Gjest Zip_ Skrevet 11. august 2002 #1 Skrevet 11. august 2002 Heisan Har blitt så i tvil nå. Har egentlig bestilt fotograf men lurer på om vi skal avbestille de. Har en i slekta som er super til å ta bilder og har veldig bra utstyr. Klart det blir jo ikke akkurat som hos fotograf, men det er jo så innmari dyrt hos fotograf. Og de bildene han tar blir veldig fine :o). Hva ville dere gjort?. Klem Zip - gifter oss 28. desember 2002
meta Skrevet 11. august 2002 #2 Skrevet 11. august 2002 For min del ville jeg ikke tatt sjansen på en "hobbyfotograf". Det er tross alt utrolig viktig at bildene blir bra. Det er ikke bare å ta de på nytt hvis de ikke blir bra. Hvis du leter kan du finne en gammel tråd her om noen som overlot oppgaven til en venn eller en i familien og der ble bildene skikkelig dårlige! Joda det er dyrt å gå til fotograf, men jeg tror du kommer til å angre resten av livet hvis bildene ikke blir bra og risikoen er jo tross alt ganske stor Lykke til
Barbie Skrevet 11. august 2002 #3 Skrevet 11. august 2002 Min søster skal ta våre brudebilder. Hun har tatt utrolig mye flotte bilder av ungene sine,og har dyrt og flott utstyr. Jeg har 100% tillitt til henne,og vet at bildene blir bra. Hun er pirkete med bakgrunner osv. Der blir ingenting overlatt til tilfeldighetene... Lykke til. Ismen
scorpion73 Skrevet 12. august 2002 #4 Skrevet 12. august 2002 Jeg personlig hadde nok ikke turt å gi en sånn oppgave til noen uten faglig utdanning. Fordet om det viser seg her inne at ikke alltid er en sikkerthet. Vi tok familie bilder hos fotografen i jula, og siden de ble så vanvittig bra, har det liksom aldri vært oppe til diskusjon her, om vi skulle benytte fotograf eller ikke. Men jeg tror nok jeg heller ville prøvd å spare inn en annen plass enn på bildene.
Gjest Solskinn Skrevet 12. august 2002 #5 Skrevet 12. august 2002 Vi skal heller ikke til fotograf, svogeren min skal ta bilder, noe vi ikke er det minste nervöse for. Alfa og omega er å ta mange bilder. Hvis dere er i tvil, kan dere ikke spörre den aktuelle fotografen i familien om dere kan test-ta ett par ruller film og se hvordan resultatet blir. Da ser dere jo også om dere funker sammen og om fotografen kan overföre deres önsker til bilder! Lykke til.
MarianneE Skrevet 12. august 2002 #6 Skrevet 12. august 2002 Vi skal la onkelen min ta våre bilder. Han er utrolig flink, og vi stoler 110% på ham! Vi skal ta bildene våre på et utrolig naturskjønt område og jeg er overbevist om at de blir kjempe fine!!!
Gjest Zip_ Skrevet 12. august 2002 #7 Skrevet 12. august 2002 Hei igjen! Takk for alle innspill! Han som evnt skal ta bildene våre har tatt mange bilder for oss før. Av sønnen vår og de blir bare supre. Det er "fille" onkelen min og vi har masse kontakt. Skal høre mer med han hva han tror. Ja det er en kjempevikitg dag, og alle vil jo ha bra bilder. Men jeg vet de blir bra, våre barnebilder er faktisk bedre enn venninnen min sine som er tatt hos fotograf. Så hvis han vil så velger vi nok han. Synes ikke det er verdt så mange tusen bare for kanskje bittelitt bedre bilder (kanskje ikke engang...).
Furstina Skrevet 12. august 2002 #8 Skrevet 12. august 2002 Vi lät min mans systrar ta bilder. Den ena systern tar mycket fina bilder och tog två rullar porträttbilder, tyvärr var blev det något fel på hennes kamera (som fungerat felfritt i många år) så en del bilder är något mörka, andra bilder har dock blivit kanon. Den andra systern tog också fina bilder med sin systemkamera. Totalt har vi över 150 bilder från vår bröllopsdag varav större delen är porträttbilder. Det går mycket bra att ta dem själv men tänk på: ta foton i skuggan ta på flera olika platser ta både direkt och lite senare (när ni är lugna) titta på samma punkter Ett annat tips är att låta fotografen räkna ner innan han/hon tar bilden så ni vet ("3-2-1-klick")
Langstrømpe Skrevet 12. august 2002 #9 Skrevet 12. august 2002 Jeg var i bryllup for noen uker siden, der brudeparet fikk en nabo til å ta bilder. Hun skulle visstnok være veldig flink til å ta bilder, og hadde skikkelig profft utstyr, men da jeg fikk se resultatet ble jeg veldig skuffet på brudeparets vegne. Det var avkappede ben, skygge og sol samtidig i ansiktene, det spesielle ved kjolen hennes kom ikke med på noen av bildene og noen av bildene var tatt alt for langt unna. -Hvis jeg skulle gifte meg tror jeg ikke jeg ville stolt på at en som ikke har erfaring med bryllupsbilder skulle ta bildene!
Gjest imax ikke pålogget Skrevet 12. august 2002 #10 Skrevet 12. august 2002 Selv DYKTIGE fotografer sier at bryllupsbilder er de ALLER vanskeligste å ta, du har en i hvitt antrekk og en i svart.... Hvitt og sort absorberer lys på totalt motsatt vis. Så hvis du skal ha en "amatør"fotograf så ville jeg sørget for at personen har tatt bryllupsbilder før.
Gjest Zip_ Skrevet 12. august 2002 #11 Skrevet 12. august 2002 Igjen tusen takk for svar! Vi kjenner denne personen veldig godt og har sett mange av bildene han har tatt, så slik sett så vet vi at han kan ta bilder. Når det gjelder hvitt og sort så blir det ikke det i vårt bryllup. Vi skal begge gifte oss i bunad så her blir det masse farger . Ikke bestemt meg enda, skal snakke med han som evnt skal ta bildene i kveld Klem Zip
Augustbrud02 Skrevet 12. august 2002 #12 Skrevet 12. august 2002 Å, jeg ville ALDRI tatt sjansen på å la noen andre enn en profesjonell fotograf ta bildene. Spesielt ikke etter at vi var hos fotograf. De har uendelig mange muligheter når man tar bilder ute hos dem, mange fler enn om man tar bilder andre steder. Dessuten er det uansett mer proffe enn en hobbyfotograf. En ordentlig fotograf er faktisk en av de beste investeringene man gjør i bryllupet!
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2002 #13 Skrevet 12. august 2002 Vi giftet oss 27. juli og valgte å ta bildene hos fotograf. Nå har vi endelig fått dem og de var helt fantastiske. Vi tok både orginale og tradisjonelle bilder, i farger og svart-hvitt. Og så tok vi noen bilder ute også. For oss var det helt soleklart at en utdannet fotograf skulle ta bildene. Men nå er det jo slik at ikke alle utdannede fotografer er like dyktige. Vi hadde et par stykker å velge mellom, og disse to tok svært ulike typer bilder. Vi likte stilen og bildene den ene fotografen, mens vi aldri kunne tenke oss å bruke den andre... Dersom en skal bruke penger på fotograf ville jeg sett litt på tidligere bilder som fotografen har tatt, og så får en jo vurdere. Det er jo endel penger å bruke, men det er jo verdt det når resultatet blir bra!!!! Silla, lykkelig nygift!!!
viwi Skrevet 13. august 2002 #14 Skrevet 13. august 2002 Vi hadde en såkalt "hobbyfotograf" til å ta bildene. Jeg skrev tidligere et innlegg om hvor skuffet jeg var av bildene. Nå ser jeg at han gjorde en god jobb. Bildene er fine- proposjoner ifht hverandre er bra, skyggevirkninger er fine. Det jeg savnet var flere bilder av bare meg og min mann.... Vi fikk litt få bilder av bare oss to... :-? Men nå er jeg faktisk riktig så fornøyd. :D Vi tok bilder ute- været var halvskyet- det regnet litt og bildene ble utrolig klare!!! Det hadde nok vært verre om det var mye sol. Da er det sinnsykt vanskelig å ta gode bilder... Men man er jo aldri garantert å få fine bilder- selv hos fotograf. Så det må dere nesten bestemme dere for selv, men et tips er at dere forteller fotografen hvilke stillinger dere vil stå i og sånn- da er det enklere for han/henne og. Noen av de fineste bildene var faktisk der vi slapp oss litt løs og sto avslappet istedet for oppstilt.. F.eks ble det tatt et bilde der han retter på strømpebåndet mitt. :oops: Veldig morsomt sånn bare for oss....Det blir satt i egen album som ikke alle får se... Og nå gleder vi bare oss til å bestemme hvilke bilder vi vil ha forstørret... klem
Olympia Skrevet 13. august 2002 #15 Skrevet 13. august 2002 Vi skal til profesjonell fotograf,noe annet har aldri vært diskutert.Vi prøver å spare inn på de fleste områder,men absolutt ikke når det gjelder bildene.Broren min skal være fotograf resten av dagen.Han er kjempeflink og veldig nøye,og han skal også ta bildene av oss sammen med forloverne.Jeg tror nok han hadde gjort en god jobb om vi hadde overlatt bildene av oss til han,men vi har aldri tenkt den tanken engang. Vi gifter oss bare en gang,og vi bruker mer enn gjerne noen tusen på bilder tatt hos fotograf.Det er jo et minne for livet,og da er vi ihvertfall sikre på at vi blir 100% fornøyde.Fotografen vi har valgt er kjempeflink,og hun kjenner sambo fra ungdomsårene,så jeg tror vi skal få til et veldig bra samarbeid.
Tyren Skrevet 13. august 2002 #16 Skrevet 13. august 2002 Vi tar sjangsen og bruker en vi kjenner... En kamerat av sambo skal både filme og ta bilder. Jeg er overhodet ikke redd for at bildene skal bli dårlige. Han som skal ta bildene har tatt masse brudebilder før.
Gjest cream1 Skrevet 13. august 2002 #17 Skrevet 13. august 2002 Vi har bestilt fotograf og syntes det er best. Der vi skal ta er de kjempeflinke , men dyre... men har dere noen som dere kjenner som kan ta bilder ig er ganske flinke syntes jeg absolutt dere skal ta den sjangsen og spare noen penger. Det blir a dyrt nok alikevel!
Ada=) Skrevet 14. august 2002 #18 Skrevet 14. august 2002 ville definitivt tatt bilder hos fotograf!!! Vi giftet oss 6.juli, og har sett bilder som slekt og venner har tatt -det er flotte blider, men kan absolutt ikke maale seg med fortografens!!!!! Tenk om dere vil forstorre noen bilder a ha paa veggen, og etter mange aar er det ikke mye igjen av bryllupet -men bildene vil dere alltid kunne se paa!! Og venners bilder kan bli flotte, og fotogarfens bilder kan blii katastrofe, men 99% av gangene er fotografens bilder en klasse for seg!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2002 #19 Skrevet 14. august 2002 Vi skal ha en bekjent til å ta bilder. Er ikke bekymret for det i det hele tatt! Hun er kjempeflink, og cluet er bare å ta mange bilder, så blir det mer enn nok fine. Synes mange fotografbilder er oppstilte og unaturlige, og man likner ikke på seg selv. Kanskje derfor mange er så fornøyd med fotografbilder - fordi man ser penere ut enn man egentlig er ? Selvfølgelig er det mange fine fotografbilder også, men i en del tilfeller synes jeg faktisk absolutt ikke at det er verdt pengene - det er jo svinedyrt, ihvertfall her i Oslo. :o
livy Skrevet 17. august 2002 #20 Skrevet 17. august 2002 Hei! Jeg er veldig glad for at vi tok våre bilder hos fotograf.. vi ordnet med tre stk. fra vår familie/vennegjeng som tok bilder, men veldig få av alle de bildene(og det var mange) kunne jeg ha brukt som takkekort.. og ingen ville jeg ha hengt på veggen... :cry: Nå skal det sies at vi ble veeeeeldig fornøyd med bildene fra fotografen, han gjorde en kjempejobb! :D Så hadde jeg vært deg ville jeg ha gått til fotograf.. men det er klart det kan bli mange fine bilder selv om man ikke er fotograf.. og har man godt utstyr og er vant til å ta bilder kan jo også det bli bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå