Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ut av nysgjerrighet, er det noen selskap eller arbeidsgivere du personlig aldri vil jobbe for (innen din egen bransje / område)? Og hvorfor? 

Personlig har jeg fått totalt avsmak for for en del banker, selv om jeg selv har utdanning innen Økonomi, og jobber i bransjen. Noen av bankene grenser til ågervirksomhet. 

Anonymkode: 04fb6...30a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er midt i en utdanning selv og sitter egentlig ikke med noen nehative erfaringer i forhold til spesifikke selskap, enda hvertfall. Men interessant tema, hvilke banker tenker du på da? Jeg holder selv på med økonomiutdanning så hadde vært gøy å vite.

Anonymkode: 6c00b...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Min nåværende arbeidsgiver. Svært godt kjent i Norge, så kommer ikke til å skrive navnet. Bedriver rovdrift på de ansatte, utfrysning, mobbing og hersing fra enkelte ledere. Null omsorg.

Anonymkode: d1d61...968

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykehuspartner. Jobber i sykehus nå og maken til dårlig partnerskap har jeg aldri sett.

Anonymkode: bfceb...ad0

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min nåværende arbeidsgiver. Svært godt kjent i Norge, så kommer ikke til å skrive navnet. Bedriver rovdrift på de ansatte, utfrysning, mobbing og hersing fra enkelte ledere. Null omsorg.

Anonymkode: d1d61...968

Sånn var min forrige arbeidsgiver, også. Det er en arbeidsgiver som er stor innen sin bransje, men siden Norge generelt er et lite land, og at bransjespesifikke miljøer dermed blir enda mindre, er det ikke aktuelt å skrive navnet. De var i tillegg kjeltringer som lyver så det renner til de forskjellige myndighetene de må forholde seg til, og som tvang meg til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 8961f...58d

AnonymBruker
Skrevet

Et visst vaskefirma og enkelte konsulentselskaper. Førstnevnte har jeg fått høre en del om fra de som jobber der, og når det gjelder enkelte konsulentselskaper er jeg ikke interessert i 16 timers arbeidsdager for en gjennomsnittlig lønn i bransjen. Man tjener jo faktisk bedre ved å jobbe overtid på Rema de 5-10 første årene! Før man kanskje etterhvert får en høyere stilling og etterhvert blir partner. Men de er et fåtall. 

Anonymkode: 7141c...7a1

Skrevet

De større aktørene innen min hovedbransje

AnonymBruker
Skrevet

The Body Shop.

Sluttet i år etter å ha vært ansatt noen år. Tro meg jeg har sett det meste foregå fra ledelsen på hovedkontoret fra den tiden jeg var ansatt. Alt fra at flere kollegaer har blitt presset til å slutte, og gått bak ryggen på flere butikkledere.

Det er en giftig ledelse på hovedkontoret og et sinnsykt salgspress på de ansatte. Alt blir målt. På kassen kan man se hvor mange kunder man har hatt og hvor mye i snitt man selger pr kunde. Nåde den som ikke klarer å selge minst to produkter pr kunde. 

Har nå gått over til en «voksenjobb», og angrer ikke et sekund på at jeg valgte å slutte. 

Kommer aldri til å bruke mine penger hos The Body Shop i Norge. I Norge er The Body Shop franchise, så ved å kjøpe produkter i utlandet blir ikke denne ledelsen støttet. 

Anonymkode: 84167...406

AnonymBruker
Skrevet

Glitter.

Aldri igjen. Kommer heller aldri til å handle der igjen

Anonymkode: 0775d...c48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Platekompaniet 

Anonymkode: 35736...18c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri jobbet for Gudrun Sjödén. Det spiller ingen rolle hvor gullkantet designerkontrakt hun hadde lokket med. Dette kvinnemennesket som er født inn i en rik familie og har fått alt servert på et sølvfat sitter altså og snakker nedsettende om lavtlønte kvinner og mener de bare har seg selv å takke for at de får lav pensjon. Gudrun Sjødén altså, som selv benytter seg av latterlig billig arbeidskraft fra Pakistan og Sri Lanka. Hun har attpåtil mage til å skryte av at hun nekter å gå med på kollektivavtale for sine ansatte. Hun blir rik av å holde dem fattige, og likevel moraliserer hun over dem. Fy f***.

Klærne hennes er dessuten så stygge at jeg ville skammet meg over å jobbe der om bedriftseieren hadde vært en sympatisk person også. 

https://aktuelltfokus.se/miljonar-lagavlonade-och-fattigpensionarer-har-sig-sjalva-att-skylla/

Anonymkode: 2e110...5a4

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glitter.

Aldri igjen. Kommer heller aldri til å handle der igjen

Anonymkode: 0775d...c48

Nysgjerrig. Hvofor?

Jeg ville aldri jobbet et sted hvor det ble solgt pels.

AnonymBruker
Skrevet

Tja det er nok flere, men jeg kommer aldri mer til å ha noe med Leger uten grenser å gjøre. Da hun rekrutteringsdama sa det var farlige oppdrag der man måtte regne med å bli voldtatt, da tenkte jeg at dere mangler jaggu en del antenner. 

Kunne for øvrig heller ikke jobbet for en våpenprodusent, kjipe politiske partier som sv og krf, et islamsk trossamfunn eller forsvaret.

Anonymkode: d97a9...f05

• Liker 1
Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja det er nok flere, men jeg kommer aldri mer til å ha noe med Leger uten grenser å gjøre. Da hun rekrutteringsdama sa det var farlige oppdrag der man måtte regne med å bli voldtatt, da tenkte jeg at dere mangler jaggu en del antenner. 

Kunne for øvrig heller ikke jobbet for en våpenprodusent, kjipe politiske partier som sv og krf, et islamsk trossamfunn eller forsvaret.

Helt grusomt, men det er også sant at respekten for frivillig helsepersonell ikke er den samme i dag som den tidligere var. Jeg kjenner flere leger som kunne tenkt seg å jobbe for Leger uten grenser, men det er ikke lenger trygt slik det en gang var.

Endret av funginger
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en utdanning med grønn profil og vil derfor ikke jobbe for selskaper innen olje- og gassindustri

Anonymkode: f9155...c18

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, funginger skrev:

Helt grusomt, men det er også sant at respekten for frivillig helsepersonell ikke er den samme i dag som den tidligere var. Jeg kjenner flere leger som kunne tenkt seg å jobbe for Leger uten grenser, men det er ikke lenger trygt slik det en gang var.

Det er den ikke, men det betyr ikke at du skal regne med å bli voldtatt og nærmeste akseptere at det kommer til å skje om du takker ja til jobb med LUG. Jeg kjenner flere som jobber for andre store hjelpeorganisasjoner, de har aldri opplevd slike uttalelser, og så lenge du tar forhåndsregler så er det som regel trygt nok. Ingen av dem har i alle fall blitt utsatt for noe kriminelt, og skikkelige organisasjoner tar sine medarbeidere såpass på alvor at de tar vare på sikkerheten deres. 

• Liker 1
Skrevet

Bråstopp trafikkskole.

Kunne ikke laget en bedre parodinettside av en trafikkskole om jeg prøvde...

Kan vel ikke skrive mer uten å risikere at noen slår ned døra mi...

AnonymBruker
Skrevet

Gamle arbeidsgiver. Giftig miljø, hvor den som skriker høyest blir hørt. 

Ledelsen er konfliktsky og småparanoid. Man må rapportere alt man har gjort ila en arbeidsdag. Hvilken nettside du har besøkt og hvorfor. Selv om det er relevant for jobben. Hvem du har snakket med og hva man snakket om. Har man f.eks snakket om forslag til effektivisering til andre utenom sjefen, regnes det som illojalt. Men ledelsen har ingen problemer med å beordre deg til å begå lovbrudd. Følger du det ikke, kan du bli slått. 

Det har skapt en fryktkultur på jobb. Og de skjønner ikke hvorfor sykefraværet er høyt. 

Anonymkode: 8ebd9...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Gammel arbeidsgiver, utsatte meg for psykisk mishandling så og si hver dag, fortalte meg hver eneste uke hvor udugelig jeg var. Skapdranker&psykopat, svarte øyne som fulgte meg overalt, i starten så lovet hun meg gull&grønne skoger. Nesten tryglet meg til å ta jobben, så startet mishandlingen etterhvert.

( Noe jeg ikke er, er veldig flink, jobbet i tilsvarende andre steder i åresvis&bare fått gode tilbakemeldinger ).

Anonymkode: 5fd3a...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...