Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 (endret) Noen som har forslag til bilstol som ikke tar gigantisk plass, bakovervendt? Endret 13. mars 2018 av N-Nøff
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Axkid Minikid, Britax Maxway. Men kommer litt an på hvor mye helling du monterer med. Maxway passer fint til å stå i midten fordi den ofte går mellom framsetene. Har Maxway i Toyota Yaris, går akkurat mellom framsetene, så går ikke utover plassen for de som sitter fremme. Anonymkode: abb0b...30c
Gjest GulSol Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 (endret) Kjøpte Britax Maxway og byttet den ut etter 1 uke. Det er, etter mine opplevelser, overhode ikke en stol som tar liten plass... Jeg kjøpte BeSafe Modular. Edit: og har den i en yaris. Endret 13. mars 2018 av GulSol
Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Axkid Minikid, Britax Maxway. Men kommer litt an på hvor mye helling du monterer med. Maxway passer fint til å stå i midten fordi den ofte går mellom framsetene. Har Maxway i Toyota Yaris, går akkurat mellom framsetene, så går ikke utover plassen for de som sitter fremme. Anonymkode: abb0b...30c Takk for forslag Må åpenbart prøves. Ser at Barnas Hus selger maxway. Men i midten? Går det, da? Trodde de måtte lene seg på forsetene.
Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, GulSol skrev: Kjøpte Britax Maxway og byttet den ut etter 1 uke. Det er, etter mine opplevelser, overhode ikke en stol som tar liten plass... Jeg kjøpte BeSafe Modular. Edit: og har den i en yaris. Åja.. hmm.. Kanskje bedre å se etter Axkid da? Kan jo prøve uansett. Det er ikke isofix, så kan ikke ha modular.
Bambi1995 Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 Axkid minikid. Elsker den Syntes den tar relativt liten plass. Hva liten plass er for folk varierer jo, men i størrelse er den en av de minste, og den som varer lengst. Lett å montere
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, Neinøff skrev: Takk for forslag Må åpenbart prøves. Ser at Barnas Hus selger maxway. Men i midten? Går det, da? Trodde de måtte lene seg på forsetene. Det er bare Britax Two Way som MÅ lene seg mot forsetet. Besafe sier enten lene seg mot eller minst 25 cm fra. Anonymkode: abb0b...30c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #8 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, GulSol skrev: Kjøpte Britax Maxway og byttet den ut etter 1 uke. Det er, etter mine opplevelser, overhode ikke en stol som tar liten plass... Jeg kjøpte BeSafe Modular. Edit: og har den i en yaris. Har den i midten og beltestoler på hver side. Så jeg vil nå si det er en stol som tar liten plass. For å få 3 bilstoler i en Yaris er godt gjort. Anonymkode: abb0b...30c 1
Gjest GulSol Skrevet 13. mars 2018 #9 Skrevet 13. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har den i midten og beltestoler på hver side. Så jeg vil nå si det er en stol som tar liten plass. For å få 3 bilstoler i en Yaris er godt gjort. Anonymkode: abb0b...30c Det er veldig godt gjort.
Frostrose Skrevet 13. mars 2018 #10 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Axkid Minikid, Britax Maxway. Men kommer litt an på hvor mye helling du monterer med. Maxway passer fint til å stå i midten fordi den ofte går mellom framsetene. Har Maxway i Toyota Yaris, går akkurat mellom framsetene, så går ikke utover plassen for de som sitter fremme. Anonymkode: abb0b...30c Disse stolene tar ikke liten plass for en stol nr 2, men de er de minste stolene hvor man kan sitte bakovervendt til 25 kg. Du finner lett mindre stoler, men da må du ha en til bakovervendt stol før du går over til beltestol.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #11 Skrevet 13. mars 2018 5 minutter siden, Frostrose skrev: Disse stolene tar ikke liten plass for en stol nr 2, men de er de minste stolene hvor man kan sitte bakovervendt til 25 kg. Du finner lett mindre stoler, men da må du ha en til bakovervendt stol før du går over til beltestol. Det er derfor jeg ikke anbefaler andre stoler, fordi folk gjerne dropper den siste bakovervendte og heller setter for små barn i beltestol. Anonymkode: abb0b...30c 1
Frostrose Skrevet 13. mars 2018 #12 Skrevet 13. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er derfor jeg ikke anbefaler andre stoler, fordi folk gjerne dropper den siste bakovervendte og heller setter for små barn i beltestol. Anonymkode: abb0b...30c Lurt å gi beskjed om likevel, da folk som @GulSol gherne forteller om mindre stoler. Da er der viktig å få frem fordelene med de du nevner. For alt vi vet kan det være at TS har flere barn, og allerede har en stor bakovervendt til eldste, og ønsker et mindre sete til et annet barn. Når den eldste går over til beltestol, er den minste klar for større bilstol. Da trenger msn kanskje ikke to seter som går til 25 kg
Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #13 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, Bambi1995 skrev: Axkid minikid. Elsker den Syntes den tar relativt liten plass. Hva liten plass er for folk varierer jo, men i størrelse er den en av de minste, og den som varer lengst. Lett å montere Ok kanskje verdt et forsøk! Den ser jo ikke så stor ut heller, og kom visst godt ut i test?
Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #14 Skrevet 13. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er bare Britax Two Way som MÅ lene seg mot forsetet. Besafe sier enten lene seg mot eller minst 25 cm fra. Anonymkode: abb0b...30c Jaha. Men tror ikke det er plass i midten faktisk, og vil helst ha dem på sidene
Minlillelykke Skrevet 13. mars 2018 #15 Skrevet 13. mars 2018 Hvis du vil sikkre barnet ditt best og lenge bakovervendt ville jeg sett på axkid minikid og britax maxway. De tar mer plass ennfeks besafe modular og cybex sirona men varer mye lenger. Modular og sirona kan kun brukes til 18 kg eller 105 cm pga isofix og i size. Da er de fortsatt for små for beltestol, og du må over på ny bakovervendt stol. Minikid tar nok minst plass, selvom du må ha litt helning. Les litt på www.bilstoler.blogg.no. Selv har vi besafe izi plus. Denne tar endel plass men er også veldig god. Meld seg inn i gruppa bilstoler på facebook. Kanskje noen i nærheten sv deg har en minikid du kan prøve. Om du ikke bor i nærheten av svinesund. Da kan det også testes på kattis i strømstad
Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #16 Skrevet 13. mars 2018 22 minutter siden, Frostrose skrev: Disse stolene tar ikke liten plass for en stol nr 2, men de er de minste stolene hvor man kan sitte bakovervendt til 25 kg. Du finner lett mindre stoler, men da må du ha en til bakovervendt stol før du går over til beltestol. Hvilke tenker du på da?
Frostrose Skrevet 13. mars 2018 #17 Skrevet 13. mars 2018 4 minutter siden, Neinøff skrev: Ok kanskje verdt et forsøk! Den ser jo ikke så stor ut heller, og kom visst godt ut i test? Den kommer best ut i mange tester, og er en av få stoler som er PLUS-godkjent.
Frostrose Skrevet 13. mars 2018 #18 Skrevet 13. mars 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: Hvilke tenker du på da? Britax maxway og Axkid Minikid
Gjest N-Nøff Skrevet 13. mars 2018 #19 Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, Minlillelykke skrev: Hvis du vil sikkre barnet ditt best og lenge bakovervendt ville jeg sett på axkid minikid og britax maxway. De tar mer plass ennfeks besafe modular og cybex sirona men varer mye lenger. Modular og sirona kan kun brukes til 18 kg eller 105 cm pga isofix og i size. Da er de fortsatt for små for beltestol, og du må over på ny bakovervendt stol. Minikid tar nok minst plass, selvom du må ha litt helning. Les litt på www.bilstoler.blogg.no. Selv har vi besafe izi plus. Denne tar endel plass men er også veldig god. Meld seg inn i gruppa bilstoler på facebook. Kanskje noen i nærheten sv deg har en minikid du kan prøve. Om du ikke bor i nærheten av svinesund. Da kan det også testes på kattis i strømstad Ja, kanskje jeg må prøve minikid. Har 9-25 kg nå, men vil bytte den ut.
Minlillelykke Skrevet 13. mars 2018 #20 Skrevet 13. mars 2018 5 minutter siden, Neinøff skrev: Ja, kanskje jeg må prøve minikid. Har 9-25 kg nå, men vil bytte den ut. Hvilken stol har du da? Minikid er også 9-25 kg. Kan brukes til barnet er 125 cm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå