AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg har en venninne som er min eneste. Vi begge har barn på samme alder. Jeg ble bedt i barnet hennes sin bursdag, og dåp. Typen ble sur og tok seg veldig nært av at han ikke ble bedt. For han mener at det er normalt å be hele familien når man først ber noen. Jeg mener at han ikke må tenke sånn, da venninna mi ville ha meg der og ikke tenkte på typen min. Dem har ikke råd til "unødvendige" gjester, om jeg skal kalle det sånn. Han er ikke midtpunktet i alt. Jeg spurte nå om jeg kunne invitere venninna mi til bursdagen (familie bursdag) til sønnen min som blir ett år. Og da blir han litt rar, og har sine meninger om det. Han sier at da må vi be hele familien hennes, noe som er helt i orden for meg. Men han er litt furt og henger igjen på at han ikke ble invitert på barnet dems sin bursdag, og mener at normale mennesker ber kjæresten også. Det er ikke sånn at "ja selvsagt kan hun komme". Han skal liksom diskutere det. Jeg sier at det blir en litt klein situasjon hvis jeg ikke kan be hun, da hun er en stor del av livet mitt og barna mine sitt..Hva tenker dere? Anonymkode: dc88a...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Del Skrevet 13. mars 2018 Samboeren din har noen spesifikke oppfatninger av hva som er riktig eller galt. Når disse forventnignene blir brutt tar han det som en personlig fornærmelse. Han er ikke god på å forstå at mennesker er ulike og har ulike oppfatninger av hva som er "ordentlig" oppførsel. For han handler rett og galt om hva som er ordentlig eller vanlig å gjøre. Når noen oppfører seg annerledes har han en tendens til å tro at det er ment stygt eller frekt. Mens egentlig kan personen være annerledes fordi han har en annen måte å være på uten at det er ment stygt Du kan prøve å si til kjæresten din at for vennen din er det normalt å bare be deg uten kjæreste, og at hun ikke vet at det er normalt for samboeren din å be begge to. Anonymkode: a42d2...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Del Skrevet 13. mars 2018 Det er jo hun og du som er bestevenner, ikke du og familien hennes. Typen din ser ut til å forholde seg til dette som et bryllup eller konfirmasjon. Det er en barnebursdag, og jeg har aldri hørt om noen som ber hele familien til sine bestevenner i barnebursdagen, med mindre det er et "åpent party" der alles familier er best og med. Jeg gikk uten samboer i min bestevennindes barnebursdag, og det ville vært rart om jeg skulle hatt med kjæresten min som ikke har noe forhold til hverken barnet hennes, eller familien til barnefar, slik jeg har. Anonymkode: bb622...1ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Del Skrevet 13. mars 2018 Typen din er smålig. Også forstår jeg ikke hvorfor du må be om tillatelse til å invitere venninnen din? Jeg synes ikke det er veldig rart å ikke be med kjæresten til venninnen, men samboere er vel normalt å be med, spesielt når dere har barn sammen. Men uansett smålig å skulle ta "hevn" fordi man er fornærmet over å ikke ha blitt bedt. Anonymkode: 8fb37...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Del Skrevet 13. mars 2018 Herregud så mye å henge seg opp i. Det er da vel ikke så farlig om mannen til ts blir med.. Og er vel heller ikke så farlig om typen til venninna blir med. Har de forbud? Anonymkode: 7f10b...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Del Skrevet 13. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo hun og du som er bestevenner, ikke du og familien hennes. Typen din ser ut til å forholde seg til dette som et bryllup eller konfirmasjon. Det er en barnebursdag, og jeg har aldri hørt om noen som ber hele familien til sine bestevenner i barnebursdagen, med mindre det er et "åpent party" der alles familier er best og med. Jeg gikk uten samboer i min bestevennindes barnebursdag, og det ville vært rart om jeg skulle hatt med kjæresten min som ikke har noe forhold til hverken barnet hennes, eller familien til barnefar, slik jeg har. Anonymkode: bb622...1ca Det skulle stå bestevenner og med, og ikke best og med, der i midten av innlegget mitt. Anonymkode: bb622...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Del Skrevet 13. mars 2018 Man ber jo normalt hele familien da. Anonymkode: 8b8ad...9ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #8 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg er helt enig med typen din, og synes det er ekskluderende å ikke be dere begge. Det sender signaler om at «jeg er virkelig ikke interessert i å ha omgang med resten av familien din». Det er veldig sårende å bli holdt utenfor på denne måten, synes jeg. Mulig du har andre meninger om det, men hva ville du selv følt hvis din manns aller beste venn hadde invitert ham, eksplisitt uten deg, til familiesammenhenger som sine barns dåp, bursdager etc? Hvis det er greit for deg, vel da får du stå for det, men du må samtidig ha forståelse for at mannen din har en litt vanligere oppfatning av hva som er normal skikk og bruk enn du har. Anonymkode: ae4af...202 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 13. mars 2018 #9 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg synes du skal be venninna di, med eller uten familie alt etter hva som passer best for deres relasjon. Ellers tenker jeg det er helt normalt å gjøre ting hver for seg selv om man er et par. Jeg er ikke med når kameratene til min mann fyller år, mens han er ikke med når venninnene mine arrangerer noe, og vi er godt gift og opplagt sammenhørende i så måte. Vi har også en del felles venner, hvor det er naturlig at begge inviteres, men vennskap vi til hverdags pleier hver for oss? Da blir den andre hjemme og eventuelt passer barn om det er bursdag eller noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå