Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står nå i en ræva situasjon. Jeg og samboer skal flytte fra hverandre. Han tar over leien av leiligheten vi har sammen. Innskuddet i depositumet er hans. Jeg har ingen eiendeler, altså ingenting jeg kan selge. Jeg får ikke lån pga for lav inntekt. Boligmarkedet i byen her jeg bor er så trangt at utleiere ikke godtar NAV-garanti engang. Jeg kan ikke flytte til en annen by heller da samboer blir værende og vi har et barn sammen. Noen som vet andre ting jeg kan prøve før jeg gir opp motet helt?

Anonymkode: 4696d...f20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kredittkort som du betaler ned så raskt som mulig? Søke ekstravakter på sykehjem eller lignende og spørre samboeren pent om du kan få bli boende til du får nok ekstra inntekt til depositum? Låne av venner eller familie? 

Anonymkode: 0a0e6...c29

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kredittkort som du betaler ned så raskt som mulig? Søke ekstravakter på sykehjem eller lignende og spørre samboeren pent om du kan få bli boende til du får nok ekstra inntekt til depositum? Låne av venner eller familie? 

Anonymkode: 0a0e6...c29

Kredittkort er kanskje en mulighet. Jeg er sykemeldt og ikke i stand til å jobbe... ingen venner kan hjelpe da alle er studenter og foreldrene mine har kun nok til å klare seg selv...

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står nå i en ræva situasjon. Jeg og samboer skal flytte fra hverandre. Han tar over leien av leiligheten vi har sammen. Innskuddet i depositumet er hans. Jeg har ingen eiendeler, altså ingenting jeg kan selge. Jeg får ikke lån pga for lav inntekt. Boligmarkedet i byen her jeg bor er så trangt at utleiere ikke godtar NAV-garanti engang. Jeg kan ikke flytte til en annen by heller da samboer blir værende og vi har et barn sammen. Noen som vet andre ting jeg kan prøve før jeg gir opp motet helt?

Hvor lav inntekt snakker vi om? Og hva trenger du isåfall i depositum? 

Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til kredittkort. Om du ikke har klart å skaffe deg en bufferkonto med en samboer, så er jo spørsmålet om hvordan du skal klare å betale ned et kredittkort med vanvittige renter når du er alene. 

Jeg skjønner at du ikke har lyst til å flytte unna felles barn, altså. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SesameStreet skrev:

Hvor lav inntekt snakker vi om? Og hva trenger du isåfall i depositum? 

Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til kredittkort. Om du ikke har klart å skaffe deg en bufferkonto med en samboer, så er jo spørsmålet om hvordan du skal klare å betale ned et kredittkort med vanvittige renter når du er alene. 

Jeg skjønner at du ikke har lyst til å flytte unna felles barn, altså. 

Det er snakk om 10000 kr pr måned jeg får utbetalt...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du komme deg inn i en kommunal leilighet. Med den inntekten så kan du verken betale leie eller overleve på noen måte. Kredittkort må du absolutt ikke finne på å bruke. Snakk med sosialtjenesten hos Nav eller om kommunen din har eget boligkontor. 

Anonymkode: 3201a...ef5

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker du at du kunne ha betalt tilbake en stor sum som depositum? Med den lave summen så kan du ende opp med å ha den hengende over deg i flere år. Jeg hadde aldri turt å gjøre det. Jeg tenker at det er å ta økonomisk selvmord. 

10.000 skal dekke mat og husleie. Antagelig får du en sum i bostøtte og, men det spørs jo hva du må betale i husleie. 

AnonymBruker
Skrevet

Få deg en avtale hos Nav så fort som mulig, og få hjelp til bl.a. søke om kommunal bolig. Ville avtalt med samboer om å få bo der til du har en plass å dra til. Du er jo tross alt moren til barnet hans, tviler på at han kaster deg på gata.

Anonymkode: 7a23d...a11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg fulltidsarbeid?

Anonymkode: b7d37...a1b

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med så elendig inntekt kan jeg ikke skjønne at du har råd til å bo alene overhodet. Det må i så fall være et rom i et bofellesskap, ikke noen egen leilighet. Du skal jo ha penger til overs til andre utgifter enn husleie også, mat, strøm, internett, lege, apotek, etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alt søkt om kommunal bolig. Vil ikke gå ut med hvorfor jeg har så lav inntekt. Er sykemeldt og går over på AAP snart. Det vil si at jeg snart øker da jeg har tjent lite og jeg vil få 2G fra NAV. 

Kan ikke ta fulltidsjobb heller pga sykdom. Kan igrunn ikke jobbe i det hele tatt før jeg er ferdig behandlet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...