Gå til innhold

Når barnefar har møtt en ny

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takle at barnefar har møtt ei ny? Vi gjorde det slutt for noen år siden, men fortsatte å drive på frem til slutten av sommeren 2017. Jeg møtte en på høsten, han virket å synest det var helt greit, merket at han syntes det var litt ubehagelig men. Han var mer en rebound for meg, prøvde å komme meg videre, men så fikk jeg følelser. Så skjærte det seg med han jeg datet, og da fikk jeg samtidig vite at eksen hadde møtt ei som har barn og som ikke bor her. Aner ikke hvem hun er eller hva hun heter, vil ikke blande meg med å spørre heller.

Jeg later som jeg synes det er kjekt og bra for han, men innerst inne holder jeg på dø! Han tror at jeg er helt over han, vi er bare gode venner nå. Han sier at det er veldig tidlig enda og at han ikke vet hvordan det vil gå, og at de møtes av og til når de har anledning, og at det ikke er et tema å involvere barnet vårt enda, så det virker ikke så seriøst som jeg var redd for, men fader altså... Nå kommer de sikkert til å flytte sammen og hele pakka.. får helt noia og er så stressa.. føler meg helt død på innsiden liksom.

Ønsker han bare godt, men dette er bare helt forferdelig. Hvordan takle det her da? :( Har liksom alltid hatt det håpet om at vi skal finne sammen igjen.. en dag. Han skulle være singel i mange år sa han, så dette stakk.

Anonymkode: b4458...c7e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror man bare må stå i det og ikke fokusere så mye på det. Finn noe som gleder deg å fokusere på og begrens kontakten med han til det som har med barnet å gjøre. Det er lov å synes det er vondt når den andre går videre uten deg, men jeg tror at når man lar det ta for stor plass så blir det bare verre. 

Jeg tror det er veldig mange som har stått i en kjærlighetssorg og ikke trodd det noen gang kan bli bedre eller mindre vondt (inkludert meg selv), men det blir det. Ta vare på deg selv! 

Anonymkode: b28f1...436

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men om du egentlig vil ha han tilbake, hvorfor har du ikke sagt hva du føler for lenge siden? Kom plutselig følelsene nå da han plutselig ikke er tilgjengelig mer? 

Anonymkode: fd755...1b5

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om du egentlig vil ha han tilbake, hvorfor har du ikke sagt hva du føler for lenge siden? Kom plutselig følelsene nå da han plutselig ikke er tilgjengelig mer? 

Anonymkode: fd755...1b5

Fordi det var han som avsluttet det, han visste hva jeg følte, men han var ikke klar for noe forhold. Han ville at vi skulle date og ta det rolig og se hvordan det gikk, men det ble mye styr fordi jeg stresset og pushet på. Var så redd for å bruke lang tid for så at han ikke ville noe mer likevel. Så han ble lei og orket ikke. Men da han hørte at jeg hadde møtt en, jo da var han rask.. Følelsene har nok vært der hele tiden, men ble overlappet av følelsene til han nye jeg begynte å date, noe lunde ihvertfall. Så da det skjærte seg og følelsene dabbet av, så var det tilbake til følelsene for eksen..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg er der selv. Det er så vondt, så vondt. Og jeg må jo forholde meg til han, pga barnet. Jeg har så lyst å bare kaste meg rundt halsen på han og si at jeg elsker han. At han skal si det samme til meg, og at han driter i nydama og at det er bare meg han vil ha. I en drømmeverden hadde det blitt slik. Det er så vondt å se han, få meldinger og å høre stemmen hans på telefonen, uten at det er noe mer enn kun barnet det dreier seg om. Jeg kommer sikkert aldri over han..da vi var sammen i mange år. 

Men du må enten bite tenna sammen, å ikke gjøre/si noe. Eller så kan du fortelle han at du ønsker han tilbake. Men da må du gjøre det NÅ, for om dem flytter sammen er det forsent. 

Anonymkode: e512b...fc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare fortelle han at du tar det litt tyngre enn han tror? Og si at du helst ikke vil snakke om hans nye kjæreste fordi det stikker?

Anonymkode: 5e509...107

• Liker 3
Skrevet

La han få beholde gleden med ny kjæreste. Jeg vet det stikker midt i hjerter ditt akkurat nå, men han må få leve sitt eget liv som han vil.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, EvaLena skrev:

La han få beholde gleden med ny kjæreste. Jeg vet det stikker midt i hjerter ditt akkurat nå, men han må få leve sitt eget liv som han vil.

Jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke har tenkt til å la han få beholde gleden med ny kjæreste heller. Selvfølgelig skal han få leve livet sitt som han vil. Var ikke dette jeg spurte om i innlegget. Ikke om råd hvordan få han tilbake.

Skrevet

Du må ikke ha mer kontakt med han enn absolutt nødvendig. Da dør følelsene til slutt. Du må nok bare komme deg igjennom denne perioden, og trøste deg med at det blir bedre etterhvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler SÅÅ med deg! Det er så vondt når eksen går videre. - særlig når han har holdt deg litt varm etter bruddet .

Jeg har og vært der du er .. 

Beste måten å komme videre er egentlig å ignorere. Ikke stalke på FB etc.

plutselig en dag forsvinner den såreste klumpen i magen...men før det er det vanskelig å se at man skal greie å reise seg igjen..

mest sansynlig skjærer det seg m nydama ;) 

klem

Anonymkode: a6c20...a47

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler SÅÅ med deg! Det er så vondt når eksen går videre. - særlig når han har holdt deg litt varm etter bruddet .

Jeg har og vært der du er .. 

Beste måten å komme videre er egentlig å ignorere. Ikke stalke på FB etc.

plutselig en dag forsvinner den såreste klumpen i magen...men før det er det vanskelig å se at man skal greie å reise seg igjen..

mest sansynlig skjærer det seg m nydama ;) 

klem

Anonymkode: a6c20...a47

Takk for gode ord 💕 Godt å høre at det har gått over med deg, da er det kanskje håp 😊 Jeg vet at siden hun ikke bor her og hun har et barn der hun bor, og han ikke har planer om å flytte herfra, og han ikke vil ha flere barn (vet ikke med henne, men antar at hun er i 20årene siden han alltid har vært med yngre), så blir det sikkert et utfordrende forhold siden han sier de møtes bare når de har anledning og at det ikke er så ofte.. samtidig kan jeg ikke gå å håpe at det ikke funker mellom dem for da blir jeg bare skuffa om de faktisk holder sammen 😟 Dessuten må jo livet gå videre for oss begge før eller senere uansett.. Jeg får bare bite det i meg på et eller annet vis. Vi er venner og har mye kontakt, både ang barnet og utenom, så det blir vanskelig å trekke seg tilbake nå kjenner jeg, men jeg må jo bare siden dette er vondt..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Jentadi skrev:

Du må ikke ha mer kontakt med han enn absolutt nødvendig. Da dør følelsene til slutt. Du må nok bare komme deg igjennom denne perioden, og trøste deg med at det blir bedre etterhvert.

Nei, jeg må nok bare kutte ned på kontakten.. Han blir veldig masete om han merker at jeg blir stille og kommer sikkert til å skjønne hvorfor. Men det får vel bare være.. :/ Takk 💕

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord 💕 Godt å høre at det har gått over med deg, da er det kanskje håp 😊 Jeg vet at siden hun ikke bor her og hun har et barn der hun bor, og han ikke har planer om å flytte herfra, og han ikke vil ha flere barn (vet ikke med henne, men antar at hun er i 20årene siden han alltid har vært med yngre), så blir det sikkert et utfordrende forhold siden han sier de møtes bare når de har anledning og at det ikke er så ofte.. samtidig kan jeg ikke gå å håpe at det ikke funker mellom dem for da blir jeg bare skuffa om de faktisk holder sammen 😟 Dessuten må jo livet gå videre for oss begge før eller senere uansett.. Jeg får bare bite det i meg på et eller annet vis. Vi er venner og har mye kontakt, både ang barnet og utenom, så det blir vanskelig å trekke seg tilbake nå kjenner jeg, men jeg må jo bare siden dette er vondt..

Ts

Akkurat dette vet du ikke noe om, dessverre. Min eks ville heller ikke ha mer enn ett barn, sa han til meg. Vel, nå venter han sitt tredje barn med sin nåværende kjæreste. 

Anonymkode: 6a785...9fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette vet du ikke noe om, dessverre. Min eks ville heller ikke ha mer enn ett barn, sa han til meg. Vel, nå venter han sitt tredje barn med sin nåværende kjæreste. 

Anonymkode: 6a785...9fe

Han skal sterilisere seg :) Han ville ikke ha barnet vi fikk sammen engang. Han fikk panikk og dumpet meg. Ble en god pappa etterhvert, men.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skal sterilisere seg :) Han ville ikke ha barnet vi fikk sammen engang. Han fikk panikk og dumpet meg. Ble en god pappa etterhvert, men.

Han har også et barn fra før som bor langt unna så.. skjønner han godt.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør vondt og stikker selv når man vet at man ikke ønsker å ha dem tilbake også. Det er noe med den familiedrømmen som brast. jeg syns det hjelper å prøve å ha minst mulig kontakt. Altså ikke mer enn det som er nødvendig i forhold til at dere har felles barn. Selv har jeg virkelig funnet drømmemannen i ny kjæreste også, i tillegg til at jeg har mistet respekten for barnefaren. Vil ikke ha han tilbake for alt i verden (med mindre han endrer personlighet betraktelig). Likevel så gjør det vondt å vite at han har ny kjæreste. Tror det der er noe som vil sitte i lenge. Sorgen over familien som gikk istykker.

Anonymkode: c5970...cc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempevondt. Tror min eks også dater noen. Han svarer ikke på sms eller snap lengre. Jeg sender litt småfrekke snaps og håper noen blir sur. Slik levde jeg med selv. Venninner og andre han snappet med sendte både kløft og bikinien sin enda vi var sammen. Jeg har prøvd å flørte han tilbake, men han biter ikke på. Må bare innse slaget er tapt og at han finner ei ny å bli sammen med. 

Anonymkode: 200de...c7d

AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Det gjør vondt og stikker selv når man vet at man ikke ønsker å ha dem tilbake også. Det er noe med den familiedrømmen som brast. jeg syns det hjelper å prøve å ha minst mulig kontakt. Altså ikke mer enn det som er nødvendig i forhold til at dere har felles barn. Selv har jeg virkelig funnet drømmemannen i ny kjæreste også, i tillegg til at jeg har mistet respekten for barnefaren. Vil ikke ha han tilbake for alt i verden (med mindre han endrer personlighet betraktelig). Likevel så gjør det vondt å vite at han har ny kjæreste. Tror det der er noe som vil sitte i lenge. Sorgen over familien som gikk istykker.

Anonymkode: c5970...cc1

Ja det er akkurat det- at jeg fikk aldri muligheten til å prøve å være en familie med han. At jeg ikke var god nok for det, men at kanskje hun nye er det. 

Samtidig er det så vanskelig å kutte kontakt.. Han sender mye meldinger, ikke bare om barnet, men feks sånn "var du på jobb i går?", "jobber du mye for tiden da?", Så svarer jeg og spør hvorfor han lurer på det. Da svarer han "bare lurte.. så bra at du får jobbe mye da :)" Jeg har bare fast annenhver helg og er ringevikar mens jeg studerer. Så sender han meg mms av at han har pusset opp i huset sitt, sendte meg mld om at bestefaren hans hadde dødd (aldri møtt eller sett han). I sted var han her for å legge barnet hos meg mens jeg var på kurs istedenfor å ha barnet siden han måtte ordne noe bilgreier. Da jeg kom hjem så skrøt han over at han hadde gått ned så og så mange kg og var mye mer på øyekontakt, smil og prat enn tidligere. Han har vært mer kald og kort tidligere ved møte, men etter jeg fortalte han for noen dager siden at det var slutt mellom meg og han jeg datet så endret han seg. Så sa jeg på tull at jeg skulle skaffe meg tinder og han bare "kanskje du heller kan ta det litt med ro og ikke hoppe rett på en ny nå?". Jeg har bare datet / møtt han ene disse 3 årene etter det offisielle bruddet mellom meg og eksen.

Nå begynner jeg å ønsketenke og overanalysere han. Fader òg. Å se han i kveld gjorde meg forvirret og trist.Når jeg ser på han og tenker "han er faktisk med en annen" så føler jeg at det er så utrolig feil, føler at det er meningen at han skal være min.. at han fortsatt er min. Vi hadde et veldig ustabilt forhold, men samtidig et utrolig lidenskapelig forhold, veldig intenst, mulig derfor det ble så mye sjalusi og krangling.. tiltrekningen var så sterk at det kan ikke beskrives engang. Alle følelsene våre var intense, både de positive og negative følelsene. Vi var mye av og på, fordi vi begge ble frustrerte og slitne, mena endte alltid opp sammen igjen og vi klarte oss ikke uten hverandre, kom oss ikke videre. Slik holdt vi på i 5 år.. et av de var stabile, da var vi samboere. Da hadde vi det perfekt. Så det sier jo seg selv at det er jo ikke optimalt når faktisk bare et av de var stabile - han har flere sider som ikke er bra for meg (et voldsomt temperament og veldig kontrollerende) så hvorfor jeg ønsker han tilbake vet jeg ikke.. den utrolige tiltrekningen vi hadde da vi ble sammen, den er der enda, like sterk. Fra min side vel og merke. Det var den fra hans side også frem til vi kuttet i august..

Hvordan kan jeg klare å kutte kontakt? 😟 Han føles fremdeles som min beste venn, den første jeg får lyst til å ringe om det har skjedd noe bra.. men jeg gjør det ikke. Svarer jeg ikke på en melding fra han på en halvtime så får jeg spørsmålstegn i hytt og pine.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
På 12.3.2018 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Hvordan takle at barnefar har møtt ei ny? Vi gjorde det slutt for noen år siden, men fortsatte å drive på frem til slutten av sommeren 2017. Jeg møtte en på høsten, han virket å synest det var helt greit, merket at han syntes det var litt ubehagelig men. Han var mer en rebound for meg, prøvde å komme meg videre, men så fikk jeg følelser. Så skjærte det seg med han jeg datet, og da fikk jeg samtidig vite at eksen hadde møtt ei som har barn og som ikke bor her. Aner ikke hvem hun er eller hva hun heter, vil ikke blande meg med å spørre heller.

Jeg later som jeg synes det er kjekt og bra for han, men innerst inne holder jeg på dø! Han tror at jeg er helt over han, vi er bare gode venner nå. Han sier at det er veldig tidlig enda og at han ikke vet hvordan det vil gå, og at de møtes av og til når de har anledning, og at det ikke er et tema å involvere barnet vårt enda, så det virker ikke så seriøst som jeg var redd for, men fader altså... Nå kommer de sikkert til å flytte sammen og hele pakka.. får helt noia og er så stressa.. føler meg helt død på innsiden liksom.

Ønsker han bare godt, men dette er bare helt forferdelig. Hvordan takle det her da? :( Har liksom alltid hatt det håpet om at vi skal finne sammen igjen.. en dag. Han skulle være singel i mange år sa han, så dette stakk.

Se på «Skam» og «Sex and the City».

Anonymkode: 7f809...758

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på «Skam» og «Sex and the City».

Anonymkode: 7f809...758

Det er faktisk ikke så dumt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...