sølvtale Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 (endret) Fordi jeg eier bare 20% av huset vårt. Jeg har ikke råd til mer. Huset er nok verdt 10 mill ca, dvs ca 2 mill for min del. Venninnen min kjøpte leilighet for 4 mill sammen med typen sin, de eier likt. Hvorfor føler jeg at venninnen min har gjort det mye bedre enn meg? I kroneverdi har vi jo gjort det ganske likt. Men jeg misunner henne følelsen av å eie likt. Jeg føler meg mindreverdig siden jeg eier bare 20 prosent . Er jeg helt på jordet? Samboer syns jeg er superteit Endret 13. mars 2018 av sølvtale 1
Nicathv Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Det er forståelig at du har den følelsen. Men det er ikke spesielt rasjonelt hvis dette er noe som plager deg og du går å tenker på ofte. Du har 2 millioner i formue. Hundretusenvis av nordmenn har ikke en kvart million engang. 2
HalldirV2 Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 Veldig mange eier ikke nåla i veggen, du derimot eier en liten nål. Du bør være fornøyd med deg selv! 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 Det bør jo ikke bekymre deg før det evt blir brudd, da er jo du garantert den som må flytte. Anonymkode: 887de...768
sølvtale Skrevet 13. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, Nicathv skrev: Det er forståelig at du har den følelsen. Men det er ikke spesielt rasjonelt hvis dette er noe som plager deg og du går å tenker på ofte. Du har 2 millioner i formue. Hundretusenvis av nordmenn har ikke en kvart million engang. Jeg vet det ikke er rasjonelt . Men jeg føler det så sterkt, det overskygger alt. Og jeg er besatt av tanken på å eie halvparten. Jeg kunne insistere på at vi flytter til noe mindre og billigere, men blir ikke det like irrasjonelt, jeg eier jo ikke mer i ren verdi likevel ...
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 Kanskje du burde finne ut hvorfor du har dette behovet? Følelser dukker jo ikke bare opp, så hva er det som ligger bak? Mest sannsynlig er deg noe du er redd for som da forplanter seg i en følelse av at du er underlegen. Så hva er du redd for? Redd for at han ikke synes du er bra nok? Redd for å miste han? Redd for at noen skal føle dårlig om deg? Det hjelper ofte å finne ut hvilke følelser som ligger bak det du føler. Når en mor blir sint på barnet som løper over veien er hun jo egentlig ikke sint, hun ble livredd for at barnet skulle bli påkjørt. Anonymkode: dd462...d33 3
sølvtale Skrevet 13. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du burde finne ut hvorfor du har dette behovet? Følelser dukker jo ikke bare opp, så hva er det som ligger bak? Mest sannsynlig er deg noe du er redd for som da forplanter seg i en følelse av at du er underlegen. Så hva er du redd for? Redd for at han ikke synes du er bra nok? Redd for å miste han? Redd for at noen skal føle dårlig om deg? Det hjelper ofte å finne ut hvilke følelser som ligger bak det du føler. Når en mor blir sint på barnet som løper over veien er hun jo egentlig ikke sint, hun ble livredd for at barnet skulle bli påkjørt. Anonymkode: dd462...d33 Jeg tror det er fordi jeg alltid har måttet klare meg alene. Alt som har vært vanskelig, tungt etc har jeg håndtert alene. Jeg stoler ikke på at noen vil være der for meg om jeg trenger det. Jeg takler ikke tanken på å måtte be noen om hjelp. Jeg vil være 200% sikker på at jeg klarer meg selv alltid. Og da harmonerer det dårlig med å bo i 20% av huset. Da kan jo samboer hive meg ut på en dårlig dag. Innerst inne klarer jeg vel ikke stole på noen, frykter det verste, er forberedt på å bli forlatt.
Million Skrevet 13. mars 2018 #8 Skrevet 13. mars 2018 21 minutter siden, sølvtale skrev: Jeg tror det er fordi jeg alltid har måttet klare meg alene. Alt som har vært vanskelig, tungt etc har jeg håndtert alene. Jeg stoler ikke på at noen vil være der for meg om jeg trenger det. Jeg takler ikke tanken på å måtte be noen om hjelp. Jeg vil være 200% sikker på at jeg klarer meg selv alltid. Og da harmonerer det dårlig med å bo i 20% av huset. Da kan jo samboer hive meg ut på en dårlig dag. Innerst inne klarer jeg vel ikke stole på noen, frykter det verste, er forberedt på å bli forlatt. Hvis du er "forberedt på å bli forlatt", har du da forberedt deg, mener du? Har du sparepenger på konto? Ville du vært i stand til å skaffe deg en egen, liten leilighet når du blir kjøpt ut av samboeren din? Jeg synes ikke du ligger dårlig an. Du har 20% eierandel i en svært dyr bolig. Det er ikke dårlig, bare det. Synes du skal prøve å jobbe litt med deg selv og komme over disse tankene. For sikkerhets skyld kan du jo spare penger på sparekonto i hemmelighet, og bygge deg opp en reserve. Å ha penger i bakhånd gjør at man føler seg tryggere. 1
sølvtale Skrevet 13. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2018 1 time siden, Million skrev: Hvis du er "forberedt på å bli forlatt", har du da forberedt deg, mener du? Har du sparepenger på konto? Ville du vært i stand til å skaffe deg en egen, liten leilighet når du blir kjøpt ut av samboeren din? Jeg synes ikke du ligger dårlig an. Du har 20% eierandel i en svært dyr bolig. Det er ikke dårlig, bare det. Synes du skal prøve å jobbe litt med deg selv og komme over disse tankene. For sikkerhets skyld kan du jo spare penger på sparekonto i hemmelighet, og bygge deg opp en reserve. Å ha penger i bakhånd gjør at man føler seg tryggere. Jeg prøver å spare litt hver mnd, men det blir jo ikke sånn at det monner noe i forhold til kjøp av ny bolig om det verste skulle skje. Å jobbe med seg selv - tanken gir meg litt panikk. Når jeg begynner å rote rundt i mitt indre blir jeg gjerne overveldet av følelser som drar meg nedover i mørket, mens tankene mine handler mest om at jeg må komme meg videre, framover, oppover, mot lyset. Jeg hadde hatt lyst til å forsøke rosenterapi eller noe sånt, men jeg skal jo liksom spare og syns terapi er så dyrt. Uff. Men takk for råd og svar
puppi Skrevet 13. mars 2018 #10 Skrevet 13. mars 2018 Dette har jo ingen praktisk betydning for deg? Om du eier 20% av en bolig til 10mill, eller 50% av en bolig til 4mill, så eier du jo fortsatt bolig til 2mill? Er det noe tvangstanker inni bildet? 2
asterix Skrevet 13. mars 2018 #11 Skrevet 13. mars 2018 Når du sier at du og venninna di eier 20% og 50 % av boligene, har ingen av dere lån? I tilfelle et brudd spiller jo hvor stor prosent av en bolig dere eier absolutt ingen rolle. Det er hva dere sitter igjen med av kroner og øre som er viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #12 Skrevet 13. mars 2018 Hei, ts. Beklager å måtte være den som forteller deg dette. Men du har psykiske problemer Anonymkode: 62d33...243 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå