Gjest making.a.mess Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Nei. Det syntes jeg ikke. Det trengs ikke mye for å bli drosjesjåfør. Det hadde jeg ikke turt.
ViljaH Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Nei. My rart blandt taxisjåfører... Men hvis en 8-åring brekker beinet får vel skoletaxi. Så tja. 2
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 3 minutter siden, ViljaH skrev: Nei. My rart blandt taxisjåfører... Men hvis en 8-åring brekker beinet får vel skoletaxi. Så tja. Brekker en 8 åring beinet så skal en ledsager fra skolen være med.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Kommer an på tid og sted og situasjon. Det er noen hundre barn, minst, som blir kjørt til og fra skole i taxi hver dag, og det må jo være OK. Og hvis det er trygge voksne som følger inn i taxi og som tar i mot når barnet kommer frem, så er det en OK løsning i et knipetak. Anonymkode: c789f...dd7 19
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Brekker en 8 åring beinet så skal en ledsager fra skolen være med. Ikke til og fra skolen hver dag? Anonymkode: c789f...dd7 16
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 Til - fra hvor og hvorfor? Lang tur? Anonymkode: b737d...673 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Jeg er lærer på en skole hvor ca 40% av elevene i første og andre har taxi til/fra skolen pga. farlig skolevei/mange bytter med vanlig kollektivtrafikk. Det går helt fint, men sørg for at de sikres skikkelig! Det har vært et problem for oss. Anonymkode: 72a58...5d7 5
Eliza Doalot Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Det hadde jeg ikke hatt noe problem med, under forutsetning av at barnet er trygg på det. Dersom barnet ikke er vant til å ta taxi, forutsetter jeg at en voksen følger barnet til taxien og at noen møtet barnet når turen er slutt. Her er skoletaxi ganske vanlig for barn som bor langt fra skole og uten mulighet for buss. De har ikke ledsager. 8
atropos Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 Mange barn tar skoletaxi fra de er seks år. Det er jo greit, men hva slags situasjon er det? Tenker vel at uansett er taxi bedre enn kollektivt, siden taxien kjører barnet til døren dit det skal. 4
bortebra Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 Ble sendt med taxi i barnehagen titt og ofte da jeg var liten. Men det er vel andre tider.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 Herregud, selvfølgelig. Anonymkode: dd7ef...3f4 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 14 minutter siden, Mrs.Purdey said: Nei. Det syntes jeg ikke. Det trengs ikke mye for å bli drosjesjåfør. Det hadde jeg ikke turt. 13 minutter siden, ViljaH said: Nei. My rart blandt taxisjåfører... Men hvis en 8-åring brekker beinet får vel skoletaxi. Så tja. 3 minutter siden, Eliza Doalot said: Det hadde jeg ikke hatt noe problem med, under forutsetning av at barnet er trygg på det. Dersom barnet ikke er vant til å ta taxi, forutsetter jeg at en voksen følger barnet til taxien og at noen møtet barnet når turen er slutt. Her er skoletaxi ganske vanlig for barn som bor langt fra skole og uten mulighet for buss. De har ikke ledsager. 3 minutter siden, atropos said: Mange barn tar skoletaxi fra de er seks år. Det er jo greit, men hva slags situasjon er det? Tenker vel at uansett er taxi bedre enn kollektivt, siden taxien kjører barnet til døren dit det skal. 2 minutter siden, bortebra said: Ble sendt med taxi i barnehagen titt og ofte da jeg var liten. Men det er vel andre tider. Hvorfor svarer som apatiske aper? Uten å spørre om noe mer infomasjon som denne feks : 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer an på tid og sted og situasjon. Det er noen hundre barn, minst, som blir kjørt til og fra skole i taxi hver dag, og det må jo være OK. Og hvis det er trygge voksne som følger inn i taxi og som tar i mot når barnet kommer frem, så er det en OK løsning i et knipetak. Anonymkode: c789f...dd7 8 minutter siden, AnonymBruker said: Til - fra hvor og hvorfor? Lang tur? Anonymkode: b737d...673 Anonymkode: 0bf8e...46a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #14 Skrevet 12. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er lærer på en skole hvor ca 40% av elevene i første og andre har taxi til/fra skolen pga. farlig skolevei/mange bytter med vanlig kollektivtrafikk. Det går helt fint, men sørg for at de sikres skikkelig! Det har vært et problem for oss. Anonymkode: 72a58...5d7 ¨Stemmer det. Anonymkode: 0bf8e...46a
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mars 2018 #15 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke til og fra skolen hver dag? Anonymkode: c789f...dd7 Skoleskyss er noe annet. Jeg har sendt barna med skoleskyss, men det er en minibuss og har samme sjåfør hver gang. Tja, hadde de sendt enkeltbil så måtte man vel..
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #16 Skrevet 12. mars 2018 Jeg vil ikke svare før jeg for mer informasjon fra TS: Anonymkode: 0bf8e...46a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #17 Skrevet 12. mars 2018 15 minutter siden, Mrs.Purdey said: Brekker en 8 åring beinet så skal en ledsager fra skolen være med. Ehh... Det skjer ikke her iallfall. er kommer taxi og henter barnet alene Anonymkode: 981bd...2e4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #18 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke svare før jeg for mer informasjon fra TS: Anonymkode: 0bf8e...46a Jo! Svar nå!...jeg holder ikke ut spenningen! Anonymkode: 47ea1...9fa 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #19 Skrevet 12. mars 2018 Skoleskyss kan være også en enkel taxi med samme sjafør btw- hvis det ikke er så mange som trengs å kjøre til skolen eller bor langt unna de andre elevene. Anonymkode: 0bf8e...46a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #20 Skrevet 12. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Jo! Svar nå!...jeg holder ikke ut spenningen! Anonymkode: 47ea1...9fa Alltid for lite info til å svare om det er ok eller ikke. Jeg vil vite i hvilken sammenheng det gjelder. Anonymkode: 0bf8e...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå