Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. februar 2005 #1 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har de siste årene ikke brukt annet enn mikrofiber tørr- og våtmopp på gulvene mine. Nå har jeg imidlertid flyttet i ny leilighet som ahr originale, gamle tregulv som er lakket, og selger sa at han ikke trodde jeg burde bruke mikrofiber på disse, da det kunne skade gulvet. Stemmer dette?? Tanken på å gå tilbake til støvsuger og evt gammeldags fille og grønnsåpe frister ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #2 Del Skrevet 16. februar 2005 Pga. slipeeffekten til mikrofibrene så slipes lakken av litt etter litt. Det skjer ingen skade, annet enn at du må lakke gulvet igjen. Hvor stor slipeeffekten er aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #3 Del Skrevet 16. februar 2005 Vil tro at det å lakke gulvet et lag eller to en gang imellom vil løse "problemet" ja. Tørrmopp i engangs-utgaven er jo ikke mikorfiber, og en utmerket løsning, som alternativ til støvsugeren. Det er ikke så mange gulv som trenger så veldig VASK, jeg mener, stuegulv blir jo ikke sååå sktne, om man ikke går inne med sko eller har småbarn, kanskje... Men vær obs på slitasje, og gi et lag eller tre med god lakk ved behov da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. februar 2005 #4 Del Skrevet 16. februar 2005 Takk for svar! Er Jif våtmopp å regne som mikrofiber? Den kjennes jo veldig myk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #5 Del Skrevet 16. februar 2005 Våt engangsmopp eller våtmopp til flergangsbruk? Den mørkeblå våtmoppen tror jeg er mikrofiber (står vel på pakken,) men engangsmoppene er vel ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. februar 2005 #6 Del Skrevet 16. februar 2005 Våt engangsmopp eller våtmopp til flergangsbruk? Den mørkeblå våtmoppen tror jeg er mikrofiber (står vel på pakken' date=') men engangsmoppene er vel ikke det.[/quote'] Tenker på den blå flergangsmoppen. Pakken har jeg ikke lengre, men tror jeg uansett tar sjansen på å bruke den på gulvene. På sikt har jeg lyst å slipe og male dem uansett, så kanskje litt slitt lakk kan være et greit påskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #7 Del Skrevet 16. februar 2005 På sikt har jeg lyst å slipe og male dem uansett' date=' så kanskje litt slitt lakk kan være et greit påskudd. [/quote'] Når den dag kommer at du skal male og lakke, så anbefaler jeg deg å lakke flere ganger så du får et tykkere sliteskikt. Hvis du ser at lakklagene kommer over fotlistene så har du lakket for mange ganger. Er jo pes å gjøre klart til lakking-rommet må jo tømmes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå