Gå til innhold

Okay å sende 8 åring alene med taxi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til fysioterapeut fra jeg var 8-10 og måtte ta taxi hjem. Tror foreldrene mine avtalte at fysioterapeuten ringte etter taxi når timen var ferdig, hadde ingen problemer med det.

Anonymkode: 6090c...200

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, bortebra skrev:

Ble sendt med taxi i barnehagen titt og ofte da jeg var liten. Men det er vel andre tider. :)

Ja, det er helt andre tider nå. Svært få drosjesjåfører snakker godt nok norsk til å kunne samtale med en åtteåring. Tenk hvor redd barnet blir dersom drosjen f.eks. punkterer og man må bli stående i veikanten å vente på hjelp, men at drosjesjåføren ikke klarer å forklare dette til barnet.  

Anonymkode: 42780...987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS? Hvor er du?

I hvilken sammenheng skal 8 åring ta taxi?

Hvor lang er taxi turen?

Skal 8 åringen ta taxi en eller flere gannger?

Er det flere ganger er det Samme taxi sjafør hver gang?

Anonymkode: 0bf8e...46a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok taxi til og fra barnehagen da jeg var liten... men det er leeeeenge siden 😜

Anonymkode: 591be...f8f

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

TS? Hvor er du?

I hvilken sammenheng skal 8 åring ta taxi?

Hvor lang er taxi turen?

Skal 8 åringen ta taxi en eller flere gannger?

Er det flere ganger er det Samme taxi sjafør hver gang?

Er det noen som putter barnet i taxi bilen?

Er det noen som henter barnet når taxien er kommet fram?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt andre tider nå. Svært få drosjesjåfører snakker godt nok norsk til å kunne samtale med en åtteåring. Tenk hvor redd barnet blir dersom drosjen f.eks. punkterer og man må bli stående i veikanten å vente på hjelp, men at drosjesjåføren ikke klarer å forklare dette til barnet.  

Er du ironisk eller er dette en reell bekymring for deg? Der jeg kommer fra, tror jeg fortsatt de sender 6åringer i taxi uten problemer. Men jeg skjønner jo at tilliten er mindre i større byer - dog ikke pga norskproblemer, men fordi... De er større. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hadde ikke sendt min 9-åring med taxi. Ville vært bekymret over andre ing som ingen har nevnt her.

Anonymkode: b3905...3b2

Skrevet

Jeg tok drosje alene til barnehagen fra jeg var 5 til 7 år, men dette var i de gode, gamle 80-årene, mulig det er litt mer risky nå. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, bortebra skrev:

Er du ironisk eller er dette en reell bekymring for deg? Der jeg kommer fra, tror jeg fortsatt de sender 6åringer i taxi uten problemer. Men jeg skjønner jo at tilliten er mindre i større byer - dog ikke pga norskproblemer, men fordi... De er større. 

Dette er et reellt problem. Jeg kjenner flere funksjonshemmede som må bruke drosje, og språkproblemer er et gjentagende problem. Andre problemer de forteller om er tafsing og livsfarlig grisekjøring. Slikt hørte man aldri om i "gamle dager". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er et reellt problem. Jeg kjenner flere funksjonshemmede som må bruke drosje, og språkproblemer er et gjentagende problem. Andre problemer de forteller om er tafsing og livsfarlig grisekjøring. Slikt hørte man aldri om i "gamle dager". 

Tror du..

Like stort/lite problem nå som i de gode gamle dagene..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg er alene hjemme og akkurat nå har jeg ikke bil heller. Nå har jeg et lite barn som har blitt syk og en 8 åring som må på skole. Jeg var ikke komfortabel med å sende han med taxi så har fortsatt letingen og har nå funnet noen som kan hjelpe meg å kjøre. Det hadde vært om en reisevei på 4 km. 

Anonymkode: 560be...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Bare Oslo taxi. 

Anonymkode: fcd87...7b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg er alene hjemme og akkurat nå har jeg ikke bil heller. Nå har jeg et lite barn som har blitt syk og en 8 åring som må på skole. Jeg var ikke komfortabel med å sende han med taxi så har fortsatt letingen og har nå funnet noen som kan hjelpe meg å kjøre. Det hadde vært om en reisevei på 4 km. 

Ingen andre foreldre han kan kjøre med eller som kan svippe innom?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hadde vært redd for overgrep emom barnet var alene med taxifolk. Masse rart.

Anonymkode: cb138...2bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, det er ikke engang 5 minutter kjøretur, du overdriver, 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hadde vært redd for overgrep emom barnet var alene med taxifolk. Masse rart.

Anonymkode: cb138...2bf

Man kan i verste fall ta taxi sammen med barnet og så ta taxi hjem igjen med det syke barnet. Er jo bare fire kilometer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan i verste fall ta taxi sammen med barnet og så ta taxi hjem igjen med det syke barnet. Er jo bare fire kilometer.

Enig, og itillegg kan man faktisk bestille en kvinnelig sjafør...

AnonymBruker
Skrevet

Det går vel skolebuss? Og kanskje noen han kjenner også tar bussen?

Anonymkode: 23e8c...5f0

AnonymBruker
Skrevet

Fant noen som han kan sitte på med:)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:klo: Så lite oppegående 8-åringer har jeg til gode å møte, altså. Men jeg har møtt endel foreldre som definitivt ikke er helt i vater og som innbiller ungene sine at de ikke klarer noe som helst selv, og at alt annet enn foreldrene er farlige. Ironisk nok er foreldrene ofte de eneste som er farlige for desse stakkars barna..

Anonymkode: 1dcb0...76c

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...