AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Det er noe med kvinners oppførsel, som får meg ille til mote. Det skjedde en hendelse i dag, som gjør at jeg ville skrive dette. Jeg kom fra butikken med en bærepose i ene hånden, og en 4 pk brus i den andre. I gangen utenfor kassene, står det to kvinner og prater og sperrer en passasje med en handlekorg. Jeg går rett i mot, og forventer at hun trekker den litt til side for å slippe meg forbi. Men nei, hun gjør ingenting, og jeg står der som en dott. Litt etterpå sier hun "Vet ikke om jeg vil slippe forbi noen her i dag" og bare ser på meg. Jeg vet ikke hva jeg skal si. "Er det noen som vil forbi?" sier hun. Det haster ikke, sier jeg, og føler meg som en tulling. Er oppdradd til å være høflig og vise kvinner hensyn. "Kvinner først", ikke sant? Så ler hun litt og tar korga såvidt til side. Jeg går videre uten å si noe. Men jeg blir nervøs og føler dagen ble litt ødelagt. Hvis det var en fleip, ser jeg ikke hva som var morsomt med det. Jeg er en eldre person, og hadde litt tungt å bære. Hun var voksen. Jeg vet ikke hvorfor hun gjorde det, men tolker det helst som dels fleip, dels at hun skulle tøffe seg for hu andre hun pratet med. Vet ikke? Hva sier man i en sånn situasjon? Hva burde jeg sagt eller gjort? Hva hadde andre sagt eller reagert?(Spesielt fra andre menn er jeg interessert å høre hvordan de hadde reagert) Et problem er at jeg syns jeg treffer på den typen kvinner ofte, og det gir meg en angst. Anonymkode: 8777c...576
Lava Anne Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Ok. Jeg treffer ikke på dem ofte. Du trenger ikke vise kvinner noen større respekt enn du viser menn, generelt. Man møter mennesker generelt med høflighet, tenker jeg, frem til de eventuelt viser at de fortjener det motsatte. Jeg gidder ikke være vennlig mot folk som er uvennlige. Det høres forresten ut som hun fleipet. 4
absinthia Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Jeg sier bare unnskyld og puffer vogna forsiktig unna om folk bruker litt lang tid på å flytte seg. Treffer egentlig ikke på slike folk ofte, de situasjonene jeg har møtt på slike på, har vært med litt uoppmerksomme folk, som er mer opptatt av hva de gjør enn hvor de står. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 3 minutter siden, absinthia skrev: Jeg sier bare unnskyld og puffer vogna forsiktig unna om folk bruker litt lang tid på å flytte seg. Hadde altså begge hendene fulle. Hvis jeg har en hånd ledig, gjør jeg det samme. Anonymkode: 8777c...576 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 Oi, lever du mye alene? Dette er ganske vanlig type humor, litt for å forsøke å vise at man ikke mente være kjip mot deg. Hun gjorde narr av seg selv ved å tulle med at det virket som om hun nektet slippe noen forbi slik som hun hadde sperret veien. Mens egentlig merket hun deg sannsynligvis ikke. Det er en type ironi, eller hva man skal kalle det. Synes det er litt rart at du ikke forstod hvorfor hun sa det, og at du tar det i verste mening. Fra dette leser jeg at du har noen sosiale problemer, eller vanskeligheter med å forstå/ tolke andre mennesker. Evt mye angst. Evt evt alle delene. Jeg tenker dette er på et nivå der du burde vurdere gå til psykolog. For øvrig, når noen blokkerer veien din og ikke merker det, si "unnskyld, kan jeg komme forbi" på en nøytral måte. Det er normalt og ikke noe man tenker over to ganger. Evt "unnskyld, står dere/ du i kø?" Om nei, så kan du gå forbi. Anonymkode: 038ca...8c2 5
eirikgutt Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, lever du mye alene? Dette er ganske vanlig type humor, litt for å forsøke å vise at man ikke mente være kjip mot deg. Hun gjorde narr av seg selv ved å tulle med at det virket som om hun nektet slippe noen forbi slik som hun hadde sperret veien. Mens egentlig merket hun deg sannsynligvis ikke. Det er en type ironi, eller hva man skal kalle det. Synes det er litt rart at du ikke forstod hvorfor hun sa det, og at du tar det i verste mening. Fra dette leser jeg at du har noen sosiale problemer, eller vanskeligheter med å forstå/ tolke andre mennesker. Evt mye angst. Evt evt alle delene. Jeg tenker dette er på et nivå der du burde vurdere gå til psykolog. For øvrig, når noen blokkerer veien din og ikke merker det, si "unnskyld, kan jeg komme forbi" på en nøytral måte. Det er normalt og ikke noe man tenker over to ganger. Evt "unnskyld, står dere/ du i kø?" Om nei, så kan du gå forbi. Anonymkode: 038ca...8c2 Unskyld å spørr om vi får komme forbi. Men vi har vell heller ingen rettigheter till å nesten diagnotiser eller forteller dem va dem feiler er syk for. Takk
absinthia Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde altså begge hendene fulle. Hvis jeg har en hånd ledig, gjør jeg det samme. Anonymkode: 8777c...576 Man trenger ikke ledige hender. Jeg har alltid begge hendene fulle, - enten med poser eller både barn og poser. Jeg går dytter vogna med hofta, eller med den ene hånden med bærepose i. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 4 minutter siden, absinthia skrev: Man trenger ikke ledige hender. Jeg har alltid begge hendene fulle, - enten med poser eller både barn og poser. Jeg går dytter vogna med hofta, eller med den ene hånden med bærepose i. Skjønner. Men jeg er gammel og treg, og litt forbauset av at hun ikke tok notis av det. Men det er greit, var kanskje ikke vondt ment. Men jeg hadde aldri fåt meg til å stoppe en eldre person som bærer tungt, bare for å tulle med han. Anonymkode: 8777c...576
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #10 Skrevet 12. mars 2018 Du er en gammel mann som sitter på KG? Hvilken glede har du av det? Anonymkode: 60fb3...cee 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #11 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde altså begge hendene fulle. Hvis jeg har en hånd ledig, gjør jeg det samme. Anonymkode: 8777c...576 Dytt de unna Anonymkode: ea6bd...b91
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #12 Skrevet 12. mars 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en gammel mann som sitter på KG? Hvilken glede har du av det? Anonymkode: 60fb3...cee Hva mener du med det? Det er ikke sånn at eldre er anderledes enn yngre på den måten. jeg liker å skrive å ytre meg litt jeg som andre, eller mener du jeg bare burde holde munn grave meg ned fordi jeg er gammel? Anonymkode: 8777c...576
Lava Anne Skrevet 12. mars 2018 #13 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Det er ikke sånn at eldre er anderledes enn yngre på den måten. jeg liker å skrive å ytre meg litt jeg som andre, eller mener du jeg bare burde holde munn grave meg ned fordi jeg er gammel? Anonymkode: 8777c...576 Ikke hør på slike innspill. Det sitter alltid noen desperanter her inne som liker å suge livskraften ut av andre mennesker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå