AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Hei! Har sendt mail til lærestedet men lurer likevel på om noen har erfaring med følgende; Jeg har bachelor i økonomi og administrasjon (regnskapsspesialisering) og jobber 100% med dette. Har lyst til å ta master men ser at grensene for å komme inn på dette er høyere enn hva jeg har i snitt, så for å komme inn må jeg ta opp og forbedre fag i bacheloren min. Jeg har merket meg at jeg kan komme inn på 5-årig siviløkonom, har gode nok karakterer til dette fra videregående samt mattekravet. Tenkte da å søke innpass med bachelorgraden og da gå rett på fjerde året - går dette an? Anonymkode: 1c362...7ba
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Nå driver skolene på litt annerledes her i Norge, men dette er de følgende systemene jeg har sett og opplevd: 1) Bachelor og Mastergrad er helt separert fra hverandre. Mastergraden er altså ikke integrert, og du må få gode nok karakterer fra Bachelor 2) Vanlig integrert "3 + 2" Mastergrad. Så lenger du kommer inn på studiene ved vanlig opptak, finnes det ingen spesielle krav om karakterene videre i studiene. Du kan slutte etter 3. året, og få en Bachelor. Neste er ganske sjelden, og jeg vet ikke om noen enda driver på med denne metoden 3) Integrert mastergrad, med karakterkrav: Programmet kjører som "normalt", bare med unntak at det er en oppgave som må skrives 3 år, der du har karakterkrav. Får ikke fortsette dersom man ikke når opp på denne, men man får fortsatt en Bachelorgrad, gitt at du har stått på resten av fagene Jeg tror dog at i dag, om du f.eks vil sikte deg inn på revisjon, så finnes det hardt karakterkrav? Må vel ha minimum C i alle relevante regnskapsfag. Anonymkode: bd5cc...fc4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Jeg ville søkt om å komme inn på 5 årig siviløkonom, men du må nok ta noen fag ved siden av for å få komme inn på masterdelen mener jeg. Likevel så er det mange av fagene du allerede har karakterer i, så det skal gå greit. Søk deg inn, brukt et år på å ta igjen fagene du ikke har hatt, deretter kan du begynne på 4-året. Anonymkode: 44123...db8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå