Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må Serriøst bare skryte av the body shop! Jeg skulle inn der å kjøpe en håndkrem, da jeg visste fra før at ingen av produktene deres er testet på dyr.

Da jeg kom i kassen spurte jenta om jeg ville skrive under på at jeg var i mot dyretesting. Da svarte jeg selfølgelig JA! Itillegg til det så har de poser laget av tre istedenfor plast.

Jeg anbefaler alle å dra på the body shop for å skrive under på det med dyretesting.

Anonymkode: d9646...bc9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det gjelder en håndkrem, litt såpe eller noe sminke, så er jeg helt enig i at Julius skal få slippe eksem og andre plager som følge av produkttesting.

Når det er sagt, så er jeg ikke kategorisk imot all dyretesting. Dersom vi ser på de litt "tyngre" eksperimentene, hvor man for eksempel forsøker å finne en kur mot kreft eller utvikle vaksiner mot virus som potensielt kan forårsake pandemier, så må jeg nok erkjenne at jeg toer mine hender i viten om at en laboratorierotte vier sitt liv i vitenskapens tjeneste.

• Liker 12
Gjest Khloe
Skrevet

Det er et veldig bra initiativ av The Body Shop.

Likevel er de eid av L'oréal som er en av flere kjente verstinger innen testing av kosmetikk på dyr. Man sender kanskje et budskap ved å velge The Body Shop fremfor andre merker, men pengene ender jo til slutt opp hos eierselskapet. Desverre.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Horge said:

Hvis det gjelder en håndkrem, litt såpe eller noe sminke, så er jeg helt enig i at Julius skal få slippe eksem og andre plager som følge av produkttesting.

Når det er sagt, så er jeg ikke kategorisk imot all dyretesting. Dersom vi ser på de litt "tyngre" eksperimentene, hvor man for eksempel forsøker å finne en kur mot kreft eller utvikle vaksiner mot virus som potensielt kan forårsake pandemier, så må jeg nok erkjenne at jeg toer mine hender i viten om at en laboratorierotte vier sitt liv i vitenskapens tjeneste.

Å bruke dyr for å redde liv er en ting. Men om en person spiser dyr den ikke trenger, så er det noe helt annet. Da dreper man dyr bare for moro skyld

Anonymkode: 4c030...114

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Body Shop gjør en veldig god jobb :tommelsmil: Bare synd min nærmeste Body Shop er ca 5 mil unna...

AnonymBruker
Skrevet

Nja... dyretesting og dyretesting... Det Body Shop egentlig sier er at det ferdige produktet som du kjøper ikke er testet på dyr. Men de garanterer ikke at ingen av ingrediensene er testet på dyr.

Anonymkode: 174d5...4eb

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet
26 minutter siden, Khloe said:

Likevel er de eid av L'oréal som er en av flere kjente verstinger innen testing av kosmetikk på dyr. Man sender kanskje et budskap ved å velge The Body Shop fremfor andre merker, men pengene ender jo til slutt opp hos eierselskapet. Desverre.

De har skiftet eier i det siste, og ble kjøpt et et brasiliansk selskap med mer samsvarende verdier. Dog er Body Shop uansett et sirumpa, umoderne selskap som sitter fast i 1990-tallet. De kunne trengt en bli-ny-dag. 

Gjest Khloe
Skrevet
20 timer siden, Overrasket skrev:

De har skiftet eier i det siste, og ble kjøpt et et brasiliansk selskap med mer samsvarende verdier. Dog er Body Shop uansett et sirumpa, umoderne selskap som sitter fast i 1990-tallet. De kunne trengt en bli-ny-dag. 

Det hadde jeg ikke fått med meg. Godt de har tatt litt til fornuft da hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja... dyretesting og dyretesting... Det Body Shop egentlig sier er at det ferdige produktet som du kjøper ikke er testet på dyr. Men de garanterer ikke at ingen av ingrediensene er testet på dyr.

Anonymkode: 174d5...4eb

Dette er sant og hvorfor flere veganere ønsker å ikke handle på The Body Shop. Likevel så er det et bra engagement og riktig vei å gå :) 

Anonymkode: 53a17...125

Skrevet
På 3/13/2018 den 17.30, Khloe skrev:

Seriøst? 

Jeg tror deg altså, men det var overraskende. Kan jeg få en link så jeg kan lese mer?

Skrevet

At produktene til body shop ikke er testet på dyr tar jeg med ei øse salt. Godt mulig akkurat den spesielle håndkremen ikke er testet på dyr, men ingrediensene er likevel testet ut fra tidligere.

Body shop bruker nok ingredienser som tidligere dyreforsøk viser at vi ikke vil reagere på til sine produkter. 

Gjest Khloe
Skrevet
På 15.3.2018 den 5.51, The Kitten skrev:

Seriøst? 

Jeg tror deg altså, men det var overraskende. Kan jeg få en link så jeg kan lese mer?

Nå var det visst sånn at L'Oréal har solgt igjen som står her:

http://money.cnn.com/2017/06/28/investing/body-shop-natura-loreal/index.html

Her står det også litt om eierskapet til L'Oréal og salget videre sin betydning for merket.

http://www.friendlyandfree.com/body-shop-cruelty-free-sold-natura-cosmeticos/

Dette er jo litt halvsikre kilder, men det kan jo eventuelt sjekkes mot andre nettsider.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en del av markedsføringen deres. 

Anonymkode: cc2b5...659

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/livsstil/miljogift-i-kosmetikk-1.13941842

Reagerer særleg på The Body Shop

– The Body Shop har forplikta seg til å redusere bruken av tungt nedbrytbare stoff frå sine produkt. Då er det oppsiktsvekkande at dei har produkt med så høge nivå av miljøgifter, seier leiaren av Framtiden i våre hender.

På spørsmål om kvifor ein finn miljøgifter hos The Body Shop som har ein så grøn profil, svarar dei:

– Vi vil understreke at våre produkt har gjennomgått omfattande testar og er svært sikre å bruke. Vi jobbar likevel kontinuerleg for å sikre at alle våre produktkategoriar har minst mogleg negativ påverknad for både menneske og det globale miljø.

Anonymkode: af566...6aa

Skrevet
På 13.3.2018 den 0.22, Horge skrev:

Har du tenkt på at vi kanskje har gått glipp av medisiner nettopp fordi de er testet på dyr? Ta f.eks paracet og penicillin. Hadde de gjort forsøk på de "rette" dyrene så hadde vi aldri sett noe til disse medisinene, da disse er giftige for noen dyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...