AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 I morgen har jeg er lenge planlagt telefonintervju i forbindelse med en jobb jeg har søkt på. Dette er min store sjanse til å lande et andregangsintervju, og forhåpentligvis drømmejobben til slutt. Problemet er at jeg har blitt skikkelig forkjølet. Ikke slik at jeg har feber og må holde meg borte fra jobb, men typ. sår hals og hyppige hosteanfall. Det er helt uaktuelt å avlyse eller utsette samtalen – det er mange om beinet på denne stillingen, så jeg vil nødig vise meg som en svak kandidat. Det jeg lurer på er om noen vet hva som kan gjøres for å få en mest mulig klar stemme i forkant av samtalen, og om det finnes noe jeg kan ta dersom jeg plutselig får et hosteanfall? Har kjøpt både hostesaft og pastiller, men synes ikke det hjelper noe særlig. Hva gjør/sider jeg under samtalen om jeg mister stemmen helt? Hjelper det å harke og hoste bort fra røret for å få stemmen tilbake, eller hva? Mareritt! Av alle gangene jeg kunne bli forkjølet, måtte det skje akkurat nå 😭 Anonymkode: 17978...b16
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Varm opp stemmen din, og bruk den før du skal i møte. (Ikke stå rett opp og i møte 30 minutt etterpå). Ta en varm dusj, slik at du puster inn varm damp, og dermed få løst opp eventuelt grums/ slim nedover halsen. Varm te synes jeg også hjelper på dette. Under møte ha rikelig med kaldt vann tilgjengelig, og drikk små super når du kan. Og kanskje en kopp varm te også. Knekk opp Fisherman Friends i 2 (eller 3 om du klarer det), slik at du kan suge på en liten bit med pastill samtidig som du snakker. Evt kan du gå til lege i dag, og få resept på Cosylan hostesaft, den inneholder morfin som hemmer hostingen. Anonymkode: 107d7...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 All annen hostesaft enn Cosylan er bortkastet etter min mening. Anonymkode: 107d7...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: All annen hostesaft enn Cosylan er bortkastet etter min mening. Anonymkode: 107d7...d0e Enig. Det man får reseptfritt kunne like gjerne vært sukkervann for min del. Anonymkode: f63c4...ffe
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 Fortell til den som skal intervjue deg at du desverre har blitt forkjølet og stemmen din er uklar, men at du gjerne vil utføre allikevel. Da viser du er interessert i stillingen og hvis de er interessert i å ansette deg så er det bare et pluss, kanskje de til og med vil utsette et par dager til du er bedre?! Anonymkode: 45e4f...41c 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Varm opp stemmen din, og bruk den før du skal i møte. (Ikke stå rett opp og i møte 30 minutt etterpå). Ta en varm dusj, slik at du puster inn varm damp, og dermed få løst opp eventuelt grums/ slim nedover halsen. Varm te synes jeg også hjelper på dette. Under møte ha rikelig med kaldt vann tilgjengelig, og drikk små super når du kan. Og kanskje en kopp varm te også. Knekk opp Fisherman Friends i 2 (eller 3 om du klarer det), slik at du kan suge på en liten bit med pastill samtidig som du snakker. Evt kan du gå til lege i dag, og få resept på Cosylan hostesaft, den inneholder morfin som hemmer hostingen. Anonymkode: 107d7...d0e Tusen, tusen takk for kjempegode tips!! Jeg skal prøve alt sammen 😃 Veldig lutt å ta en dusj med varm damp, ja – det hadde jeg ikke tenkt på! Fordelen med å ha det over telefon er jo at intervjueren ikke ser meg, så det gjør ingenting om jeg har en masse ting som kan hjelpe rett ved siden av meg. TS Anonymkode: 17978...b16 1
Pikeliten Skrevet 13. mars 2018 #7 Skrevet 13. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Tusen, tusen takk for kjempegode tips!! Jeg skal prøve alt sammen 😃 Veldig lutt å ta en dusj med varm damp, ja – det hadde jeg ikke tenkt på! Fordelen med å ha det over telefon er jo at intervjueren ikke ser meg, så det gjør ingenting om jeg har en masse ting som kan hjelpe rett ved siden av meg. TS Anonymkode: 17978...b16 Husk at du kan sette på mute på din egen mikrofon akkurat når du hoster Du hører fortsatt hva som sies, men den i andre enden hører ikke deg. Jeg sitter mye i telefonmøter på jobb og gjør alltid dette når jeg er litt snufs. Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå