Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg fikk positiv eggløsningstest på onsdag 7. mars. Hadde sex den 4, 6, 7 og 8 mars. Kan det gå veien?? Første gangen vi prøver så spennende å høre andres erfaringer med når det klaffet/ikke klaffet :)

Anonymkode: 444a3...44a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan det går veien! Men det er umulig å si før eventuelt positiv test eller at mensen dukker opp. 

Håper det har klaffet for dere da :)🤞🏼

Skrevet

Spennende å prøve for første gang! :alice: Så klart det kan gå, du har like høy sjanse første gang som ved alle andre forsøk. Du har i hvert fall hatt sex på riktig dag, da er det ikke annet å gjøre enn å vente å se en ukes tid til! 

Jeg er på 2pp, så det klaffet ikke første gang for meg. Tror ikke det gjør det denne gangen heller, venter mens på torsdag men føler allerede at den er på vei samt at jeg hadde negativ test i går. Men er fortsatt ved godt mot, helt vanlig at det ikke klaffer med det første! :)

:) Hold oss oppdatert! 

Skrevet

Fint å høre at du holder motet oppe, det klaffer tilslutt ☺️ Krysser fingrene for at det ikke er mensen som kommer, men at det er noe annet du kjenner! 

AnonymBruker
Skrevet

Så spennende! Har et barn fra før som var planlagt og er gravid nå med nummer to som også er planlagt, begge gangene gikk det på første forsøk😊

Anonymkode: 7a9ce...151

Skrevet

TS her: Er litt spent, og følger med på eventuelle symptomer! Merket litt fornemmelser i brystene i dag, og litt sånn murring nederst i magen. Men så vanskelig å skjønne om det er pms, graviditet eller bare hodet som spiller meg et puss :) Litt tidlig å teste enda vel..? 6 dpo nå

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, guppy skrev:

TS her: Er litt spent, og følger med på eventuelle symptomer! Merket litt fornemmelser i brystene i dag, og litt sånn murring nederst i magen. Men så vanskelig å skjønne om det er pms, graviditet eller bare hodet som spiller meg et puss :) Litt tidlig å teste enda vel..? 6 dpo nå

Egget har sansynligvis ikke festet seg enda,  så teoretisk sett alt for tidlig. 

Anonymkode: 421a4...8e4

AnonymBruker
Skrevet

6dpo er alt for tidleg for å testa :)

Anonymkode: ee5a2...5c5

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen: Ble gravid, fikk flere positive tester også etter ikm. Men så kom mensen 😣 Utrolig kjipt! Er det dette som kalles kjemisk? Litt nytt for meg alle disse begrepene. Hva skyldes det at det blir sånn? Håper på å slippe flere sånne runder

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen: Ble gravid, fikk flere positive tester også etter ikm. Men så kom mensen 😣 Utrolig kjipt! Er det dette som kalles kjemisk? Litt nytt for meg alle disse begrepene. Hva skyldes det at det blir sånn? Håper på å slippe flere sånne runder

Du kan enten ha hatt kjemisk eller tidlig spontanabort. En kjemisk graviditet er at egget så vist streifer livmorsveggen(?), men ikke fester seg. Ved en spontanabort har egget festet seg, og deretter aborterer du. Usikker på hvordan man kan si om man har gjort det ene eller andre, men det er stor sjanse for kjemisk hvis man tester tidlig.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Juni15 said:

Du kan enten ha hatt kjemisk eller tidlig spontanabort. En kjemisk graviditet er at egget så vist streifer livmorsveggen(?), men ikke fester seg. Ved en spontanabort har egget festet seg, og deretter aborterer du. Usikker på hvordan man kan si om man har gjort det ene eller andre, men det er stor sjanse for kjemisk hvis man tester tidlig.

Skillet mellom kjemisk og spontanabort er bare hvor tidlig det skjer. En kjemisk er kun påvisbart med hcg-måling. En spontanabort skjer litt senere når det kan sees på ultralyd. Så kjemisk er ca før uke 5

Anonymkode: 2d8e3...505

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Juni15 skrev:

Kjemisk er en tidlig spontanabort.. og egget må ha festet seg for å produsere HCG. Å si at noe har streifet borti er feil.

Anonymkode: f238f...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...