AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Tenker da på innetøy, ikke yttertøy. Hvilke merker mener du holder seg bra vask etter vask? Skriv gjerne også om hvilke merker du mener holder seg dårlig, og tåler mindre. Kanskje noen krymper endel? Blir stive og rare? Jeg tenkte jeg skulle, sånn etter hvert, kjøpe litt bedre tøy til barna. Særlig til eldste som kan "arve det videre" til lillesøskenet sitt, og da vil jeg kjøpe noe som tåler bruk og som holder seg godt i vask. Har dårlig erfaring med Hennes&Mauritz. Anonymkode: 423e9...ae5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Alt vi har holder seg like bra, enten det er fra typiske kjedebutikker eller dyre merker. Merker ingen som helst forskjell. Har motsatt erfaring som deg, H&M er veldig bra. Anonymkode: 90353...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt vi har holder seg like bra, enten det er fra typiske kjedebutikker eller dyre merker. Merker ingen som helst forskjell. Har motsatt erfaring som deg, H&M er veldig bra. Anonymkode: 90353...1dd Javel, da er du kanskje ikke i målgruppen for denne tråden. Jeg har merket at noen holder seg litt bedre enn andre. Kjøpte noen Ralph Lauren plagg på salg, og de er akkurat like fine etter bruk. Krymper ikke i vask engang! For å ta et eksempel. Men strømpebukser fra HM blir stive og morkne etter mange. Anonymkode: 423e9...ae5 2
Blikkboks Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 Eg tykkjer Lindex sine klede ofte er gode (med nokre unntak, dei med trykt trykk på held ikkje så lenge uansett merke). Strømpebukser blir slitt uansett merke, tykkjer eg. I ull er Hust & Claire den eg likar best, for den nuppar ikkje. H&M og Cubus har eg dårleg erfaring med. Nameit og Kappahl i varierande grad. Vi pleier ikkje å kjøpe så veldig dyre merker,då,så du får sikkert betre svar med andre. 😉
Frostrose Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 Jeg har nesten bare brukt tøy til min baby. Noe er brukt av to-tre barn før vi får det. Det meste er fint, men strømpebukser (særlig hvite) må vi kjøpe nytt. Det som ser helt nytt ut er ull fra Hust&Claire. Holder seg utrolig mykt og nuppefritt. Ser du nevner Ralph Lauren som et merke som holder seg godt. Der har ikke jeg samme erfaring. Stive klær som bleker lett. Janus sin ull er stivere enn h&c, men fargen holder seg fint. De har én type klær jeg ikke kan fordra (mener det er merinoullen -den ullen som er mest i luer og heldresser til de minste), som er stiv etter noen vask, og nupper masse etter ett barn har brukt det. Den andre ullen deres holder seg stort sett godt. Mister litt fasongen etter 2-3 barn, men da er de brukt lengre enn størrelsen tilsier.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 Fornøyd med kvaliteten på PolarnoPyret Anonymkode: ead4d...a47
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Skrevet 13. mars 2018 Har god erfaring med polern og pyret. Og Noa Noa. Og Hennes og Mauritz. Anonymkode: d9476...851
Sago Skrevet 13. mars 2018 #8 Skrevet 13. mars 2018 (endret) Jeg er enig i at klær med trykk blir fort slitt uansett, inkludert Molo, som er et ganske dyrt merke etter mine standarder. Har god erfaring med bukser fra Nameit, de tynne med ribbekant oppe. Myke, men likevel lite slitasje selv etter mange vask. Strømpebukser blir gjerne fort slitt uansett de også, men jeg kjøpte noen fra Next i England som jeg synes at holdt seg overraskende bra. Nupper litt, men er fortsatt myke etter mange vask. De er forsterket med nylon istedenfor polyester (som de fleste andre jeg har hatt), kanskje det er derfor. Endret 13. mars 2018 av Sago Rette uklare formuleringer
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #10 Skrevet 13. mars 2018 Polarn o Pyret. Det er ikke dyrt i forhold til at de kan brukes lenge (de er sydd romslige, men likevel med fasong, eller med forlengere i ben og armer, slik at de kan brukes mye lengre enn HM-klærne) og dessuten kan gå i arv! Anonymkode: 4231d...792
Dalen Skrevet 13. mars 2018 #11 Skrevet 13. mars 2018 Jeg har god erfaring med me&i, hust and claire, pompdelux og memini (sistnevnte er dog mest penklær som vaskes forsiktig da). Har masse klær fra disse merkene som har blitt godt brukt av både 2 og 3 barn uten å miste fasong eller farge. Har dårlig erfaring med H&M, Noa Noa og reflex.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #12 Skrevet 13. mars 2018 Har mye fra Ralph Lauren, så må si meg enig i den. Handler på outlet i USA, og da er prisene lavere enn HM i Norge. Polarn o Pyret er også supert. COS er også en favoritt, fantastisk kvalitet og gode stoffer. Samme med White Company. Anonymkode: c6273...ce2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #13 Skrevet 13. mars 2018 Vi har mye arvetøy fra name it, og det er fremdeles veldig pent når det kommer til oss. Det er pent når det går videre til fetteren vår, og pent når det kommer tilbake fra han. Ellers slenger jeg meg på p.o.p heiagjengen her. Det er veldig bra kvalitet der. Anonymkode: ede15...e5b
male32 Skrevet 13. mars 2018 #14 Skrevet 13. mars 2018 Stormberg har jeg dårlig erfaring med, Coop sitt eget merke North Peak ble ødelagt etter 1 vask. Den dyre gensere fra Helly Hansen endret seg etter 1 vask. Elendig kvalitet på sokker fra Helly Hansen. Har gode erfaringer med Quicksilver, Levis, Craft, D-Core, Umbro, Nike og Under Armour
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #15 Skrevet 13. mars 2018 Polarn er bra, men de plaggene som vi brukte mest til førstemann er dog noe slitt nå. Hust & Claire har holdt seg veldig bra. Lilleba holder koken. Nøstebarn og Lillelam holder så som så. Anonymkode: 38ea8...204
Kvinne30 Skrevet 13. mars 2018 #16 Skrevet 13. mars 2018 Polarn o pyret. Særlig ullklær derfra. Hust and claire Joha
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #17 Skrevet 13. mars 2018 Stormberg og Pierre Robert. Anonymkode: 3c9fa...606
Lumos Skrevet 14. mars 2018 #18 Skrevet 14. mars 2018 PoP, Janus-ull, Reflex-ull (obs! Små i str), Joha, Pierre Robert og Name It er merker vi er fornøyde med. Også joggebuksene til Lindex, de er utrolig myke og gode
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #19 Skrevet 14. mars 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel, da er du kanskje ikke i målgruppen for denne tråden. Jeg har merket at noen holder seg litt bedre enn andre. Kjøpte noen Ralph Lauren plagg på salg, og de er akkurat like fine etter bruk. Krymper ikke i vask engang! For å ta et eksempel. Men strømpebukser fra HM blir stive og morkne etter mange. Anonymkode: 423e9...ae5 Hvis de blir stive og morkne må det være noe galt med vaskemaskinen din. Døtrene mine har bare strømpebukser fra HM og de er MYE brukt (kjolejenter) og derfor vasket hyppig og aldri opplevd det du sier. Anonymkode: 90353...1dd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #20 Skrevet 14. mars 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker da på innetøy, ikke yttertøy. Hvilke merker mener du holder seg bra vask etter vask? Skriv gjerne også om hvilke merker du mener holder seg dårlig, og tåler mindre. Kanskje noen krymper endel? Blir stive og rare? Jeg tenkte jeg skulle, sånn etter hvert, kjøpe litt bedre tøy til barna. Særlig til eldste som kan "arve det videre" til lillesøskenet sitt, og da vil jeg kjøpe noe som tåler bruk og som holder seg godt i vask. Har dårlig erfaring med Hennes&Mauritz. Anonymkode: 423e9...ae5 Jeg har tvert imot god erfaring med h&m. Ellers prøv nettbutikken Junibacken og merket Villervalla. Anonymkode: 92d8c...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå