AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Etter utallige år med jobbsøk, hundrevis av avslag , vikariater som aldri fører frem så er begeret mitt fullt. Jeg orker ikke søke mer. Jeg klarer det ikke. Jeg blir fysisk uvell av tanken på både det å gå inn på Finn.no, det å skrive søknad, det og gå på intervju et par ganger i året. Forventninger klarer jeg jo ikke å gi slipp på, og skuffelsen blir dermed desto større. Jeg klarer det bare ikke lenger. Anonymkode: 2317b...7a1 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Ja er enig. Men vi må jo ha inntekt. Skulle virkelig ønske jeg fikk borgerlønn. 250000 året og jeg hadde klart meg helt fint. Anonymkode: cab51...e57 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 250K i året i borgerlønn? haha, dream on. Må nok skrelle av 100K om det skal være realistisk Anonymkode: 8711d...d9c 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 Har du en kompetanse av noe slag? Eller bør du evt tilegne deg kompetanse som gjør deg mer attraktiv? Nå er det snart søknadsfrist for høyere utdanning på samordna opptak, er det noe der du kan være interessert i som kan gi deg jobb når du er ferdig? Anonymkode: 90c91...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 Hva med praksis med lønnstilskudd? Anonymkode: d0a8a...e12 1
RoH Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 250K i året i borgerlønn? haha, dream on. Må nok skrelle av 100K om det skal være realistisk Anonymkode: 8711d...d9c Hvorfor det? Gruppen med mennesker som "samfunnet" klarer seg uten kommer til og bli større og større. pga nedleggelse av all industri og produksjon. Service og handel kommer til å stå foran stor nedbemanninger, og vårt kjære byråkrati som sysselsetter 700 000 kvinner og 300 000 menn er allerede ekstremt overdimensjonert. Hvorfor skal ikke borgere av Norge ha rettigheter til et verdig liv? De er et produkt av villet politikk. Tror du en eller annen mastergrad som jobber som saksbehandler i f.eks. byggesak har en høyere verdi enn en uføretrygda? Hvorfor skal ikke alle ha rett til et ok liv? Jeg betaler ikke min skatt med glede akkurat. Men jeg unner mennesker et verdig liv. Når vi kan bygge garasje til en håndfull politikkere for 2 700 000 000 NOK, når vi kan bygge hoppbakker til et par dusin hoppere for 1 000 000 000 så kan da for pokker behandle vanlige folk med respekt. 8
RoH Skrevet 13. mars 2018 #7 Skrevet 13. mars 2018 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en kompetanse av noe slag? Eller bør du evt tilegne deg kompetanse som gjør deg mer attraktiv? Nå er det snart søknadsfrist for høyere utdanning på samordna opptak, er det noe der du kan være interessert i som kan gi deg jobb når du er ferdig? Anonymkode: 90c91...b4d Hvor skal du bruke alle disse høyt utdannede menneskene? Vi utdanner flere mastergrader enn vi utdanner fagfolk i alle bransjer (renhold og butikkmedarbeider inkl.) Denne utdannelsen til ubrukelighet koster i realiteten samfunnet milliarder uten at det kommer en sunn tanke ut av det, det verste er at når de kommer ut som ubrukelige master så må vi ansette en master til så de har noen og krangle med, og i tillegg blir vi gjerne tredd en haug med drittregler over hode i samme slengen. Utallige småbedrifter har gitt opp siste 20-30 årene pga. byråkratiet. Offentlig sektor konsumerer, de skaper ikke, en avgift er ikke en verdiskapning, det er en reduksjon av kjøpekraft til arbeidstakere og småbedrifter. Endret 13. mars 2018 av RoH 2
Atrix Skrevet 13. mars 2018 #8 Skrevet 13. mars 2018 Du er sikkert ikke så veldig motivert til å akkurat søke mest mulig nå, men pleier du å søke mens du fremdeles har jobb? Jeg syntes i alle fall det er mye lettere å komme til intervju når man søker og kan skrive at man står i en stilling. Hvis du prøver å se på all jobbsøking som å trekke lodd av en bøtte med X antall lodd i. Så står det nei på mange av loddene, mens det står ja på noen av de også. Antall ja og nei i bøtta er konstant, sånn at hver gang du får et nei, er det større sjans for å få et ja neste gang fordi det nå er et nei mindre i bøtta. Å gi opp er det verste du kan gjøre, og det fører deg lengre bort fra de drømmene du har. 1
Tøytigern Skrevet 13. mars 2018 #9 Skrevet 13. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter utallige år med jobbsøk, hundrevis av avslag , vikariater som aldri fører frem så er begeret mitt fullt. Jeg orker ikke søke mer. Jeg klarer det ikke. Jeg blir fysisk uvell av tanken på både det å gå inn på Finn.no, det å skrive søknad, det og gå på intervju et par ganger i året. Forventninger klarer jeg jo ikke å gi slipp på, og skuffelsen blir dermed desto større. Jeg klarer det bare ikke lenger. Anonymkode: 2317b...7a1 Psykolog. Støtte. Søk det. ASAP: 3
Tøytigern Skrevet 13. mars 2018 #10 Skrevet 13. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja er enig. Men vi må jo ha inntekt. Skulle virkelig ønske jeg fikk borgerlønn. 250000 året og jeg hadde klart meg helt fint. Anonymkode: cab51...e57 Hva i all verden er greia med "borgerlønn"? Mener du i fullt alvor at folk skal få betalt bare fordi de er borgere av et land?? 2
DominantHr Skrevet 13. mars 2018 #11 Skrevet 13. mars 2018 (Om)skoler deg som/til håndverker, og begynn for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #12 Skrevet 13. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du en kompetanse av noe slag? Eller bør du evt tilegne deg kompetanse som gjør deg mer attraktiv? Nå er det snart søknadsfrist for høyere utdanning på samordna opptak, er det noe der du kan være interessert i som kan gi deg jobb når du er ferdig? Anonymkode: 90c91...b4d Ts her: Ja jeg har 4 år med høyere utdanning. Bachelorgrad pluss et år til. Og det har ikke hjulpet stort dessverre. Det er alt for mange om beinet. Anonymkode: 2317b...7a1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #13 Skrevet 13. mars 2018 6 minutter siden, Atrix skrev: Du er sikkert ikke så veldig motivert til å akkurat søke mest mulig nå, men pleier du å søke mens du fremdeles har jobb? Jeg syntes i alle fall det er mye lettere å komme til intervju når man søker og kan skrive at man står i en stilling. Hvis du prøver å se på all jobbsøking som å trekke lodd av en bøtte med X antall lodd i. Så står det nei på mange av loddene, mens det står ja på noen av de også. Antall ja og nei i bøtta er konstant, sånn at hver gang du får et nei, er det større sjans for å få et ja neste gang fordi det nå er et nei mindre i bøtta. Å gi opp er det verste du kan gjøre, og det fører deg lengre bort fra de drømmene du har. Ts her: Motivasjons ballongen er helt tom for luft. Jeg søker mens jeg har vært i jobb, men det har ikke hatt noe og si. Siste året har jeg vært på 3 intervjuer. Anonymkode: 2317b...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #14 Skrevet 13. mars 2018 Ikke gi opp. Arbeidsmarkedet er hardt i disse dager, men man må nesten bare fortsette å søke. Aldri gi opp. Vurder mer/annen utdanning for å omskolere til et fagfelt der arbeidsmarkedet er litt lysere Anonymkode: 6881f...54b 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #15 Skrevet 13. mars 2018 30 minutter siden, Tøytigern skrev: Hva i all verden er greia med "borgerlønn"? Mener du i fullt alvor at folk skal få betalt bare fordi de er borgere av et land?? Jepp. Det er fremtiden, og det er det bred enighet om blant økonomer, både i inn og utland. Finland er allerede i gang med en prøveordning. Faktisk mener økonomer flest at birgerlønn vil slå positivt ut på økonomien, at fler vil bli motivert til å starte egne foretak da risken blir mindre. Fler og fler yrker forsvinner på grunn av automatisering, det går bare en vei. Maskiner må skattlegges på samme måte som mennesker. Anonymkode: 5819c...202
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #16 Skrevet 13. mars 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Motivasjons ballongen er helt tom for luft. Jeg søker mens jeg har vært i jobb, men det har ikke hatt noe og si. Siste året har jeg vært på 3 intervjuer. Anonymkode: 2317b...7a1 Jeg var i samme situasjon. På 2 år fikk jeg 1 intervju, søkte rundt 1000 jobber, kanskje mer. Enten var jeg overkvalifisert, eller undersøkelser blablabla. Lite motiverende å søke når du ser det er over 100 andre som søker på den samme stillingen. Anonymkode: 5819c...202 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #17 Skrevet 13. mars 2018 Hei HI! Hvis jeg var deg ville jeg fokusert på CV- og søknadsskriving, samt intervjutrening. Det er som regel ikke de best kvalifiserte som får napp - men de som er best på å selge seg selv og sin kompetanse til arbeidsgivere. En god søknad og CV krever at du gjør grundige undersøkelser av bedriften og arbeidsoppgavene i forkant. Hver søknad og CV må være skreddersydd til stillingen du søker. Hull i CV kan kan gjerne skjules ved å flette inn verv eller ved å skrive årstall i steden for måneder. Dersom du får spørsmål om hull i din CV kan du forklare kort hva som er bakgrunn med fokus på at du nå f.eks har vært i behandling og er klar for jobb. Positivt fokus. Kanskje kan cv-nerden (google it) være en grei start! Håper du får drømmejobben. Lykke til! Anonymkode: 81272...60b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #18 Skrevet 13. mars 2018 Borgerlønn ja. Og 250 må det være. Det har jo uføretrygda i dag. Borgerlønn erstatter da: dagpenger, sykepenger, svangerskapspermisjon, hjelpe og grunnstønad, omsorgslønn, pleiepenger, barnetrygd, bostøtte, overgangsstønad, gravferdsstønad, alle andre stønader. Nav mister mange jobber, men menneskeverdet stiger. Fra man er 18 år mottar alle 250 NOK. Da kan ingen bli sykemeldt, de trenger ikke møte på jobb. Og de mister ikke penger. De som er i jobb har lønnen i tillegg til borgerlønnen. De må jo gi beskjed ved fravær og mister da lønn pr dag. Blir de for syke så må de godta å leve på 250 NOK. Uten å måtte gå i åresvis sykemeldt og på diverse jobbtrening og uverdige møter og søknader. Ja til borgerlønn. Anonymkode: cab51...e57
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #19 Skrevet 13. mars 2018 9 timer siden, RoH skrev: Hvor skal du bruke alle disse høyt utdannede menneskene? Vi utdanner flere mastergrader enn vi utdanner fagfolk i alle bransjer (renhold og butikkmedarbeider inkl.) Denne utdannelsen til ubrukelighet koster i realiteten samfunnet milliarder uten at det kommer en sunn tanke ut av det, det verste er at når de kommer ut som ubrukelige master så må vi ansette en master til så de har noen og krangle med, og i tillegg blir vi gjerne tredd en haug med drittregler over hode i samme slengen. Utallige småbedrifter har gitt opp siste 20-30 årene pga. byråkratiet. Offentlig sektor konsumerer, de skaper ikke, en avgift er ikke en verdiskapning, det er en reduksjon av kjøpekraft til arbeidstakere og småbedrifter. Det er mange yrker der det trengs arbeidskraft med høyere utdanning, lærer og sykepleier f.eks. Jeg har høyere utdanning innen en retning som skriker etter folk, faktisk fikk vi ingen søknader sist det var utlyst stilling. Markedet er støvsugd for folk med rett kompetanse. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Ja jeg har 4 år med høyere utdanning. Bachelorgrad pluss et år til. Og det har ikke hjulpet stort dessverre. Det er alt for mange om beinet. Anonymkode: 2317b...7a1 Det spørs jo hvilken utdanning du har, bachelor i litteraturvitenskap, gresk, statsvitenskap eller sosialantropoligi gir ikke akkurat strålende muligheter. Er det noen du kunne tenke deg som er mer praktisk rettet og mulig å søke seg inn på? Anonymkode: 90c91...b4d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #20 Skrevet 13. mars 2018 9 timer siden, RoH skrev: Hvorfor det? Gruppen med mennesker som "samfunnet" klarer seg uten kommer til og bli større og større. pga nedleggelse av all industri og produksjon. Service og handel kommer til å stå foran stor nedbemanninger, og vårt kjære byråkrati som sysselsetter 700 000 kvinner og 300 000 menn er allerede ekstremt overdimensjonert. Hvorfor skal ikke borgere av Norge ha rettigheter til et verdig liv? De er et produkt av villet politikk. Tror du en eller annen mastergrad som jobber som saksbehandler i f.eks. byggesak har en høyere verdi enn en uføretrygda? Hvorfor skal ikke alle ha rett til et ok liv? Jeg betaler ikke min skatt med glede akkurat. Men jeg unner mennesker et verdig liv. Når vi kan bygge garasje til en håndfull politikkere for 2 700 000 000 NOK, når vi kan bygge hoppbakker til et par dusin hoppere for 1 000 000 000 så kan da for pokker behandle vanlige folk med respekt. All politikk som er vedtatt er "villet". Hva skulle det ellers være? Anonymkode: 6285c...2c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå