Gå til innhold

Jente 7 roter bort vottene sine henne tiden!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 7 og et halvt år , og jeg har ikke tall på hvor mange ganger hun har glemt/rotet vekk vottene sine og jeg har måttet kjøpt nytt. Hun er selvstendig ellers, er bare dette med hukommelsen som tydeligvis kan være veldig veldig vanskelig. 

hun glemme å gjøre ting jeg ba henne om for to minutter siden. Det går henne hus forbi. Er også nøye med å få bekreftelse fra henne om at beskjeden er mottatt og forstått. Men det glemmes likevel. 

Hva bør jeg? Jeg kan ikke drive å handle nye vintervotter til henne i hytt og pine. De siste jeg kjøpte var forrige uke og allerede nå kommer hun hjem uten dem og vet ikke hvor de er. En lue jeg brukte en måned på å strikke til henne greide hun også å rote vekk. Det samme gjelder refleksvester. Har ikke tall på hvor mange ganger hun har glemt refleksvest på skolen og ikke tatt med hjem igjen. Som igjen fører til at de forsvinner. 

Jeg føler jo jeg holder på å bli gal. Og jeg blir så irritert på at det er mulig å være så sløv, selv når jeg minner henne på ting hver eneste dag når hun går til skolen. Syns hun er mer enn stor nok til å huske på sine egne tlng nå. 

Men hva gjør jeg? Holde igjen ukepenger? Er ikle vits henne gå tilbake til skolen å hente tingene når de ikke finnes på skolen. Men han hun glemt dem der så må hun jo såklart gå tilbake å hente dem. Men det er ikke tilfelle her og nå. Tingene er borte. Igjen. 

Anonymkode: 4120e...f6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må merke med navn og telefonnr. Begge vottene. Alltid.

• Liker 5
Skrevet

Fest vottene med klemmer (gjerne doble) på jakke/dress og gi beskjed om at de skal aldri tas av + merk med navn 

Ja du kan egentlig forvente at hun passer på tingene sine, men er jo ikke alltid at de gjør det likevel... 

AnonymBruker
Skrevet

Reima har sånne klemmer på jakke og dress til å henge fast tilhørende votter i. Vet andre merker har det også. Heng de fast og si at der skal de henge, uansett om de er på eller av.

Anonymkode: c112d...326

AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed om at dette er siste gang du kjøper ny lue/nye votter/ny refleksvest. Hvis noe forsvinner må hun kjøpe nytt for egne penger, eventuelt blir det nye votter i stedet for lørdagsgodt denne uka.

Anonymkode: 9c9c4...4a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betal "finnerlønn" for gjenfunnete votter i en periode for å se om det hjelper på hukommelsen.

Anonymkode: f8090...575

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi beskjed om at dette er siste gang du kjøper ny lue/nye votter/ny refleksvest. Hvis noe forsvinner må hun kjøpe nytt for egne penger, eventuelt blir det nye votter i stedet for lørdagsgodt denne uka.

Anonymkode: 9c9c4...4a8

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betal "finnerlønn" for gjenfunnete votter i en periode for å se om det hjelper på hukommelsen.

Anonymkode: f8090...575

Kombiner disse to.

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør jeg? Holde igjen ukepenger? Er ikle vits henne gå tilbake til skolen å hente tingene når de ikke finnes på skolen. Men han hun glemt dem der så må hun jo såklart gå tilbake å hente dem. Men det er ikke tilfelle her og nå. Tingene er borte. Igjen. 

Anonymkode: 4120e...f6d

På alle skoler mine barn har gått på, har det vært samlekister hvor det ligger alt mulig av gjenglemte ting, votter, luer, jakker etc. etc. Har du undersøkt på skolen din datter går på?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

lurer på hvor de ligger disse 10 votte parene til TS. :P på samme plass mon tro? eller kansje hjemme med venner til jenta?

Anonymkode: 36a4e...c3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...