AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Har oppdaget at sønnen min ha kjøpt et par lite hyggelige kniver på nettet, og har tatt de ifra ham (han er under 18 år). En ting er at han ikke burde handle slikt, og jeg tror faktisk ikke han egentlig har lov å ha en konto på ebay. En annen ting er hvor jeg skal gjøre av knivene. Vil ikke hive de i bosset, for hva om noen finner de og skader seg selv eller andre ? Spørsmålet blir da om jeg kan levere de til politiet uten at jeg trenger å oppgi navnet til sønnen min ? Jeg håper jo at han nå har lært at å bestille slikt ikke er særlig lurt, og ebay kontoen er slettet. Så jeg ønsker bare å få et punktum for dette uten å bekymre meg for hvor knivene tar veien.. Anonymkode: d1253...6b3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Legg de i en sekk, gå til politiet å si du fant sekken i busskure med kiwi (for eksempel) med knivene i. Og at du vil levere de inn til politiet Anonymkode: da20a...52e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg de i en sekk, gå til politiet å si du fant sekken i busskure med kiwi (for eksempel) med knivene i. Og at du vil levere de inn til politiet Anonymkode: da20a...52e Nei, det vil jeg ikke. Da må jeg ha en historie om hvilket busskur, når på dagen, så jeg noen eller noe..... Jeg har ikke lyst å gå til politiet og lyve om hvor og når, når det gjelder kniver. Jeg hadde vel neppe gått til politiet og løyet om noe som helst .. Da holder jeg meg heller til sannheten, men spør om de kan være så snill å ta imot de og si at jeg har funnet de, men ikke ønsker å si hvem jeg fant de hos. Anonymkode: d1253...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Du trenger ikke være anonym for å levere inn disse. Si sannheten. Det er alltid det beste Anonymkode: e792c...e9d 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Si sannheten. De kommer ikke til å troppe opp på døra med tungt bevæpnet politi. Forklar hva som har skjedd og evt konsekvensene gutten har fått sånn at de veit at du tar dette seriøst. Anonymkode: 54482...806 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 Hvordan kniver er det snakk om? Bilde? Anonymkode: ce448...6a1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke være anonym for å levere inn disse. Si sannheten. Det er alltid det beste Anonymkode: e792c...e9d Å si ifra til politet om at man har gjort noe galt er som å be om straff. Ikke nødvendigvis det lureste alltid. Anonymkode: 84102...a88 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Leverer de i morgen, og sier sannheten. Blir godt å få de ut av huset og ikke ha ansvar for de. Anonymkode: d1253...6b3 4
ajarRun Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 Jeg ville aldri funnet på å vitne mot mine egne slektninger. Det er du aldri lovpålagt å gjøre. Hvis min mor dreper noen trenger jeg ikke fortelle det til politiet og jeg trenger ikke uttale meg i en rettssak. Hvis du er redd for at noen skal leke med knivene kan du bare knekke av knivbladene og kaste dem som vanlige kniver. Hvis du vil tilintetgjøre dem selv kan du jo bare ruste dem opp ved å putte dem sammen med rustne spiker i saltvann. Selv rustfritt stål ruster i kontakt med annet rustent metall. Hvis du vil levere til politiet ville jeg sagt jeg fant dem uten å spesifisere hvor. Vær sikker på at alt annet ulovlig i huset er fjernet først. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 Send dem i posten fra et annet postkontor. Anonymkode: f22ef...8dd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har oppdaget at sønnen min ha kjøpt et par lite hyggelige kniver på nettet, og har tatt de ifra ham (han er under 18 år). En ting er at han ikke burde handle slikt, og jeg tror faktisk ikke han egentlig har lov å ha en konto på ebay. En annen ting er hvor jeg skal gjøre av knivene. Vil ikke hive de i bosset, for hva om noen finner de og skader seg selv eller andre ? Spørsmålet blir da om jeg kan levere de til politiet uten at jeg trenger å oppgi navnet til sønnen min ? Jeg håper jo at han nå har lært at å bestille slikt ikke er særlig lurt, og ebay kontoen er slettet. Så jeg ønsker bare å få et punktum for dette uten å bekymre meg for hvor knivene tar veien.. Anonymkode: d1253...6b3 Du får ringe politiet og spørre hvordan de mener produktene skal destrueres. Er det kniver det er ulovlig å innføre til Norge så er foresatte ansvarlig for barnas innkjøp enten foresatt har gitt barnet lov til å handle eller ei. Og hvor kommer pengene fra? Hvilken kontroll har du med barnets innkjøp og pengebruk? Anonymkode: e4239...6e4 1
Wenda Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 Ville tatt med sønnen og kniven til politiet. Bedt han om å levere de fra seg. Ring gjerne på forhånd og forklar situasjonen slik at politibetjenten kan ta en prat med sønnen din og forklare litt rundt dette med hvor farlig våpenet kan være og hvorfor man skal være forsiktig osv osv 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 Hvorfor lar du en mindreårig ha ebay-konto? Anonymkode: e792c...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #14 Skrevet 12. mars 2018 Tenk deg godt om før du utleverer sønnen din til politiet ved å fortelle sannheten. Lever gjerne knivene, men si at du vil levere de anonymt og at ingen har gjort noen skade med de. Du kan evt strekke deg til å si at du har fått de fra venner/familie, men ville nok helst insistert på å avlevere det anonymt og at understreket at de ikke har tilhørighet til noen kriminalsak. Utleverer du sønnen din nå risikerer du at han får ting på rullebladet som han aldri blir kvitt. Jeg går da ut fra at han er over den kriminelle lavalder. Tenk deg godt om, TS. Anonymkode: 26dc1...ac9 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #15 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å si ifra til politet om at man har gjort noe galt er som å be om straff. Ikke nødvendigvis det lureste alltid. Anonymkode: 84102...a88 Nå er det ikke akkurat straffbart med kniver . Skjønner ikke hvorfor folk er pissredd for politiet. Jeg ville bare gått inn og sagt at jeg ville levere noen kniver jeg ikke vil ha. Anonymkode: a4316...a07 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #16 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg ville aldri funnet på å vitne mot mine egne slektninger. Det er du aldri lovpålagt å gjøre. Hvis min mor dreper noen trenger jeg ikke fortelle det til politiet og jeg trenger ikke uttale meg i en rettssak. Hvis du er redd for at noen skal leke med knivene kan du bare knekke av knivbladene og kaste dem som vanlige kniver. Hvis du vil tilintetgjøre dem selv kan du jo bare ruste dem opp ved å putte dem sammen med rustne spiker i saltvann. Selv rustfritt stål ruster i kontakt med annet rustent metall. Hvis du vil levere til politiet ville jeg sagt jeg fant dem uten å spesifisere hvor. Vær sikker på at alt annet ulovlig i huset er fjernet først. Det er ikke ulovlig med kniver, så ro ned. Anonymkode: a4316...a07 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 12. mars 2018 #17 Skrevet 12. mars 2018 Okey, slapp av. Politiet har viktigere ting å fokusere på en en gutt som har bestilt dritt på ebay. Møt opp, si at den mindreårige sønnen din har bestilt disse på nettet, og han har fått konsekvenser og kontoen er slettet. Og lever de inn. Ferdig snakka. Eller, du bør vel strengt tatt prate mer med sønnen din. Kjipt å få politiet på døra neste gang fordi diverse ulovlige ting er stoppet i tollen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #18 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke akkurat straffbart med kniver . Skjønner ikke hvorfor folk er pissredd for politiet. Jeg ville bare gått inn og sagt at jeg ville levere noen kniver jeg ikke vil ha. Anonymkode: a4316...a07 Jeg leste Våpenforskriften, og der står det at det er ulovlig å kjøpe springkniver. Dette er ganske spisse springkniver. Men etter å ha fått svarene her, lurer jeg på om jeg skal ødelegge disse selv. Sønnen min er 17 år. Det er ikke lett å ha kontroll på om en 17-åring har ebay konto, og slett ikke hva de bruker eget bankkort på. Jeg har forklart han at dette er ulovlig, og tror egentlig at han gjorde dette fordi knivene så spennende ut. Bestilte de sammen med noen mobildeksler og annet "tull og tøys". Anonymkode: d1253...6b3 2
ajarRun Skrevet 12. mars 2018 #19 Skrevet 12. mars 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke ulovlig med kniver, så ro ned. Anonymkode: a4316...a07 Masse ulovlige kniver. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #20 Skrevet 12. mars 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lar du en mindreårig ha ebay-konto? Anonymkode: e792c...e9d Fordi en ungdom veit da ikke hvordan h*n lager eBay konto, å det er hvertfall ingen ungdommer som skjuler ting fra foreldrene 🙄 Anonymkode: 54482...806 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå