Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innkalt til gruppeintervju for en stilling jeg har søkt på og har ingen erfaring med det fra tidligere. 

Har noen erfaring og vil fortelle noe om hva det innebærer? Tips og fordeler/ulemper å komme med? :)

Anonymkode: 29283...750

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring, men ikke til en "vanlig" jobb. I det intervjuet jeg var i, var de interessert i å se hvem du var i gruppen. Her gjelder det å presentere seg som en som er likendes og går godt sammen med de andre.

Vanskelig å komme med råd til deg, da man ser etter ulike ting til ulike jobber. Du må, som i andre intervjuer, klare å selge deg selv inn. 

Anonymkode: 49c43...280

Skrevet

Jeg var på gruppeintervju til min første jobb i helsevesenet. Vi var 4 stykk på intervjuet og de spurte forskjellige spørsmål, både individuelt og til alle for å se hvem som tar mest initiativ osv, og for å få et inntrykk av hVa slags type personer dette er. 

Jeg ble valgt til jobben og jeg føler det var fordi jeg var ydmyk, samtidig som jeg tok initiativ. De andre var enten veldig frampå, eller veldig sjenert. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er innkalt til gruppeintervju for en stilling jeg har søkt på og har ingen erfaring med det fra tidligere. 

Har noen erfaring og vil fortelle noe om hva det innebærer? Tips og fordeler/ulemper å komme med? :)

Jeg har vært på gruppeintervju. Vi hadde noen gruppeoppgaver der "intervjuerne" gikk rundt og så an gruppedynamikken. Hadde også noe rollespillaktige greier. Og ja/nei kort for å få et inntrykk av etiske valg i jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres interessant ut. Takk for svar alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...