AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Del Skrevet 13. mars 2018 Vi skal sette inn helt nytt kjøkken hos oss og trenger ikke forholde oss til det gamle. Nå har jeg tegnet inn et hjørneskap på 30 cm, et benkeskap på 80 cm og en oppvaskmaskin på 60 cm. Alle reagerer på at dette er alt for stort og mener kjøkkenet blir alt for stort. Blir det det? Vi har ikke ubegrenset med plass i resten av rommet da det er åpen løsning, som gjør at vi kan gjøre det litt større eller mindre etter behov. Hva tenker du? Anonymkode: e690b...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Del Skrevet 13. mars 2018 Hva er de de mener blir for stort? Det du har skrevet her virker da litt knapt etter min mening.... Anonymkode: d394b...4d7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 13. mars 2018 #3 Del Skrevet 13. mars 2018 Det viktigste er at du har en fin "gyllen trekant" på kjøkkenet. Dvs at det er enkel og rask vei mellom kjøleskap, vask og komfyr. Kanskje folk reagerer på at det er lang eller kronglete adkomst mellom disse tre tingene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 13. mars 2018 #4 Del Skrevet 13. mars 2018 Høres da lite ut? Må være noe mer enn dette, om noen mener det er stort? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Del Skrevet 13. mars 2018 Ah, ikke så lett å forstå hva jeg mener. Ser den Prøver på nytt, kjøkkenet er en U og avstand mellom de to benkene blir for stort De mener kjøkkenet blir for stort med 30+60+80 = 175 (inkl 5 cm foring) At et "normalt" kjøkken er på 120 cm. Se på den ene benken fra U'en som en øy. For her blir det åpent inn til stue. Anonymkode: e690b...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Del Skrevet 13. mars 2018 ? Det spørs jo på størrelsen på rommet, det. Og du skal vel ha vask, kjøleskap og koketopp og stekeovn et sted? Og tørrmat og servise og kjeler og kaffemaskin, søppel. Eventuelt mikrobølgeovn, kjøkkenmaskin etc. Har du skjenk/vitrineskap et annet sted? Spiseplass? Kott til vaskeartikler? Vi hadde et enormt kjøkken forrige sted vi bodde, der oppbevarte vi alt vi eide og hadde i dype skap: duker, brikker, potteskjulere, juleservise, strykejern, vaskeartikler, verktøy etc. Da trente vi jo mindre skapsplass andre steder. Anonymkode: d86e0...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Del Skrevet 13. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: ? Det spørs jo på størrelsen på rommet, det. Og du skal vel ha vask, kjøleskap og koketopp og stekeovn et sted? Og tørrmat og servise og kjeler og kaffemaskin, søppel. Eventuelt mikrobølgeovn, kjøkkenmaskin etc. Har du skjenk/vitrineskap et annet sted? Spiseplass? Kott til vaskeartikler? Vi hadde et enormt kjøkken forrige sted vi bodde, der oppbevarte vi alt vi eide og hadde i dype skap: duker, brikker, potteskjulere, juleservise, strykejern, vaskeartikler, verktøy etc. Da trente vi jo mindre skapsplass andre steder. Anonymkode: d86e0...dbd Her får vi i underkant av 2 meter mellom benkene. Håndverkerne mente det ble "langt å gå" Men du synes ikke det? Mer en nok plass til de tingene du nevner. Er ikke det som er problemet. Det er kun avstanden på "tumbleplassen". De hadde montert mange kjøkken og mente at 175 cm var langt og stort når "alle andre" kjøkken de monterte var på maks 120. Jeg har ikke bygget så mange kjøkken, så jeg vet jo ikke... Anonymkode: e690b...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 13. mars 2018 #8 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Gi beng i dem, da. Et stort, luftig og romslig kjøkken er kjempefint. Kjøkkenet er husets viktigste rom, og man kan ikke gå feil med et et åpent og vennlig familiekjøkken. Det er alt for mange av disse minimalistiske, identiske kjøkkenene som alle skal tvinge inn i hjemmet sitt. Endret 13. mars 2018 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 13. mars 2018 #9 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg har nettopp flyttet inn i nytt hus og har også U-formet kjøkken. Dersom jeg står foran Uen, er hele bredden av rommet 320 cm. Jeg har kjøkkeninnredning på både høyre og venstre side, type høyskaper/benkeskaper (dybde ca 50 cm, tror jeg), så da har jeg 320-100 = 220 cm mellom. Helt topp! Har ikke gått til med at det er for langt å gå, men hos meg er vasken og oppvaskmaskinen plassert midt i rommet (altså på veggen rett fram), kjøl/frys/stekeovn til venstre og koketopp til høyre (fin arbeidstrekant mellom disse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #10 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, Sera D said: Jeg har nettopp flyttet inn i nytt hus og har også U-formet kjøkken. Dersom jeg står foran Uen, er hele bredden av rommet 320 cm. Jeg har kjøkkeninnredning på både høyre og venstre side, type høyskaper/benkeskaper (dybde ca 50 cm, tror jeg), så da har jeg 320-100 = 220 cm mellom. Helt topp! Har ikke gått til med at det er for langt å gå, men hos meg er vasken og oppvaskmaskinen plassert midt i rommet (altså på veggen rett fram), kjøl/frys/stekeovn til venstre og koketopp til høyre (fin arbeidstrekant mellom disse). Supert, godt å høre :D Jeg tenkte at det bare var deilig med stort kjøkken. Men når man står midt i byggeprosessen (vi totalrennoverer) og det er mange valg som skal tas, blir man usikker. Men da blir kjøkkenet slik som først tegnet. Ditt kjøkken høres likt ut som vårt. Vi får vask og oppvaskmaskin rett frem. Så blir det høyskap og kjøleskap på høyre side og komfyr på venstre side, mot åpen løsning. Anonymkode: e690b...9bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #11 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg har u-formet kjøkken der "bunnen" av u'en er 2,8 m. Syns det er helt topp med så god plass. Da kan vi være flere på kjøkkenet uten at vi føler at vi går oppå hverandre. Har koketoppen midt på på den lange delen. Kjøleskap og stekeovn/micro på ene kortsiden og vask og oppvaskmaskin på den andre. Og over en meter benkeplass på hver side av koketoppen. Tanken vår var at vi skulle vurdere en frittstående øy etterhvert, men jeg syns det er så godt med den romsligheten at vi har gått bort i fra det. Anonymkode: d394b...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #12 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg har parallellkjøkken med nesten 2 m avstand, jeg synes det er for langt mellom benkene, men hvis du passer på arbeidstrekanten blir det nok bra. Anonymkode: b829e...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #13 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg tror det kommer an på hvordan kjøkken brukes. Vi har "anbefalte" 120 cm og den trekanten vask-kjøleskap-plate som folk snakker om. Men vi er omtrent alltid på kjøkkenet alle sammen, to voksne og to små barn, og da blir det for lite, for trangt, upraktisk for oss. Det er helt tydelig at de som bodde her før, var hun alene på kjøkkenet. Det er jo ikke sånn man lever nå i 2018. Anonymkode: 04229...21c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torden Skrevet 13. mars 2018 #14 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Se på det som hverdagstrim om du må gå ett skritt ekstra når du flytter deg mellom vask og komfyr osv. 😙 Såg på "tid for hjem" i kveld, og der laget de en diger kjøkkenøy. Skulle gjerne visst hvordan alt var plassert der, for om du må gå rundt den ofte for å vente ting, da blir man drittlei. Lykke til 😊 Endret 13. mars 2018 av Torden Retting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #15 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg ville vurdert dypere benker på sidene når du har så god plass, flere kjøkkenleverandører leverer så man kan ha 70 cm dyp benkeplate. Da får du mer oppbevaringsplass. Anonymkode: 28645...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #16 Del Skrevet 13. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vurdert dypere benker på sidene når du har så god plass, flere kjøkkenleverandører leverer så man kan ha 70 cm dyp benkeplate. Da får du mer oppbevaringsplass. Anonymkode: 28645...f2e Jeg ville vurdert dypere benker på sidene når du har så god plass, flere kjøkkenleverandører leverer ekstra dype skrog så man kan får 70 cm dyp benkeplate. Da får du mer oppbevaringsplass. Sorry, gikk litt fort da jeg skrev første gangen. Anonymkode: 28645...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå