Gå til innhold

Formue og barnebidrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Ja, ok jeg er en drittsekk, men fair enough.

Kjæresten har valgt å beholde et barn, hun sa hun ikke skulle beholde(Ingen press fra meg). Jeg sa til henne at jeg ikke ønsket barn, og hun sa hun var helt enig med meg. Hun ble gravid, sa at hun uansett skulle ta abort, men så fikk hun kalde føtter og valgte å beholde. Samtidig vil hun bo i Bodø der familien bor og ikke i Oslo der vi bor. Vi er kun samboere, og har vært det snart 1år. Jeg har gitt beskjed at om hun beholder så sir jeg ifra meg all foreldrerett. Jeg skal uansett betale de 2500 i barnebidrag som er regnet ut fra inntekt. Nå er det slik at jeg har en veldig høy formue, men lav inntekt. Vi har ingen kontrakt oss imellom. Hun har ingen formue og lav inntekt. Slipper jeg unna med barnebidrag ift. Inntekt, eller regnes formue også, slik at jeg må betale mye mer?

Anonymkode: 2d10e...59d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Toppers! Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare så du er forberedt at dette barnet kommer til å HATE deg når den blir eldre.  

Anonymkode: d0d2f...63f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bekymrer meg ikke for det. Skal ikke ha kontakt uansett. Hun finner seg nok en annen mann, barnet kan kalle "pappa", men det legger jeg meg ikke opp i.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Ja, ok jeg er en drittsekk, men fair enough.

Kjæresten har valgt å beholde et barn, hun sa hun ikke skulle beholde(Ingen press fra meg). Jeg sa til henne at jeg ikke ønsket barn, og hun sa hun var helt enig med meg. Hun ble gravid, sa at hun uansett skulle ta abort, men så fikk hun kalde føtter og valgte å beholde. Samtidig vil hun bo i Bodø der familien bor og ikke i Oslo der vi bor. Vi er kun samboere, og har vært det snart 1år. Jeg har gitt beskjed at om hun beholder så sir jeg ifra meg all foreldrerett. Jeg skal uansett betale de 2500 i barnebidrag som er regnet ut fra inntekt. Nå er det slik at jeg har en veldig høy formue, men lav inntekt. Vi har ingen kontrakt oss imellom. Hun har ingen formue og lav inntekt. Slipper jeg unna med barnebidrag ift. Inntekt, eller regnes formue også, slik at jeg må betale mye mer?

Formue regnes ikke inn, kun inntekt

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du problemer med å være pappa?

Anonymkode: f3f19...bf4

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare så du er forberedt at dette barnet kommer til å HATE deg når den blir eldre.  

Anonymkode: d0d2f...63f

Fordi mor flytter til Bodø?

Anonymkode: b8114...6d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dere sammen siden du skriver kjæreste og samboer ? Men dere har ikke kontakt ? 

Hva sier foreldrene dine ? Hvor gammel er du ? Mulig at den fremtidige kjæreste/ kone synes det er turnoff at du har ditcha en unge allerede. 

Anonymkode: 273b6...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Finansinntekter tas også hensyn til, ikke bare lønnet inntekt. 

Anonymkode: 39d2a...ca0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest ikke du er drittsekk, men jeg tenker at dersom du virkelig ikke ville ha barn, hvorfor tok du ikke litt ansvar selv og beskyttet deg? Jeg ble gravid med min eks, han ville ikke ha barn. Fant ut at jeg var 11 uker på vei like etter vi gjorde det slutt. Han var så sinna at det nesten kom røyk ut av øra på han - han skulle ikke ha kontakt med verken meg eller barnet og jeg var 110% innstilt på at jeg måtte ta den rollen for han og gjøre alt alene.

Nå, tre år senere, har han barnet 40% og elsker og forguder barnet mer enn noe annet 😊 Båndet mellom de to er bare helt herlig. Så aldri si aldri!

Anonymkode: 9bd19...91a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...