Gå til innhold

Nettvett for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg virkelig hjelp her! Samboeren min har ei datter på 10 år, som alle andre barn nå har jeg inntrykk av, bruker MYE tid på telefonen. Det er Facebook, Instagram, Snapchat,Viber, Musicaly og mye mer. Vi sier at ho ikke får ha det, men så fort vi har fått ho til å avinnstallere noe, så er det tilbake på telefonen. Men!! Så gjennom telefonen hennes i dag, og fant et bilde ho har tatt av seg selv som IKKE er greit for en 10 åring. Hvordan i all verden snakker man med barna om dette og generelt nettvett? Og hvor kan jeg finne ut mer om hva som ligger på telefonen hennes? Vet om bilder,slettede bilder og logg fra nettet..er det flere ting jeg kan se etter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel strengt talt ikke gå gjennom telefonen til barnet, du får gi beskjed til far og eventuelt mor om bildet du fant. Dere kan ta en prat om nettvett, det burde jo bært gjort før hun fikk mobil.. det finnes mange råd om nettvettprat hvis du søker på Google feks, fra fagfolk. 

Anonymkode: ba2e5...3ba

AnonymBruker
Skrevet

Om det er stebarn som bor hjemme hos TS, så må det jo være greit å ha regler, også for mobilbruk.

Facebook, Instagram osv har 13-års aldersgrense, så det er bare å slette med en gang. Installerer hun de igjen så bør det bli konsekvenser. Da får hun ikke bruke mobil på en stund, evt sett SIM-kortet i en Clas ohlson-telefon. (Koster 300kr)

Ta en prat om nettvett. Det fins mange fine "plakater" på nett du kan referere til. 

Anonymkode: aa81c...c55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...