Missfebruary Skrevet 12. mars 2018 #1 Del Skrevet 12. mars 2018 Er det noen her som jobber som flygeleder eller vet litt om det? Jeg er 35 år og har lyst til å søke.. men er det noen vits? Ser de på alder når de ansetter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Del Skrevet 12. mars 2018 Må man ikke være yngre enn 27 for å komme inn? Mener det var slik før, iallefall. Anonymkode: 581d1...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. mars 2018 #3 Del Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må man ikke være yngre enn 27 for å komme inn? Mener det var slik før, iallefall. Anonymkode: 581d1...8fe Før var det øvre aldersgrense 30 år, men den er tatt vekk. De hadde neppe tatt vekk aldersgrensen hvis de likevel ville utelukket alle «voksne» søkere. Derfor er det bare å søke. Inntaket skjer etter en serie med opptaksprøver, intervju, sikkerhetsklarering, helsesjekk og helhetsvurdering av personlig egnethet. https://avinor.no/bli-flygeleder/opptak/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfebruary Skrevet 12. mars 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg tenker at de kanskje er blitt pålagt å fjerne den øvre aldersgrensen og fortsatt helst vil ha unge søkere...men det er jo for såvidt bare å prøve seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Del Skrevet 12. mars 2018 Det er bare å søke, de fleste passerer ikke første datatest en gang. Kjenner flere som har forsøkt og kun en som tilslutt kom seg gjennom og ble sendt til utlandet for skolegang. Etter nesten gjennomført år strøk han en test, og da var det farvel og første fly tilbake til Norge. Det er også tre års plikttjeneste dersom du fullfører utdanningen, og da kan Avinor plassere deg hvor de vil i landet. Så du må vite at de eier deg de neste fem årene om du kommer gjennom alt. Du kan jo søke for å ikke angre på at du ikke forsøkte, men ville ikke hatt voldsomme forhåpninger. Anonymkode: 42162...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #6 Del Skrevet 12. mars 2018 Utdannelsen er jo på et par år .https://avinor.no/bli-flygeleder/utdanningen/ Anonymkode: 51393...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg søkte da det var 30års aldersgrense, men kom likevel inn til opptakstesten selv om jeg var over 30, fordi jeg hadde relevant erfaring. Skriver du en knakende god søknad og har noe relevant å vise til kan det være du får prøve deg. Det var forresten nettopp inntak, så spørs om du må vente en stund til neste runde. Anonymkode: 93660...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå