AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Har lyst å prøve meg på å handle med aksjer, eller lignende opplegg,mest for å se om jeg får det til, og med små summer. Men hvordan kommer jeg i gang? Får masse reklame for apper på telefonen, og googler man "trading" kommer det opp en dunge sider som ikke alle ser like seriøse ut... Så, tips? Nettsider, apper? Anonymkode: 30b16...270
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Jeg åpnet aksjekonto gjennom banken min. Personlig har jeg kjøpt aksjer jeg tenker holde på lang sikt. Leter etter selskaper jeg tenker kan bli store Anonymkode: 26ff7...eea
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg åpnet aksjekonto gjennom banken min. Personlig har jeg kjøpt aksjer jeg tenker holde på lang sikt. Leter etter selskaper jeg tenker kan bli store Anonymkode: 26ff7...eea Hvordan fungerer selve kjøpet? "Halla Telenor, jeg har troa, lyst å selge meg noen aksjer?" Anonymkode: 30b16...270
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer selve kjøpet? "Halla Telenor, jeg har troa, lyst å selge meg noen aksjer?" Anonymkode: 30b16...270 Du kjøper via en nettmegler, som Nordnet, Skandiabanken, Netfonds, DNB. Før internett var det vanlig å kjøpe aksjer via aksjemeglere på telefon. Anonymkode: ef25b...70a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan fungerer selve kjøpet? "Halla Telenor, jeg har troa, lyst å selge meg noen aksjer?" Anonymkode: 30b16...270 Det må du nesten gå inn og se selv. Hvordan skulle jeg forklart noen hvordan de handler fra en nettbutikk? Ganske kronglete å gjøre over tekst. Få deg en aksjekonto, om du har samme opplegg som meg kan du logge inn via en link fra nettbanken Anonymkode: 26ff7...eea 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 Å kjøpe og selge er omtrent like vanskelig som å kjøpe en vare i en nettbutikk. Problemet er at du ikke er i nærheten av å forstå hvordan aksjemarkedet fungerer. Hvis du mot formodning skulle tjene noe særlig med penger vil du tro at det er fordi du har "skjønt det", men egentlig har du bare hatt flaks. Bare det å vite om du har tjent mer eller mindre enn du burde gjort kan være vanskelig. Anonymkode: 69c34...dee
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 Legger inn bud på aksje/verdipapir du vil kjøpe, så blir ditt bud matchet med noen som vil selge. Når du gjør det via en megler, så er det de som teknisk sett gjør arbeidet for deg, og tar selvfølgelig en avgift (kurtasje) for denne handelen. Ikke noe hokus-pokus, men du burde følge med på kurtasjen. En konsekvens av det over, er at billige aksjer (i små kvantum) kan bli fryktelig dyre å kjøpe, spesielt om du skulle kjøpe / selge ofte. Anonymkode: 1864b...8d7
AnonymBruker 42 Skrevet 12. mars 2018 #9 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: eller lignende opplegg Da er cryptocurrency tingen for deg! Det er jo "all the rage" disse dager! Spoiler Vil ikke anbefale aksjer og/eller " lignende opplegg" for andre enn de som er langt over gjennomsnittlig interessert i finans og politikk, eller på annet vis sitter på spesial kunnskap, men. Er du ikke opptatt av å tjene noe, eller redd for å tape, så er det bare å kontakt med banken din. De er som regel veldig glad i å "hjelpe" folk i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå