vil si 700, og da har jeg bare 700 til mat, så håper jeg kan få litt støtte. Anonymkode: 725fb...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #20 Del Skrevet 13. mars 2018 Rundt 3600 er vel hva man kan få...men da skal det litt til. Anonymkode: c9065...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå