Gå til innhold

Hvor lenge varer muntlig eksamen i norsk som privatist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt teit spørsmål egentlig, men må finne ut om planene mine kan la seg gjennomføre.

Vi har planlagt å reise vekk i forbindelse med langhelg i mai. Men i dag fikk jeg brev om at privatisteksamenen i norsk muntlig som jeg har meldt meg opp i er samme dag som vi vil reise. Det står klokka 15 i brevet. Men er det sånn at det er jeg som har tid klokka 15? Eller er det flere som har samme tid og jeg dermed kan risikere at dette tar mange timer? Har maks 3-4 timer på meg dersom jeg skal ha mulighet til å rekke flyet. Dersom det er fare for at det tar lengre tid enn det må jeg nesten booke om. 

Noen som har tatt norsk muntlig som privatist og kan dele sine erfaringer? 

Anonymkode: 5f127...ec8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den første på lista har klokken 15, så det avhenger veldig av hvor mange som skal ta eksamen. Til en eksamen var vi 3 stykk og kunne selv velge hvem som gikk først, men vanligvis tar de det alfabetisk. Men du kan selvsagt høre med de på forhånd om det er mulig for deg å komme inn først. 

Anonymkode: 4492d...36a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kanskje jeg bare bør ringe i morgen og høre. Fristen for oppmelding er jo forbi for lengst, så de vet vel hvor mange som skal opp. Har ikke lyst å lage så veldig mye styr rundt dette og oppføre meg som om de skal legge spesielt til rette for meg. Men hadde vært fint både for meg og familien om jeg klarte å få til begge deler. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring de i morgen du, bruker å være null problem å få ordnet slik at du kommer inn først - med mindre det er mange andre i akkurat samme situasjon.

Har opplevd å måtte vente over 3 timer etter sistemann var ferdig på karakter, fordi noen skulle komme med fly og har opplevd flere ganger at noen vil være først. Tror de strekker seg så langt som mulig :) Her kan du jo være nr 2 eller 3 også, så det ordner seg helt sikkert om du tar kontakt i god tid.

Anonymkode: b073c...27a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje jeg bare bør ringe i morgen og høre. Fristen for oppmelding er jo forbi for lengst, så de vet vel hvor mange som skal opp. Har ikke lyst å lage så veldig mye styr rundt dette og oppføre meg som om de skal legge spesielt til rette for meg. Men hadde vært fint både for meg og familien om jeg klarte å få til begge deler. 

De setter nok mer pris på at du ber om å få komme tidligere inn, enn at du ikke dukker opp eller dukker opp for så å dra. Det er også mange som melder seg opp uten å komme på eksamen. Det beste vil nok være å spørre hyggelig om å få komme inn tidligere, og forklare situasjonen. Eller bare dukke opp og se, for du vil bli gitt en ca. tid til når du skal ha eksamen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De setter nok mer pris på at du ber om å få komme tidligere inn, enn at du ikke dukker opp eller dukker opp for så å dra. Det er også mange som melder seg opp uten å komme på eksamen. Det beste vil nok være å spørre hyggelig om å få komme inn tidligere, og forklare situasjonen. Eller bare dukke opp og se, for du vil bli gitt en ca. tid til når du skal ha eksamen. 

Det er ikke snakk om å ikke møte opp eller dra uten å ha tatt eksamenen. Det er viktigere for meg å få tatt dette slik at jeg kan få begynt på utdanningen jeg har søkt på til høsten enn det er å få reist bort. Så det er evt. å få prøve å booket om flyet dersom det er stor fare for at jeg ikke kommer til å rekke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså det er null problem, ring de eller send mail i morgen så setter de deg opp først.

Anonymkode: b073c...27a

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for beroligende svar! Da tar jeg meg en telefon i morgen for å forhøre meg rundt dette. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å ikke møte opp eller dra uten å ha tatt eksamenen. Det er viktigere for meg å få tatt dette slik at jeg kan få begynt på utdanningen jeg har søkt på til høsten enn det er å få reist bort. Så det er evt. å få prøve å booket om flyet dersom det er stor fare for at jeg ikke kommer til å rekke det. 

Jeg sa det til et svar om at du ikke ønsket å lage et styr og mas ut av dette. De setter nok mer pris på "styr og mas" enn at du ikke kommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...