Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger tydeligvis ikke med i tiden når det gjelder sminke. 

Hva bruker dere av sminke når dere skal pynte dere? Gjerne steg for steg... 

Anonymkode: c1b6c...684

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvilke produkter jeg bruker dersom jeg skal sminke meg, men kan forklare steg for steg prosessen de gangene jeg skal ut om kvelden (skal jeg ut på dagtid så blir det mye mindre og lettere)

1. Prøver å huske på å starte med øynene siden det kan drysse litt. Legger på eventuell øyenskygge (tar primer på først), og litt concealer ytterst på øyet for å få det til å se lengre ut, men jeg tightlinger også pga tynne og lyse vipper. Bruker vippetang, tar på et lag med vannfast mascara før jeg avslutter med et lag vanlig mascara. Den vannfaste mascaraen gir med hold i de bøyde vippene.

2. Tar på brynsgele på øyenbrynene, fyller inn med øyenbrynspudder, og deretter penn for å gi dem en rett og fin form. Etterpå bruker jeg en qtip for å fjerne dryss eller annet 

3. Påfører primer over hele ansiktet før jeg blander ut foundation + hvit foundation på hånden min for å finne den riktige tonen, påfører med beautyblender, forsøker å kun ha et tynt lag, med litt mer oppbygning i kinnene og under øyene, tar deretter og blander concealer + hvit foundation og påfører under øynene og rundt neseområdet. 

3. Et veldig tynt lag med pudder, mens et mørkere type pudder blir brukt for å definere kinnbein, hake og hårfeste, tar en krem rouge som fungerer som både rouge og highligher på kinnbeina for å gi litt glød og litt langs hårfestet og haken. 

4. Nå går jeg inn med en tykkere concealer som jeg bruker på eventuelle kviser eller urenheter. Har også en flaske med castor oil som jeg dypper en qtip i og påfører et veldig tynt lag under øynene der concealeren har lett for å crease.

5. Liner leppene mine med en lipliner utenfor først og deretter inni, påfører leppestift, "kysser" et dopapir, og påfører et eventuelt veldtig tynt lag med lipgloss

Mulig at det høres ut som en litt tung prosedyre :P Er kun dersom jeg skal pynte meg veldig! Problemområdene mine er veldig mørkeblå og dype ringer under øynene som lett har for å crease dersom jeg påfører sminke, mild rosacea som gjør at kinnene veldig lett man bli røde dersom jeg drikker alkohol, og utrolig lys hud som ingen foundation eller concealer matcher

Anonymkode: b9fa6...a84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...