Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har man best muligheter for jobb blant radiografi, ergoterapi og fysioterapi?

Er interessert i en utdanning innen helse, og det er disse som appellerer til meg, men vil gjerne vite om noen har erfaring eller vet noe om hvordan mulighetene er for disse retningene og hva som eventuelt er tryggest å satse på?

Anonymkode: 9a4be...b79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel like vanskelig å få jobb innen alle de tre der. 

Anonymkode: ac65e...fbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fysioterapeuter jobber som regel i private praksiser, og det gjør ergoterapeuter også. Radiografer jobber på sykehus. Hva som er tryggest vet jeg ikke

Anonymkode: c83dd...d05

AnonymBruker
Skrevet

Ikke radiografi! Vanskelig å få fast jobb

Anonymkode: 492d4...84b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Vil ikke starte opp privat praksis i alle fall, vil være ansatt arbeider i kommunehelsetjenesten eller noe :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Vil ikke starte opp privat praksis i alle fall, vil være ansatt arbeider i kommunehelsetjenesten eller noe :)

Det finnes ergoterapeuter i kommunale helsetjenester. Men det er sykepleiere kommunen vil ha nå for tiden pga samhahandlingsreformen og en stadig eldre befolkning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysioterapeuter jobber som regel i private praksiser, og det gjør ergoterapeuter også. Radiografer jobber på sykehus. Hva som er tryggest vet jeg ikke

Anonymkode: c83dd...d05

Radiografer kan også jobbe privat. 

Anonymkode: ac65e...fbd

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Serafin skrev:

Det finnes ergoterapeuter i kommunale helsetjenester. Men det er sykepleiere kommunen vil ha nå for tiden pga samhahandlingsreformen og en stadig eldre befolkning.

En sykepleier kan ikke gjøre jobben til en ergoterapeut. Men det er klart det trengs mange flere sykepleiere enn ergoterapeuter. Det søkes  innimellom etter ergoterapeuter både i kommunen og på sykehus, det har jeg sett flere ganger. Så det er ikke håpløst. Husk du kan og søke miljøterapeutstillinger og lignende. Jeg er selv sykepleier forresten.

Anonymkode: 631e4...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Ergo og fysioterapeut får alltid jobb. Det blir flere og flere stillinger da det nå blir lovpålagt med ergoterapeut i alle kommuner fra 2020. Man kan jobbe i bedriftshelsetjenesten, nav, helfo, rehabilitering, kommune, sykehus, privat osv. 

Anonymkode: 8f2c2...c66

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg heller ville valgt sykepleier. Så kan du feks jobbe på boliger eller i psykiatri og ha fokus på fysisk aktivitet og miljøarbeid. Dette er en tryggere vei å gå mtp jobbmuligheter. Da har du også masse andre muligheter dersom du underveis finner andre interesseområder.

Anonymkode: a8cd6...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...